Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvilket håndarbeid holder du på med?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 21:15   #41
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Merkelig! Akkurat den hardangersømduken med akkurat den samme tråden har jeg også liggende halvferdig Den har ligget i mange, maaaange år altså. 10? 15?

Jeg tror min må ha ligget i 7–8 år minst, kanskje så mye som ti. Vi kjøpte vel den samme boken da, den gang den kom ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 15:09   #42
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Jeg holder på med tunika og bukse til minsten.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 18:12   #43
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Så flinke dere er. Jeg vil lære å strikke!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:17   #44
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Jeg sydde en sånn rullemappe til trikkepinner i går, av et gammelt putetrekk. Ryddet i en stor hobbyeske jeg har i kjelleren, og fant ut at strikkepinnene trengte et nytt sted å være. Kom over flere påbegynte håndarbeider, og tror vel at en tove-veske blir første prosjekt. Fant oppskrift på genser (som skal toves) og, og den har jeg SÅ lyst til å strikke.....

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:13   #45
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Jeg holder på med en V-genser i bomullsgarn til meg selv, så begynte jeg på denne i går til min datter.
http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=8&lang=no

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:28   #46
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Jeg har 4 strikkeprosjekter på gang, og senebetennelsen har blusset opp igjen. Dermed blir det ingenting laget.
Ja, også holder jeg på å lage meg en lommeslynge.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 11:57   #47
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Holder på med en ny vår/høst-pose.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 20:01   #48
hadi
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 68
hadi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Jeg strikker ribbestrikket genser og bukse etter Nøstebarnoppskrift. Jeg har god tid, det skal brukes neste vinter.

hadi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 20:51   #49
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Jeg strikker genser til halvannetåringen. Lurer litt på nøstebarnpledd etterpå.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 21:50   #50
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Strikker nå Tønsberg-genser til 5-åringen og "prinsesse"-genser til 3,5-åringen.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 01:09   #51
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Så flinke dere er. Fikk en sånn startpakke fra Gjestal av mamma for noen uker iden. Så er jeg riktig flink, kan en av guttene KANSKJE få ett skjerf til vinteren, I hitt, lime og petrol... Hippt

Ellers drive rjeg med scrapping da, det er jo håndarbeid det også...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:37   #52
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Altså - HVOR mange arbeider jeg har liggende har jeg ikke tenkt å fortelle nei..... Jeg er sånn skippertakdame - som strikker intenst i noen uker, blir drittlei og hiver stasen inn i et skap. Så kan det gå to år før jeg finner det frem og gjøre det ferdig. Dvs, nesten alt blir ferdig
Akkurat nå holder jeg på med en dyp brun, mosegrønn, varm oransje, varm gul og ecru genser til Storebror, med hette på. Når den blir ferdig vites ikke. Har eksamener, og det er så mye annet hele tiden, så det går ikke så fort

  Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:39   #53
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Jeg holder på med en V-genser i bomullsgarn til meg selv, så begynte jeg på denne i går til min datter.
http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=8&lang=no

Jeg skulle ønske jeg var så flink til å strikke som deg jeg
Har sett to av verkene dine - nyyydelige røde matroskjoler

  Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:40   #54
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Jeg holder på å hekle en lilla lue til Storesøster. Jeg har heklet ferdig et sjal til henne, og så vil hun ha matchende lue.

Hvor mange halvferdige arbeider som ligger i en kiste, hvor jeg ikke husker hva slags garn det var og hvor mønsteret har blitt av eller hva jeg tenkte, se det holder jeg for meg selv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:40   #55
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Akkurat nå strikker jeg en genser til Lillemor. Går treeeegt da, har ikke strikket en maske etter at nobalille ble født. Det er en stripete genser i ribbestrikk (Nøstebarn oppskrift og garn).

Har forresten tenkt å strikke/hekle en dåpslue til nobalille. Noen som har tips/råd/eksepmler å vise frem?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 13:51   #56
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Strikker labber til mellombror.(Jaywalkere).

Kusinen min venter en liten gutt i juli, så jeg skal begynne på et sett til han etterpå. Tenkte pixilue,smetteskjerf og labber.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 15:04   #57
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Nå syr jeg bæresele, strikker selbuvotter og skuler på Mariusgenseren som ligger i strikkekurven.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 16:20   #58
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Har faktisk begynt på en sommertopp til meg selv, fra dropsdesign.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 19:06   #59
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Jeg strikker genser til halvannetåringen. Lurer litt på nøstebarnpledd etterpå.

Da har jeg begynt på nøstebarnteppet, og genseren ligger på vent.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 20:05   #60
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket håndarbeid holder du på med?

Jeg hekler en veske til ei venninne av meg. Den skulle være en julegave i 2005, men jeg satser på å bli ferdig til kommende jul.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no