Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender som passer tenåring

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-17, 21:47   #101
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Rekk opp hånda den som fikk julekalender tilsvarende over tusenlappen den gang vi selv var barn. Ingen?

Sjokoladekalender eller sånn kalender med små juleplastfigurer her

Og jeg kan ikke huske, egentlig, om venninner hadde andre kalendere, eller kalendere i det hele tatt. Tror ikke vi snakket så mye om det? Riktige klær som Ballgensere og Levisbukser derimot, DET snakket vi MYE om. Jeg tror ikke jeg hadde noe sånt supertrendy noen gang. Min mor var (og er) fantastisk nøktern i klesveien, og etter den obligatoriske 70/80-tallsperioden med bolleklipp og arvetøy etter broderen, var det duket for fabrikk og lagerutsalg

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 22:09   #102
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Rekk opp hånda den som fikk julekalender tilsvarende over tusenlappen den gang vi selv var barn. Ingen?

Hverken jeg eller mine barn har hatt kalender i den prisklassen, men jeg hadde pakkekalender hele barndommen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 22:20   #103
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Jeg fikk et år kun bildekalender, det var ganske skuffende. Hvor var sjokoladen lizzom.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 22:23   #104
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg fikk et år kun bildekalender, det var ganske skuffende. Hvor var sjokoladen lizzom.

Ja, bildekalender hadde jeg også Det er nok ikke heeeelt 2017

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 22:25   #105
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Jeg elsket den figurkalenderen min! Men jeg visste jo ikke om noe annet heller. Jeg tror ikke jeg kjente noen som fikk pakkekalender på den tiden.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 22:26   #106
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Jeg hadde et juletre i filt limt på en papplate, og en filt-julepynt jeg hang opp hver dag. Og jeg syns forskerfabrikken også er dur. Vi har kjøpt halv kalender derfra en eller to ganger, og da syns jeg at jeg har strukket meg langt økonomisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-17, 22:28   #107
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Jeg tenker at de fleste vurderer verdien litt opp mot hva man tenker at barnet "bør" få også (opp mot egne verdier / ønsker / tanker). Det er jo derfor dette er så vanskelig å diskutere?
Jeg synes personlig det høres helt hårreisende ut at en 13-åring skal få en type makeupkalender til over tusenlappen, men det går kanskje mer på å "dyrke" fram jålegreia enn selve prisen så jeg vet ikke om jeg hadde syntes en billigere var noe bedre. Jeg er faktisk ikke sikker selv. Jeg har delt en Forskerkalender mellom mine barn og det var dyrt, men for meg har det mer verdi at de driver med det enn med dyre kremer rett og slett. Jeg er en av dem som kjøper en del "ræl" kombinert med nyttige småting, men opplever også da at det drar seg på ift totalsum. Ser det brukes viskelær som eksempel, men man jo nesten opp i 30 kroner for å få et viskelær som faktisk kan viskes med også.

Det blir jo en avveining. Opplevelseskalender er helt urealistisk i desember hvor planene og dagene knapt henger sammen som det er. Så ønsker jeg ikke at barna skal spise sjokolade hver dag i desember fordi jeg synes det er nok søtt fra før den måneden, så da utgår det, da betaler jeg heller ekstra.

Jeg opplever jo at alle valg vi tar ift kalender går på mulighet og ønsker, men også på prioriteringer, verdisyn og tanker om hva barna skal få og ha? Derfor er det muligens også et sårbart tema, men også noe som er umulig å "lande" ift hva som er rett.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 08:53   #108
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Rekk opp hånda den som fikk julekalender tilsvarende over tusenlappen den gang vi selv var barn. Ingen?

Siden jeg fikk kalender på 80-tallet var nok prisen en ganske annen, men jeg fikk pakkekalender av samme typen som snuppa mi får. Med hårstrikker, hårspenner, sokker, truser, fargeblyanter osv. Ting jeg uansett ville fått

Knerten klarer ikke å oppdrive noe snev av entusiasme for en sånn kalender med gaver han "uansett ville fått", så hans kalender har en helt annen kostnad. I fjor gikk det mest i pokemonkort (1-5 kr pr stykk på Outland) og sjokoladefamilienfigurer. Det var han godt fornøyd med, og det blir nok noe sånt i år også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no