Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 22:04   #1
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!

http://www.aftenposten.no/forbruker/...cle1523459.ece

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:18   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!

Å dæven.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:29   #3
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!

Ja, det var skummelt! Vi spiser epler nesten hver dag, og det er langt fra alltid vi har økologiske i hus... Skal skjerpe oss.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:55   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!

Jeg er oppvokst temmelig økologisk, i motsetning til mange. Da jeg var liten og kontrollen med sprøytemidler var enda dårligere enn nå, opplevde jeg og mine søsken flere ganger å reagere på kjøpefrukt/grønt. Særlig paprika og jordbær. Jeg er redd for at dersom man er eksponert for giftstoffene over tid reagerer man ikke på dem, men dersom man lever temmelig giftfritt kan man få en reaksjon på giften. Dette har jeg ikke dokumentert, jeg bare gjetter.

Ja, det er all grunn til bekymring når det gjelder konvensjonelt landbruk. det er IKKE sunt å sprøyte. men mange må gjøre det, for ellers kan de risikere å tape hele avlingen og inntektene pga skadedyr, de må ha mange flere ansatte for å luke, renske og sortere, og ettersom alle vil ha billig-billig-billig mat, har de små marginer. Dette er et verdivalg og et forbrukervalg, og det er vi som må ta det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 14:58   #5
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er redd for at dersom man er eksponert for giftstoffene over tid reagerer man ikke på dem, men dersom man lever temmelig giftfritt kan man få en reaksjon på giften. Dette har jeg ikke dokumentert, jeg bare gjetter.

Jeg har en mistanke om at det er giftstoffene treåringen vår reagerer på når han f. eks. spiser eple med skall. Jeg har imidlertid aldri tenkt tanken at giften går inn i selve frukten, har tenkt at den er trygg å spise så lenge den er skrelt. Så dette var veldig greit å bli gjort oppmerksom på!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 15:07   #6
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!

Vi har økologiske epler i hagen.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 15:08   #7
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå skal jeg for alvor begynne å tenke økologisk!

Vi høstet hele TO epler i år.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no