Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-16, 00:05   #1
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Stekeovnen min gikk akkurat føyken. Jeg baker mye, og trenger ny asap. Problemet er at vi skal bytte kjøkknet om ikke altfor lenge, mest sannsynlig til et Ikea-kjøkken. Kan jeg bare kjøpe en standard integreringskomfyr på Elkjøp, og så vil den automagisk passe i det nye kjøkkenet mitt også? Eller må jeg finmåle og studere Ikeakatalogen?

Ja, og kom gjerne med anbefaling! Pyrolyse og stort indre volum står på sjekklista foreløpig.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 00:14   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.435
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Man kan bruke allslags stekeovner i IKEA-kjøkken. Det er vel standardmål på alt, uansett merke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 00:14   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Jeg mener målene er standardisert, så jeg tror ovnen passer uansett.

Vi har en Siemens, med pyrolyse og uttrekkbare skinner. Det er jeg veldig fornøyd med. Den er kjempegod til baking, men ting som skal tørkes (knekkebrød, marengs, etc) må gjerne ha ovnsdøren stående på gløtt, for den holder godt på fuktigheten.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 00:51   #4
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Det skal være standardmål. Vi har Siemens, veldig fornøyd. Veldig stor innvendig, pyrolyse og med mikrobølge.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 01:56   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Jeg endte opp med å måtte bytte platetoppen også, fordi min gamle platetopp hadde en diger klosse under, som den gamle ovnen passet inn i. Så husk å sjekke at ikke platetoppen din stikker for dypt. Om du tenker å bytte ut alt, så er det ikke noe problem. Det er standardmål på selve ovnene.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 07:22   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Jeg har denne http://www.whiteaway.no/hvitevarer/o...3w#info-header

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 09:53   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Det er som de andre sier: Komfyrer har standardmål. Vi har IKEA-kjøkken fra 2010 (Faktum-skap) og Bosch-hvitevarer. IKEAs innbyggingsmikroer har andre mål, i alle fall hadde de det vi kjøpte kjøkken, så akkurat der måtte vi modifisere skapdøra over litt. Mulig det er annerledes med det "nye" Metod-kjøkkenet.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 18:49   #8
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Takk for svar! Siemens ser veldig aktuell ut.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har en Siemens, med pyrolyse og uttrekkbare skinner. Det er jeg veldig fornøyd med.

Husker du hvilken modell? Og er de skinnene noe vi trenger? Ser at det trekker prisen endel opp.

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Vi har Siemens, veldig fornøyd. Veldig stor innvendig, pyrolyse og med mikrobølge.

Det hørtes utrolig kjekt ut, for vi bruker også mikroen mye. Men da snakker vi priser rundt 30.000?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg endte opp med å måtte bytte platetoppen også, fordi min gamle platetopp hadde en diger klosse under, som den gamle ovnen passet inn i. Så husk å sjekke at ikke platetoppen din stikker for dypt. Om du tenker å bytte ut alt, så er det ikke noe problem. Det er standardmål på selve ovnene.

Ah. Bra innspill! Takk!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg har denne http://www.whiteaway.no/hvitevarer/o...3w#info-header

Veldig snill pris! Er du fornøyd?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 18:53   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Det står liksom ikke noe mer på den enn "Siemens", og jeg aner virkelig ikke hvor bruksanvisningen er... Men den er snart 3 år gammel, så den er sikkert avløst av nyere modell.

Om dere trenger uttrekkbare skinner? Tja. Jeg ville ikke vært foruten, men for meg er det ganske tungt å løfte ting inn og ut av ovnen. Skinnene gjør det mye lettere. Men om jeg måtte velge én av tingene, så hadde sikkert pyrolysen vært et enda større savn. Jeg savner ikke å skure stekeovn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 18:59   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Når jeg ser etter, så er jeg 95% sikker på at det er denne vi har: http://www.elkjop.no/product/hviteva...-specs-trigger

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 19:07   #11
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Hadde en tilsvarende modell forrige gang og var veldig fornøyd.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-16, 16:05   #12
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Mål på integrert stekeovn? Og anbefaling?

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Takk for svar! Siemens ser veldig aktuell ut.


Det hørtes utrolig kjekt ut, for vi bruker også mikroen mye. Men da snakker vi priser rundt 30.000?

11999,- på Elkjøp.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no