Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-20, 08:50   #281
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Når jeg leser i denne tråden kjenner jeg at jeg er glad jeg ikke kjører bil. Jammen er det mye aggresjon ute i trafikken mellom bilistene. Hva skjer med folk når de sitter bak rattet egentlg?

Det kan man lure på ja. Vi har et strekke det det har vært flere dødsulykker. For noen år siden bygde de strekningsmåler der. Den STOPPET FRP!!! Så nå har vi en strekningmåler som kunne REDDET LIV stående avskrudd med trekk over. Det finnes faktisk IDIOTER lokalt som mener det er en god ide. Altså at man ikke skal bruke strekningsmåling. HALLO?!?! Det virker. Det redder liv. Det finnes altså ingen grunn i hele verden for å IKKE ta disse i bruk. Men nei da, da kan jo ikke FrPs lokale listetopp kjøre som et svin der. Og DET kan jo skje!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 09:37   #282
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fordi de ikke vet at bølgebevegelsen slår på alarmen. Eller så vet de ikke at man må holde inn låseknappen for å slå av alarmen.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 09:47   #283
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Syklister som kommer i full fart susende over fotgjengerfeltet, så jeg må STÅ på bilbremsa for ikke å kjøre ned idiotene. Ekstra sjarmerende når de har musikk plugga i ørene, så de ikke engang hører når jeg tuter på dem. Hallo, jeg kjefta på deg, og du skal være jævla glad for at jeg rakk å stoppe bilen! GÅ over fotgjengerfeltet, for svarte!!

Pegasus er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 11:23   #284
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Ja, eller for ikke å snakke om de idiotene som tror hornet er til for å kjefte på andre trafikanter. Eller de som tror det ikke er lov å sykle over fotgjengerfeltet, men tror det finnes en regel som sier at man for svarte må GÅ.

Sitat:

Grunnkunnskapen til de fleste er at hornet skal brukes for å varsle fare. I realiteten blir det nok aller helst benyttet til å få utløp for frustrasjon ovenfor andre i trafikken - noe som ikke er innenfor, ifølge Utrykningspolitiet (UP).

I verste fall kan uvettig tuting føre til bot.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-10-20 kl 11:41.
My er aktiv nå  
Gammel 04-10-20, 11:25   #285
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg (som er bilist selv) synes forbanna bilister er veldig mye mer provoserende enn andre trafikanter som slumpet til å gjøre feil.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 11:45   #286
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

My, når en syklist driter i vikeplikten sin, og lager en farlig situasjon, mener du at det er greit?

Pegasus er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 11:46   #287
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Syklister som kommer i full fart susende over fotgjengerfeltet, så jeg må STÅ på bilbremsa for ikke å kjøre ned idiotene. Ekstra sjarmerende når de har musikk plugga i ørene, så de ikke engang hører når jeg tuter på dem. Hallo, jeg kjefta på deg, og du skal være jævla glad for at jeg rakk å stoppe bilen! GÅ over fotgjengerfeltet, for svarte!!

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, eller for ikke å snakke om de idiotene som tror hornet er til for å kjefte på andre trafikanter. Eller de som tror det ikke er lov å sykle over fotgjengerfeltet, men tror det finnes en regel som sier at man må GÅ.

Hvis man ønsker at biler skal stoppe for en, må man gå over fotgjengerfeltet og ikke sykle. Det Pegasus beskriver er helt ugreit og ulovlig. Jeg kjørte på en susende syklist uten lys på sykkelen gang. Hadde hun landet med hodet (som var uten hjelm) i asfalten og fått store skader/mistet livet, kunne jeg i verste fall havnet i fengsel og uansett levd med dette på samvittigheten. Saken ble henlagt. Jenta selv (som heldigvis kom fra det uten store skader) var enig i at dette kunne ikke jeg lastes for. Hadde ikke hun kunnet uttrykke det etterpå, kunne det altså gått verre for min del.

Så nei, det er ikke fritt fram å sykle over fotgjengerfelt. I det tilfellet Pegasus beskriver, er det vel også helt greit å tute?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 11:49   #288
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

My, når en syklist driter i vikeplikten sin, og lager en farlig situasjon, mener du at det er greit?

Nei. Det var ikke det jeg sa. Og ikke det du sa. Du sa "GÅ over fotgjengerfeltet, for svarte", og min kommentar var rette direkte mot det.

Tute skal man gjøre for å avverge fare i forkant. Ikke for å kjefte i etterkant. Pegasus sa hun gjorde det for å kjefte, eller "utløp for frustrasjon" som det stod i sitatet fra Utrykningspolitiet. Det er ikke lov. Syklisten brøt trafikkreglene, Pegasus brøt trafikkreglene. Alle som tror de er bedre enn andre i trafikken er IDIOTER, og de som ser det som sin oppgave å oppdra andre i trafikken fortjener dette. Alle som uttaler seg generelt om BMW-eiere, Teslaeiere, Leafeiere, motorsyklister, syklister, fotgjengere, hundeeiere, barn og eldre i trafikken er IDIOTER. IDIOTER!!

Jeg uttaler meg om disse idiotene, og er sikkert den største idioten av alle.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-10-20 kl 17:52.
My er aktiv nå  
Gammel 04-10-20, 11:57   #289
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.359
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Mens vi er inne på syklister...

Nå er det MANGE som sykler til og fra jobb. Her i byn er vi heldige, og er godt utstyrte med gode sykkelveier. Men kan vi for guds skyld begynne å se på reisen hjemmefra til jobb som en transportetappe, ikke en konkurranse om hvem som kan sykle raskest. Takk!!

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 12:04   #290
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Mens vi er inne på syklister...

Nå er det MANGE som sykler til og fra jobb. Her i byn er vi heldige, og er godt utstyrte med gode sykkelveier. Men kan vi for guds skyld begynne å se på reisen hjemmefra til jobb som en transportetappe, ikke en konkurranse om hvem som kan sykle raskest. Takk!!

Og følge trafikkregler hvis kjører på veien sammen andre fremkomstmidler.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 12:52   #291
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men du kan jo ikke SVARE på et spørsmål om HVORDAN man skal kjøre i en rundkjøring basert på at det IKKE ER EN JÆVLA BIL I NÆRHETEN???

Det er veldig sjelden vanskelig å kjøre i rundkjøringer, selv for de som aldri har vært lenger hjemmefra enn grusveien i Rendalen, OM DET IKKE ER ANDRE BILER ELLER MOTORSYKLER ELLER TRAILERE ELLER GUD FORBY NISSAN LEAF-ER DER!

Eller om man vokste opp i en bygd der bygdens første rundtkjøring ble feiret med klipp av snor, skolekorps og kake til alle sambygdinger.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jupp. Det virker litt forvirrende først, men om man følger skiltingen slavisk så kommer man riktig, helt automagisk.

Det tok noen år i Oslo før jeg innså at det faktisk ER smart å følge skilting og ikke bare kjøre på feeling - som jeg gjorde da jeg vokste opp i ei lita bygd. Nå har jeg jo blitt ekspert, så ALLE ANDRE kjører jo som IDIOTER nå.

Strutsen er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 15:52   #292
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg kjører der hver dag, og det er Sinsenkrysset. Det er aldri tomt for biler der, så innspillet om hvordan det lar seg gjøre i tom rundkjøring er ikke relevant.

Nordfra i Sinsenkrysset er det kun høyrefeltet som går til høyre, altså første avkjøring mot Grefsen og Sandaker. Venstrefeltet går til Ring 3 mot Ullevål, sentrum og Økern. Det er mange som legger seg i høyrefeltet med vilje, fordi det går fortere og er mindre kø enn venstrefeltet, og legger seg direkte over i feltet mot Ullevål etter rundkjøringen.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 17:52   #293
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

At man benytter sjansen i en føkkings såpekassetråd til å ule over kompetanseløse bilister betyr ikke nødvendigvis at man er aggressiv og tuter og hoier i trafikken. Herregud.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 18:03   #294
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

At man benytter sjansen i en føkkings såpekassetråd til å ule over kompetanseløse bilister betyr ikke nødvendigvis at man er aggressiv og tuter og hoier i trafikken. Herregud.

Nei, men hvis man skriver at man tuter så antar jeg at man tuter. Og tuting eller ikke, det er tydelig at det er mye frustrasjon ute og går når det gjelder trafikk og bilkjøring, siden det er det mesteparten av såpekassetråden handler om. Det, sammen med daglige observasjoner av tuting og aggressiv oppførsel mellom bilister, når jeg selv går til og fra jobb, viser at det er mange aggressive bilister der ute, som har svært liten forståelse for at andre kan gjøre feil, og som tror de er så mye bedre sjåfører enn alle andre. Denne tråden bekrefter bare det jeg allerede vet, og det benytter jeg denne føkkings tråden til å rante over. For å bidra til trafikkfrustrasjonstemaet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-10-20 kl 18:30.
My er aktiv nå  
Gammel 04-10-20, 18:10   #295
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg innrømmer glatt at jeg er en av de som lirer av seg en haug med gloser. Derimot kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har tutet og da har det vært fordi det har vært nesten-krasj. Jeg viser ikke aggresjon i måten jeg kjører på. Jeg holder det innenfor bilen. Minstemann sa en gang da han satt på med meg at: "Mamma? Du er litt RAGE når du kjører..." Vel...ja.


Men det ER mange IDIOTER i trafikken! Hva med de som på død og liv ligger og presser i høyrefilen når man kommer inn på en motorveien med flere filer. Og venstrefilen er TOM. Og man i tillegg TUTER på de som kommer i påkjøringsfeltet ETTER den stiplede linjen har begynt (og som er oppe i god fart).

Strutsen er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 18:49   #296
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg tuta i dag, det var etter min mening ekstremt vel fortjent . Om man vil kjøre 30-40km under grensa, så kan man faktisk kjøre ut å slippe forbi de bak.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 19:07   #297
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg har sett på værmeldingen. Det er muligens mulig å gå tur med Mutter'n mellom 10:55 og fem på elve i morgen, men det er alt på en hel føckings uke. Joda, vet at det er HØST, men det får da være GRENSER. Hører du høst?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 19:12   #298
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Men om man sykler over fotgjengerovergang så har ikke biler vikeplikt for deg, har de vel?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv  
Gammel 04-10-20, 19:24   #299
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Nei, det har de ikke. Men det betyr ikke at det ikke er lov å sykle over. Det er mange som tror det. Jeg har blitt tutet på og kjeftet på for å sykle rolig over fotgjengerfelt mens bilene stod helt stille i kø foran og bak feltet, og uansett ikke kunne kjøre. En annen gang opplevde jeg at en dame foran meg hadde gått av sykkelen og stod ved siden av den ved et fotgjengerovergang, en bilist stoppet, og da hun satte seg på sykkelsetet for å trille rolig over så rykket han fram og stoppet rett foran henne, tutet, og rullet ned vinduet for å fortelle henne at hun måtte GÅ. Han stoppet altså midt i veien, midt på et fotgjengerfelt, tutet uten at det var en faresituasjon, rett etter en rundtkjøring, midt i rushtrafikken, med mange biler bak seg. Han hindret biltrafikken, og hindret samtidig meg som også skulle krysse, og ikke engang hadde sykkel. Og tenkte han skulle lære andre om trafikkreglene, en regel som i tillegg var direkte feil.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-10-20 kl 19:31.
My er aktiv nå  
Gammel 04-10-20, 19:26   #300
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Men om man sykler over fotgjengerovergang så har ikke biler vikeplikt for deg, har de vel?

Nei, det har de ikke.

Chablis er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no