Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gratulerer, alle sykepleiere!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-15, 09:58   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer, alle sykepleiere!

I dag er den internasjonale sykepleierdagen - som er lagt til Florence Nightingales fødselsdag.

En god artikkel om Florence og hennes betydning for utviklingen av det moderne sykepleiefaget: https://sykepleien.no/meninger/innsp...e-til-rett-tid


Gratulerer med dagen!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 10:17   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratulerer, alle sykepleiere!

Gratulerer med dagen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 12:07   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gratulerer, alle sykepleiere!

Gratulerer med dagen!

Ikke bare er vi så heldige å ha en helt egen dag, men vi har mange fine forbilder også

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 12:26   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gratulerer, alle sykepleiere!

En sykepleier på jobben fortalte meg at det også var ME-dagen fordi Florence visstnok hadde ME? Ispfall synes jeg det var litt rar kobling. Gratulerer med dagen��

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 12:40   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gratulerer, alle sykepleiere!

Gratulerer med dagen til alle flotte sykepleiere.

Jeg vurderte å stikke innom med godis til prematuravdelingen Liam lå på i anledning dagen, men får ikke tid.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 13:48   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gratulerer, alle sykepleiere!

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

En sykepleier på jobben fortalte meg at det også var ME-dagen fordi Florence visstnok hadde ME? Ispfall synes jeg det var litt rar kobling. Gratulerer med dagen��

Det stemmer at det er ME-dagen også i dag, hvorfor syns du det var en rar kobling?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 14:38   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gratulerer, alle sykepleiere!

Gratulerer med dagen alle sykepleiere! Dere gjør en helt fantastisk jobb!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 14:38   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gratulerer, alle sykepleiere!

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det stemmer at det er ME-dagen også i dag, hvorfor syns du det var en rar kobling?


Jeg synes det er en rar kobling fordi jeg ikke visste at man kunne tillegge folk diagnoser 195 år etter at de var født, i tillegg til at jeg synes det blir litt å henge seg på andres fagdag (men jeg er selvsagt klar over at mange har markeringer på samme dag).

Merk; mulig dårlig kildekritikk fra min side:

https://raisingawarenessforcfs.wordp...es-with-cfsme/

Sitat:

Florence Nightingale – English Nurse – Her illness began in 1896 after she returned from the Crimean War and spent years housebound, too fatigued to talk to more than one visitor at a time. Her birthday –May 12 1820- is celebrated as International ME/CFS and Fibromyalgia Awareness Day.

Hvordan i all verden vet man at dette var ME?? Kanskje noen vet mer enn meg?

Men by all means; ME fortjener sikkert sin egen dag på lik linje med andre sykdommer. Flaks for dem at de da kunne knytte den opp mot Florence. Så kan jo andre sykdommer finne en annen kjendis sin bursdag å legge sin fagdag til.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no