Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skikk og bruk på fly

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-19, 15:14   #141
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg gjør ikke en gang unntak for dem. Midtgangssetet mitt får du aldri!

Ikke jeg heller.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 15:21   #142
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Jøss. Det overrasker meg faktisk at folk (som ikke har spesielle helsemessige/fysiske utfordringer vel å merke) har sterke preferanser til hvor de skal sitte på fly. Er folk så lite fleksible altså? Jeg sitter der jeg sitter, tar fram boka mi og slapper av, enten det er ved midtgangen, i midten eller ved vinduet. Det er stort sett snakk om få timer av livet mitt. Jeg betaler aldri ekstra for å få velge sete, med mindre jeg har noen jeg skal sitte sammen med.

Men at man vil ha det setet man har betalt for skjønner jeg altså. Når man først er der at det betyr veldig mye.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 15:23   #143
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Ingen vil vel ha midtsetet, så folk som ber en om å rykke et hakk inn er bare griske haier og fortjener å bli møtt med forakt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 15:24   #144
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Jeg kom på noe jeg syns var frekt, men som også fikk et morsomt utfall når det hendte med oss. Jeg reiste alene med ungene og da liker jeg å ha dem foran meg slik at jeg ser dem. Dette var en flyplass uten slike tunneler til flyet, så vi måtte gå opp trapper til flyet. Og på vei opp trappa kommer det to menn som brøyter seg forbi og havner bak sønnen min, men foran døtrene mine og meg. Hele greiene endte opp med at de måtte gå ut av flyet igjen og slippe meg forbi siden flypersonalet ikke ville slippe et barn ombord alene. Og det tok sikkert lenger tid enn om de bare hadde gått bak oss.

Skjønner ikke helt poenget med å ha så dårlig tid heller. Flyet går ikke før alle er ombord og alle har tildelte seter.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 15:27   #145
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg skjønner ikke helt dette med å betale for ekstra beinlengde? Nå flyr jeg svært lite men når vi flyr så betaler vi for å velge sete. Da velger jeg så sant det er mulig sete med beinplass (førsterekka eller foran nødutgang). Men dette koster da ikke noe mer enn andre seter? Det som koster er å velge sete. Eller har andre selskap andre løsninger? Jeg har bare flydd med SAS og Norwegian.

Det er vel litt forskjellig fra flyselskap til flyselskap - hos SAS er det vel bare å velge sete hvis du har betalt for det, tror jeg (?). Mens Lufthansa og KLM og sånt hvertfall har differiensierte priser.

Men uansett - her setter du jo nettopp fingeren på det! Du er jo villig til å betale ekstra for å velge sete. Og jeg f.eks, ville ha betalt ekstra for å velge sete så jeg er sikret vindusplass. Andre er villig til å betale ekstra for ekstra beinplass. Eller for en ekstra koffert. Eller for et "gratis" glass med spruddel og en mystisk matbit i forseggjort boks.

Så det er jo ikke egentlig konseptet "å betale ekstra" som er bøygen, men hvor grensa går for at man er villig til å betale det det koster?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 15:31   #146
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis mannen og jeg drar alene sammen på fly, bestiller vi midtgang overfor hverandre. En gang møtte vi noen som mente det var griskt og ufint, og at en av oss skulle bytte hans midtsete mot det andre i midtgangen. Særlig. Betal for sete sjæl!

Griskt, du. Nå fikk du meg til å le.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 15:36   #147
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det er vel litt forskjellig fra flyselskap til flyselskap - hos SAS er det vel bare å velge sete hvis du har betalt for det, tror jeg (?). Mens Lufthansa og KLM og sånt hvertfall har differiensierte priser.

Men uansett - her setter du jo nettopp fingeren på det! Du er jo villig til å betale ekstra for å velge sete. Og jeg f.eks, ville ha betalt ekstra for å velge sete så jeg er sikret vindusplass. Andre er villig til å betale ekstra for ekstra beinplass. Eller for en ekstra koffert. Eller for et "gratis" glass med spruddel og en mystisk matbit i forseggjort boks.

Så det er jo ikke egentlig konseptet "å betale ekstra" som er bøygen, men hvor grensa går for at man er villig til å betale det det koster?

Den store forskjellen her er jo at man betaler ekstra for egen komfort i de tilfellene du nevner, mens i tilfellet som diskuteres her, med folk som er så store at de bruker av andres plass, forventes å betale ekstra mye, av hensyn til andre. Det er ikke først og fremst en luksus de unner seg for selv å få en mer behagelig reise, avhengig av betalingsvillighet. Så helt det samme er det vel ikke.

Eller det kan vel kanskje sammenlignes i de tilfellene en person som må veldig ofte på toalettet sitter ved vinduet eller i midten. Da burde denne betale for å sitte ved midtgangen, for å unngå å måtte plage andre for å gå ut og inn hele tiden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 16:16   #148
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Den store forskjellen her er jo at man betaler ekstra for egen komfort i de tilfellene du nevner, mens i tilfellet som diskuteres her, med folk som er så store at de bruker av andres plass, forventes å betale ekstra mye, av hensyn til andre. Det er ikke først og fremst en luksus de unner seg for selv å få en mer behagelig reise, avhengig av betalingsvillighet. Så helt det samme er det vel ikke.

Eller det kan vel kanskje sammenlignes i de tilfellene en person som må veldig ofte på toalettet sitter ved vinduet eller i midten. Da burde denne betale for å sitte ved midtgangen, for å unngå å måtte plage andre for å gå ut og inn hele tiden.

Okay, du skriver det selv, de bruker av ANDRES plass, plass som ANDRE har betalt for. Og det skal de kunne gjøre uten å betale denne ANDRE som ikke får varen hen har betalt for, eller for ekstra plass til flyselskapet slik at denne ANDRE får varen hen betaler for.

EDIT: Det å måtte reise seg for at folk må på do er bittelitt forskjellig fra å få plassen sin halveis okkupert.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 16:21   #149
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det er vel litt forskjellig fra flyselskap til flyselskap - hos SAS er det vel bare å velge sete hvis du har betalt for det, tror jeg (?). Mens Lufthansa og KLM og sånt hvertfall har differiensierte priser.

Da jeg fløy til USA tidligere i vår med SAS kostet alle setene i økonomi forskjellig. Alle ble gratis å reservere 24 timer før avreise, noen ble gratis en uke før og mellom der var det tre-fire ulike priskategorier på setene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 16:51   #150
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Den store forskjellen her er jo at man betaler ekstra for egen komfort i de tilfellene du nevner, mens i tilfellet som diskuteres her, med folk som er så store at de bruker av andres plass, forventes å betale ekstra mye, av hensyn til andre. Det er ikke først og fremst en luksus de unner seg for selv å få en mer behagelig reise, avhengig av betalingsvillighet. Så helt det samme er det vel ikke.

Eller det kan vel kanskje sammenlignes i de tilfellene en person som må veldig ofte på toalettet sitter ved vinduet eller i midten. Da burde denne betale for å sitte ved midtgangen, for å unngå å måtte plage andre for å gå ut og inn hele tiden.

En person som har utfordringer ift. å komme seg på toalettet kan få legeerklæring for sikre seg grei plassering i fly. Jeg skulle ønsker det gjaldt for de som av ulike «kroppslige» grunner (for lang, for bred osv) ikke passer inn i A4-setene. Jeg synes ikke det er noen grunn til at en som er for bred for flysetet skal måtte betale mer enn den som passer inn. Tvert imot synes jeg det er ganske kjipt av flyselskapene.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 16:56   #151
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Okay, du skriver det selv, de bruker av ANDRES plass, plass som ANDRE har betalt for. Og det skal de kunne gjøre uten å betale denne ANDRE som ikke får varen hen har betalt for, eller for ekstra plass til flyselskapet slik at denne ANDRE får varen hen betaler for.

EDIT: Det å måtte reise seg for at folk må på do er bittelitt forskjellig fra å få plassen sin halveis okkupert.

Ja, jeg har ikke sagt annet enn at det er rimelig, jeg bare påpeker at det er forskjellig fra å frivillig betale for å få litt ekstra luksus for egen del. Og derfor ikke helt sammenlignbart.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 17:05   #152
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis mannen og jeg drar alene sammen på fly, bestiller vi midtgang overfor hverandre. En gang møtte vi noen som mente det var griskt og ufint, og at en av oss skulle bytte hans midtsete mot det andre i midtgangen. Særlig. Betal for sete sjæl!

Min forhenværende kjæreste skulle på død og liv sitte ved vinduet. Min neste skal enten synes det er helt ok å sitte i midten, eller så skal han sitte ved midtgangen på motsatt side av meg. Jeg sitter alltid på midtgangen. Intenst hater å trø over folk fordi jeg må på do eller strekke på beina.

Ellers er jeg sinnsykt tolerant overfor medpassasjerer. Legger sjelden ned sete på korte reiser, på lange velger jeg alltid raden det ser ut som å være minst passasjerer på, i håp om å få legge meg ned. Jeg regelrett jaget vekk hun som trodde hun skulle få sitte på min rad med et sete mellom oss fordi hun var så dum at hun ikke hadde sjekket hvor hun satt ved innsjekk, og bare ville bytte sete etter take-off da hun så det var ledig (da var jeg trøtt og sliten og desperat etter å få sovet litt altså).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 17:11   #153
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jøss. Det overrasker meg faktisk at folk (som ikke har spesielle helsemessige/fysiske utfordringer vel å merke) har sterke preferanser til hvor de skal sitte på fly. Er folk så lite fleksible altså? Jeg sitter der jeg sitter, tar fram boka mi og slapper av, enten det er ved midtgangen, i midten eller ved vinduet. Det er stort sett snakk om få timer av livet mitt. Jeg betaler aldri ekstra for å få velge sete, med mindre jeg har noen jeg skal sitte sammen med.

Men at man vil ha det setet man har betalt for skjønner jeg altså. Når man først er der at det betyr veldig mye.

Jeg betaler alltid ekstra for å sitte i midtgangen. Der er jeg fint lite fleksibel.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 18:16   #154
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Tja jeg har kun en preferanse og det er å ikke sitte ved nødutgangen. Fordi jeg kan ikke bidra i en situasjon hvor den må brukes og fordi det er krøkkete der å ha noe på gulvet til å ha bena på. Blodomløpet i beina sliter hvis jeg må dingle med beina.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 18:26   #155
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.


Så det er jo ikke egentlig konseptet "å betale ekstra" som er bøygen, men hvor grensa går for at man er villig til å betale det det koster?

Ja. Og der har du også grunnen til at jeg reagerte sterkt i starten. Å mene overvektige (bodybuildere er også i den kategorien faktisk. Selv om overvekten der muskler) skal betale dobbelt for å fly er ikke greit. Og det er enormt stor forskjell på å betale litt ekstra for å velge sete og å betale for en billett til. Som fort kan beløpe seg til mange tusen kroner. Og å betale noen hundrelapper.
Slik jeg oppfattet flere var det en selvfølgelige at overvektige betalte dobbel pris. Så kan man jo mene det er et legitimt standpunkt.

Ingen har egentlig greid å finne ut hva det ville kostet å booke to seter. Så det blir jo et spørsmål om hvor lang en tråd er.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 18:44   #156
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Forøvrig så er EN av grunnene til at jeg vil sitte i midtganger fordi jeg er overvektig, og da kan føle at jeg bruker litt mindre plass for den som sitter i midten. Jeg vet ikke om det er et reelt problem for de jeg sitter ved siden av, men jeg vil ikke ha det på meg at jeg bruker opp plassen til andre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 08:35   #157
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

I går var jeg på en flyreise, og i lys av denne tråden la jeg merke til ting jeg ellers aldri hadde lagt merke til. (Og nei, jeg flyr ikke så mye at jeg skammer meg).

På skrå over midtgangen for oss satt det et svært overvektig par på de to ytterste setene, med en slank dame på vindusplassen. Selv om de var veldig store begge to, så var de jo stort sett i sitt eget sete og damen ved siden av så ut til å sitte normalt. Jeg tror dermed at en kan være temmelig stor uten å oppta halve nabosetet, som jeg opplevde i to tilfeller. Damen jeg satt ved siden av måtte ha forlenger på beltet, og bodybuilderen hadde en skulderbredde en sjelden ser. Men begge disse må nesten ha visst at de trengte ekstra sete, da syns jeg fortsatt det er skikk og bruk å finne ut av en løsning på forhånd, og ikke komprimere sidemannen til halv størrelse.

Det er jo på ingen måte uvanlig med litt store mennesker, og en er vant til å tilpasse seg og sitte litt trangt når det trengs. Dette var noe annet.

De eneste jeg så som bare brukte halve setebredden var forøvrig veldig små barn. Den spinkle lille damen jeg satt ved siden av hadde ikke så mange centimeter ekstra på sidene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 09:00   #158
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Leser på amerikanske sider at man ikke har et "problem" ift. setene og flyselskapenes regler dersom man kan bruke beltet med forlenger og ha seteskillene nede.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 12:56   #159
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Ja, det høres i grunnen riktig ut. Jeg har sittet sammen med mange som definitivt er overvektige, og absolutt fyller setet sitt, og "trenger" armlenet, fordi det ikke er plass til armene innenfor armlenene, på en måte, men har aldri opplevd at jeg har mistet noe av mitt eget sete. Og jeg flyr mye.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 13:15   #160
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk på fly

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, det høres i grunnen riktig ut. Jeg har sittet sammen med mange som definitivt er overvektige, og absolutt fyller setet sitt, og "trenger" armlenet, fordi det ikke er plass til armene innenfor armlenene, på en måte, men har aldri opplevd at jeg har mistet noe av mitt eget sete. Og jeg flyr mye.

Jeg har kun opplevd det en gang, og det var en ekstremt bredskuldret fyr. Han løste det med å lene seg fremover og sove med hodet plantet i seteryggen foran. Usikker på hva passasjeren foran mente om det, men jeg fikk i hvert fall ha skulderplassen min i fred.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no