Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-08, 20:08   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Har strippet det helt nå, men hva bruker jeg av vaskemiddel inni?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:09   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Jeg bruker domestos.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:11   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Hah. Fant dette på Lilleborg.

Huskeregel 7 - Vask kjøleskap jevnlig
For enkel og effektiv rengjøring, spray Jif Kjøkken på overflatene. La produktet virke i 2–3 minutter. Skyll og tørk av med en tørr klut.
Jif Sitron Engangskluter er effektive og enkle å benytte jevnlig, eller hver gang det er sølt noe.
Salmi fjerner fett, smuss og vond lukt. Bruk ¼ - ½ dl Salmi til en bøtte vann (7 l vann). Skyll godt med vann etter vask.
Klorin og Domestos Fresh uten klor kan også benyttes til innvendig rengjøring av kjøleskap og frysere. Skyll og tørk flatene.
NB! Bland aldri Salmi og klorholdige vaskemidler
.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:13   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

For enkel og effektiv rengjøring, spray Jif Kjøkken på overflatene.

:Puster lettet ut:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:14   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Jeg bruker min selvlagde alt-mulig-bruks blanding.
En gammel sprayflaske, vann,salmiakk og zalo.
Tar ALT.

Skulle det være vanskelige flekker bruker jeg Jif skurekrem

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:24   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg bruker min selvlagde alt-mulig-bruks blanding.
En gammel sprayflaske, vann,salmiakk og zalo.
Tar ALT.

Skulle det være vanskelige flekker bruker jeg Jif skurekrem

Du vet at endel vaksemidler ikke skal blandes siden de kan eksplodere ikke sant?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:34   #7
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Eller gasse fryktelig så man mister luktesansen en stund

Jeg har hvertfall lært at klor aldri skal blandes med noe som sier akk.. Salmiakk etc.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:37   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Jeg bruker også Jif kjøkken.

Fikk igrunnen litt dårlig samvittighet av denne tråden...kjøleskapet mitt hadde helt sikkert hatt godt av en liten vask.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:49   #9
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Jif eller litt zalo og tørk godt av med ren klut med rent vann etterpå!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:12   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Du vet at endel vaksemidler ikke skal blandes siden de kan eksplodere ikke sant?

Jepp, mn denne blandingen eksploderer ikke.
Deter jo nesten det samme somman bruker når man vasker gulv, bare bytter grønnsåpen med Zalo.

Har brukt dette i mange år nå

Dersom man skal gjøre skikkelig rent på fettete flater på kjøkkenet er det vel varmt vann,zalo og salmiakk man bruker? Og litt Jif?
Det har jeg lært av min mor

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:16   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Nå er mitt kjøleskap skinnende rent. Skjønte ikke helt hvor jeg skulle putte inn alle hyllene etterpå, så jeg har endel tilovers.
Det ble imidlertid ryddigere med mindre hyller å rote på. Så fint det egentlig er når det skinner i kjøleskapet.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:19   #12
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg bruker min selvlagde alt-mulig-bruks blanding.
En gammel sprayflaske, vann,salmiakk og zalo.
Tar ALT.

Skulle det være vanskelige flekker bruker jeg Jif skurekrem

En sånn sprayflaske har jeg også stående.
Brukes på skapdører, persienner, vinduer, i kjøleskapet, i taket, you name it.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:19   #13
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Så effektive noen er på kvelden, da.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:20   #14
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg har hvertfall lært at klor aldri skal blandes med noe som sier akk..

I learned that the hard way. Stakkars lille and...

  Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:20   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Jeg bruker domestos fresh i kjøleskapet. Funker det også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:23   #16
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Klorin og salmiakk er ikke noe særlig nei, man blir litt rar i hodet etterpå.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:23   #17
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Så effektive noen er på kvelden, da.

Jepp.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:37   #18
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster - hva vasker jeg med inni kjøleskapet?

Varmt vann ett par dråper teatree eteriskolje og litt sitronsaft.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no