Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-09, 14:54   #921
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Åh - den siste buksa var til å bli forelsket av!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 22-06-09, 19:52   #922
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Tuusen takk for ros!!!

Jeg er SÅÅÅ STOLT i dag!
Buksa ble hentet av sin nye eier i formiddag, en ny kunde, og fraktet rett til fotograf for 1 års fotografering.

Nyydelige bilder kan du se på bloggen min i dag.
Tenk å fått tatt så proffe bilder av alle ting man syr..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 22-06-09, 21:34   #923
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Nydelig bukse og nydelige bilder fra fotografen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 25-06-09, 22:08   #924
Linn-Cecilie
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 10
Linn-Cecilie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Så flink du er Shamu!

Linn-Cecilie er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 11:14   #925
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Tusen takk skal dere ha!


Jeg har sydd masse i det siste
Skal legge ut noen bilder her, men det ligger MASSE bilder og historie/forklaring og informasjon finner dere på bloggen min.

"Fine Kristine"
Dette er LilleLeo sitt skjørt. :nikke:



Str 36.





"Trye blue you and not green"


Herlig svart cord skjørt til en dame som liker svart i kombinasjon med blått, ikke grønt.
Skjørtet har fått svart ribb i livet, turkis skråbånd i skjørtekanten og applikasjoner av vintage stoff som jeg nylig fikk av ei venninne. Er det ikke bare fantastisk herlig!



Applikasjonene har fått hvite knapper i midten som lyser opp i mørket, eller skumringen.
Skjørtet har ca 50cm lengde og har størrelse 38/40.

"Tone Pone Sommer Kone"


Dette skjørtet er Tone sitt. Bare Tone sitt.
Hun har vært her og sneket i stoffene mine, retroberte som hun er, da måtte jeg bare sy ett skjørt til henne i dette herlige sommerstoffet.

Tone bruker aldri skjørt, bortsett fra midt i sommeren.
Da bruker hun tynne, lette sommerskjørt på brune, lette sommerben.
Jeg kunne med andre ord ikke fore dette eksemplaret av gamle minner, men til det bruk det er ment til, er det vel rimelig perfekt vil jeg påstå.

Hvit ribb i livet og hvitt skråbånd på nedre kant.

Jeg håper hun kan få bruk for det. :-)

Størrelse: 38/40

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 11:20   #926
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 11:23   #927
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 11:24   #928
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Haremsbukse "Shitfin"




Første haremsbukse MÅTTE få det navnet.. haha…
For her er det plass til mye S… jadda… sorry… måtte bare!

Jubel og jeg har hatt 5 sydager her hos meg, og da måtte vi sy haremsbukser slæsj kosebukser.
Vi fant ett mønster i siste AOH, som virkelig er helt på styr når det gjelder størrelser.
Seriøst, jeg vurderer å si opp abonnementet da jeg ikke stoler på størrelsene lenger.
Vi tegnet mønster på størrelse 38 (minste størrelse) og jeg sydde i gledesrus på det som skulle bli sååå fin bukse.
Buksa endte opp med å bli størrelse hest.. eller kamel.. eller jaffal STOR.
Ribben som de anbefalte bredden på holdt jo ingenting på plass og skled bare ned (og jeg har STORE legger)…
vi fant ut at det var plass til to av oss i en størrelse 38… hvor feil er det da?

Nei, redigering og endring og full førstehjelp måtte til.
Spratt av alle ribbene, sydde inn 8 cm i sidene og ca tilsvarende nede på foten, ribbene måtte sys inn mange cm og den måtte klippes til i front for å få litt passform jaffal.

Jubel tegnet kengurulomme som vi sydde på, og etter mye om og men så ble min bukse seendes slik ut:


Buksa er allerede en favoritt som har blit brukt MASSE.
Herlig bistretch stoff i kombinasjon med svart ribb.
Slike blir det flere av! Muligens med enda litt forbedringer. :-)



Og JADDA, den er ikke bare morsom å se på, den funker også til lek og moro… akkurat slik vi voksne skal ha i hverdagen!
PS. Dette må gjøres oftere.. fytti så god trening! Musklene *kremt* de såkalte musklene fikk sjokk og var rimelig shaky etter 10 minutters hopping.. haha..


__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -

Sist redigert av Shamu : 05-07-09 kl 11:31.
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 11:27   #929
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Herregud såå flink du er!!!!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 11:32   #930
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Herregud såå flink du er!!!!

Tuuusen takk Kate!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 11:33   #931
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Jeg vil ha et sånn skjørt, jeg.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 11:38   #932
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg vil ha et sånn skjørt, jeg.

Jeg har desverre ikke flere ferdige til salgs, men det kommer nok etterhvert, når jeg blir ferdig med den lange to-do listen min..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 11:40   #933
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg har desverre ikke flere ferdige til salgs, men det kommer nok etterhvert, når jeg blir ferdig med den lange to-do listen min..

Kan man ønske seg farger?

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 11:46   #934
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.


"Trye blue you and not green"



Helt enig med Elinblu!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 13:51   #935
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Helt enig med Elinblu!

Tusen takk!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 20:52   #936
tess1
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 208
tess1 er litt kultess1 er litt kul
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Så masse fint.

tess1 er ikke aktiv  
Gammel 05-07-09, 22:44   #937
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av tess1, her.

Så masse fint.

Tuusen takk!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 07-07-09, 19:26   #938
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"Raindrops keeps falling onmy head"


Denne kjolen er sydd på bestilling av en meget snill dame fra Kløfta.
Nå har det seg slik at jeg har sydd feil farge i forhold til ønskene hennes… så det er ikke engang sikkert at hun vil ha den.
Sånn går det når man blir litt for impulsiv og kreativ og ikke tenker utenfor stoffhaugen og skisseblokka…
Jaja… jeg ELSKER kjolen, så den vil uansett få ett godt hjem.
Blir den i skapet mitt, så syr jeg en ny til den søte damen. ) I RIKTIGE farger… hehe..

Så masse likte JEG kjolen:


Kjolen er sydd i rustrød og lys mosegrønn fleece.
Den har lange trompetermer og alvehette.



Bryststykket har fått innsnitt for å fremheve brystet.
Jeg har også satt på en hvit knapp å å friske opp og plukke opp lyspunkt fra dråpene nede på skjørtet.
Under brystet har jeg lagt ett bånd av samme stoff som på applikasjonene.
Dette er ett av mine yndlingstoffer fra de glade 70-årene, vintage og magisk.


Her kan man se trompetermene i bruk, samt de søte regndråpene på skjørtet.
Regn er også magisk; vann gir liv, liv gir glede, glede gir overflod… dette er en kjole for den som er rik på livet!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 07-07-09, 19:47   #939
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Jeg har hatt besøk av min kjære Jubel her i 5 dager, og vi har storkost oss med symaskiner, mønster, stoffer, partyparty og LOTS of skravlings!
Mange spennende ideer har vi også gravd frem fra overivrige hoder.. haha.. så timene gikk fort!
Jeg har fått det særdeles perfekte "retrobrall" mønsteret av Jubel, og har lært hvordan sy kantebånd med ribb.
Jadda, jeg knota MASSE før jeg fant teken med å få et på rett plass.
Nå er det knallgøy!!

Jeg har sydd 3 bukser, men kan kun vise frem to, da den 3. er barselgave og babyen er ikke født enda. Hun kommer i slutten av måneden, så vi får ha den på lur i mellomtiden.

Mine barn har derimot fått hver sin bukse, noe de er fryktelig stolt av!
De har brukt dem på butikken og fått en hel masse skryt.. vet ikke om det var de eller mammaen som ble stoltest da..

"Jubelbrus og knytegleder"

Alea sin bukse, str 2- år.
Sydd av Crimplin kjøpt i metervare på Fretex... Ka heldig?




__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 07-07-09, 19:47   #940
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

"My Boy, My joy"

Nathaniel sin bukse, Str 6-7 år.
Gutter må også få knytebukser, alle må få!



Denne er gjort i kombinasjon med redesign som jeg elsker!
En gammel oppbrukt genser str 116 er tatt som utgangspunkt til brystparti og ribb i føtter.
Resten av buksen er brun ribb. Ufattelig myk og deilig ble den, en STOR favoritt hos både mor og sønn...
Selve oppdelingen av buksen var noe jeg og Jubel snekret sammen. Vi hadde så lyst til å gjøre noe NYTT med knytebuksene. Noe ingen andre har gjort før oss. Dette har vi aldri sett, så vi håper vi var først...





__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no