Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Retusjering av bilder - se link

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-10, 17:30   #21
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Jeg får ikke akkurat komplekser av at jeg ikke har smalere hofter enn hode, slik som den Ralph Lauren-reklamen. Noen ganger blir det jo nesten komisk!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 17:57   #22
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Hmpf, veeeldig mot retusjering, i min tid fantes ikke photoshop, hvorfor skal ikke de unge som jobber i dag ha det like jævlig ,å ete salat og frykte kviser/blåmerker u name it.:URETTFERDIG:

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 19:00   #23
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Jeg redigerer også bort røde øyne, og eventuelle buser, smuler, matrester, flekker på klær osv. Og fjerner kviser og ringer under øynene på meg selv.

Noen bilder "tar jeg litt av" på, og fremhever øynene ved å "duse" resten av bildet (dersom det er portrett), og kanskje også gjøre det hvite i øynene litt hvitere.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 19:07   #24
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

(Kilde:
(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)
)

(De aller fleste har vel sett denne fra før av, tenker jeg, men den passet så fint inn)

Nå, hvis vi får til dette i virkeligheten, så stiller jeg gjerne opp.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 19:38   #25
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Jeg måtte sende inn et bilde til jobben som skulle med i en artikkel der de presenterte nye medarbeidere. Jeg la på et lite "glow" filter.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 19:40   #26
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg måtte sende inn et bilde til jobben som skulle med i en artikkel der de presenterte nye medarbeidere. Jeg la på et lite "glow" filter.

Må innrømme at jeg aldri har tenkt på dette, men skulle gjerne gjort meg selv litt mer glowing.
Hvordan gjør man sånt? Må man ha Photoshop?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 00:03   #27
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Jeg kunne definitivt ha trengt å lære meg glow-funksjonen Er temmelig glansløs.

Jeg innrømmer lett at jeg redigerer bilder. Endrer på skarpheten, fjerner ting i bakgrunnen om vi hadde et Kodak-moment like etter at barna moret seg med å dra alle varene ut av kjøkkenskuffen. Jeg fjerner også føflekker på bilder av meg selv (skjønt kun noen) da jeg virkelig hater føflekkene mine, og det lille øyeblikket det gir å slippe disse unner jeg meg selv Dobbelhake, love handles, hengemage eller valker redigerer jeg ikke da disse ikke sjenerer meg.

Når det gjelder reportasjen av retusjerte bilder må jeg innrømme at jeg ikke så den helt store forskjellen. Jeg er heller ikke særlig opptatt av at andre (eller jeg selv) skal ha perfekte kropper så dette er ikke detaljer jeg biter meg merke i. Veldig synd dog om det skal være slik at folk får komplekser for kroppsidealer som ikke er reelle.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 17:19   #28
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Jepp. Fikser på bilder. Det er jobben min å lære folk sånt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 18:51   #29
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Hadde jeg kunnet det, hadde jeg gjort det. Spyr av dobbelthake og småpuppbilder.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 20:27   #30
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Hadde jeg kunnet det, hadde jeg gjort det. Spyr av dobbelthake og småpuppbilder.

Altså, du ville ha retusjert på deg større pupper?

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 23:09   #31
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Altså, du ville ha retusjert på deg større pupper?

Nja, i hvertfall inn med magen så ikke størrelsesforholdet kroppsdelene i mellom blir så lite flatterende.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 10:25   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Retusjering av bilder - se link

Jeg retusjerer. Jeg fjerner røde øyne, buser og matrester, men også resultatet av lite flatterende kameravinkler på meg selv. Jeg retusjerer ikke av meg 30 kg, akkurat, men bittelitt, akkurat nok til at jeg ikke syns det er flaut å ha bildet i albumet. Begrunnelsen er rett og slett at dersom jeg ikke gjør det, ender jeg opp med å ikke bruke bildene. Men jeg sjekker alltid med gubben dersom jeg er i tvil om jeg har tatt litt mye. Stort sett dreier det seg om å minske dobbelthaken litt dersom bildet er litt i froskeperspektiv, krympe en valk som ble uforholdsmessig stor på bildet etc. Jeg lar det fortsatt være dobbelthake og valk der, bare ikke så stor.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no