Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 12:40   #81
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis du har forsøkt balsamicoeddik + sukker på jordbær (og i jordbæris) så er det høy sannsynlighet for at du blir hekta, og da blir ikke balsamicoeddiken stående i fred.

Nå har jeg litt sart mage i dag, og er skikkelig kvalm, men eddik på jordbær hørtes bare nasty ut.

Dog har jeg skjønt at balsamicoeddik ikke smaker helt som epleeddik, kanskje?

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:41   #82
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.525
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Er det verdt pengene å kjøpe balsamicoeddik og sånn, da? Bruker man det mye? Sist jeg kjøpte en, brukte jeg den (les, exen min) en gang, og resten ble stående i tre år på benken...

Jeg synes det er godt i dressinger og sauser. Men man må huske å bruke sukker i tillegg. Hvis man for eksempel i tomatsaus har litt balsamicoeddik og litt sukker blir det utrolig godt

Digresjon: Sist jeg var i italia så jeg en liten flaske (200ml) balsamicoeddik i et vinutsalg, som lå på silke i en fin eske og kostet over 100 euro ... Det hadde vært interessant å smake en så dyr eddik, for å se om jeg virkelig greide å smake verdien av den ... (mest trolig hadde det vært årets største tilfelle av perler for svin )

Lurer på hva så dyr eddik brukes til

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 12:45   #83
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.525
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis du har forsøkt balsamicoeddik + sukker på jordbær (og i jordbæris) så er det høy sannsynlighet for at du blir hekta, og da blir ikke balsamicoeddiken stående i fred.

Rører du ut sukker i eddiken først, eller strør/sprinkler du det hver for seg?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:00   #84
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Nå har jeg litt sart mage i dag, og er skikkelig kvalm, men eddik på jordbær hørtes bare nasty ut.

Dog har jeg skjønt at balsamicoeddik ikke smaker helt som epleeddik, kanskje?

Overhode ikke. Balsamicoeddik får selv de mest smakløse jordbær til å glitre.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:02   #85
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Rører du ut sukker i eddiken først, eller strør/sprinkler du det hver for seg?

Hver for seg, men du kan sikkert gjøre begge deler. Når jeg lager jordbæris så bruker jeg balsamicosirup. Da løser jeg sukker i eddiken og koker det inn til sirup.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:33   #86
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.174
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg synes det er godt i dressinger og sauser. Men man må huske å bruke sukker i tillegg. Hvis man for eksempel i tomatsaus har litt balsamicoeddik og litt sukker blir det utrolig godt

Digresjon: Sist jeg var i italia så jeg en liten flaske (200ml) balsamicoeddik i et vinutsalg, som lå på silke i en fin eske og kostet over 100 euro ... Det hadde vært interessant å smake en så dyr eddik, for å se om jeg virkelig greide å smake verdien av den ... (mest trolig hadde det vært årets største tilfelle av perler for svin )

Lurer på hva så dyr eddik brukes til

Jeg har en flaske balsamico til en 250-300 kroner. Og den finnes i en enda dyrere utgave - jeg tror dobbelt så dyr. Den er VIDUNDERLIG. Virkelig helt ekstatisk fantastisk god. Jeg kan blande den med litt olje og dyppe brødbiter i den og bare MAULE. Og jeg har ikke noen gourmet-gane, akkurat.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:39   #87
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.878
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har en flaske balsamico til en 250-300 kroner. Og den finnes i en enda dyrere utgave - jeg tror dobbelt så dyr. Den er VIDUNDERLIG. Virkelig helt ekstatisk fantastisk god. Jeg kan blande den med litt olje og dyppe brødbiter i den og bare MAULE. Og jeg har ikke noen gourmet-gane, akkurat.

Signerer. Jeg har en helt fabelaktig, vidunderlig og svinedyr balsamico. Den er hundre ganger mer konsentrert og tett i smaken enn billigvariantene. Det er virkelig stor forskjell.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:39   #88
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.174
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

:bidrar:

Den eneste sausen jeg får ordentlig til, er tomatsaus. Det går faktisk såpass kjapt at jeg har kuttet ut Dolmio helt.

Mykstek litt hvitløk og løk i god olivenolje (ikke lenge), tilsett tomater - gjerne hermetiske, spesielt på denne tiden av året :vasne, smakløse tomater:. 1 teskje sukker, 1 teskje salt, litt pepper og gjerne basilikum og annet krydder. Det trenger ikke å koke så lenge en gang, bare så det tykner litt. Hvis jeg har dårlig tid, slenger jeg det over på stekepannen sammen med kjøttet/karbonadedeigen/kyllingen når den er stekt mens pastaen koker.

Ellers er supertrikset til svigerfar å tilsette 1 terning klar kjøttsuppe i hvilken som helst saus eller gryte, og det kan man faktisk gjøre i tomatsausen også. Da bør man droppe saltet, og det kan være greit å løse den litt i 1 dl kokende vann slik at ikke halvparten blir liggende igjen. :erfaren:

Hvis man vil være litt ekstra lur, så lager man denne i en DIGER porsjon, gjerne med 8-10 bokser tomat. Det tar jo nesten ikke noe lengre tid. Så kan du ta og fryse porsjoner a ca. en øse, flatt i fryseposer. Da er det gjort på 1-2-3 å tine en pose og bruke til pasta eller ris eller blande i en annen saus eller hva som helst.

Jeg lar den koke veldig lenge før jeg fryser den ned, sånn at den blir tykk nok til å brukes til pizzasaus. Da lager man hjemmelaget pizza på 10 minutter, med en frossen, halvstekt, grov pizzabunn fra fryseren, saus fra lageret i fryseren, ferdighakket skinke, og ellers hva man liker, og ferdigraspet ost. :husmor:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:41   #89
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Jeg har nettopp brukt opp min svinedyre deilig balsamico, men skal kjøpe ny ved første anledning. Jeg blander litt ekstra olivenolje og litt balsamico i en skål og dypper brød i. Nyyydelig! Skader ikke med en god italiensk vin til.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:41   #90
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Nå har jeg litt sart mage i dag, og er skikkelig kvalm,


Balsamico på jordbær er nydelig! Også på melon, for eksempel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:42   #91
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Oj, sorry, jeg glemt visst å quote hele setningen!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:42   #92
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.525
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Signerer. Jeg har en helt fabelaktig, vidunderlig og svinedyr balsamico. Den er hundre ganger mer konsentrert og tett i smaken enn billigvariantene. Det er virkelig stor forskjell.

Nå er jeg enda mer nysgjerrig på hvordan tusenkronersbalsamicoen smaker! Hm, hvor kan jeg få smakt slik da? I butikkene her har de bare "vanlig" balsamico ..

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:43   #93
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.525
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har nettopp brukt opp min svinedyre deilig balsamico, men skal kjøpe ny ved første anledning. Jeg blander litt ekstra olivenolje og litt balsamico i en skål og dypper brød i. Nyyydelig! Skader ikke med en god italiensk vin til.

Hvor kjøper du det?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:44   #94
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nå er jeg enda mer nysgjerrig på hvordan tusenkronersbalsamicoen smaker! Hm, hvor kan jeg få smakt slik da? I butikkene her har de bare "vanlig" balsamico ..

Hvor bor du? Det er flere butikker i Oslo som selger knallgod balsamico. Mat & mer på Bjølsen, Kokken og slakteren + den lille grønnsaksbutikken på adamstuen, Gutta på haugen på st.haugen, Olivier(?) på CCvest osv osv.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:45   #95
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Signerer. Jeg har en helt fabelaktig, vidunderlig og svinedyr balsamico. Den er hundre ganger mer konsentrert og tett i smaken enn billigvariantene. Det er virkelig stor forskjell.

Jeg har skikkelig problemer med å finne en balsamico som er tykk. Skikkelig tykk. Jeg kjøpte en i Roma i fjor som var nokså tykk. Den var svindyr, til og med i Roma. Nå har jeg en jeg kjøpte på Deja Vu, ikke helt billig den heller, og den er god, men så tynn! Har prøvd den der Balsamicokremen de har på vanlige butikker, men den er ikke noe god, bare sur og smakløs. Anbefalinger?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:46   #96
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.525
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvor bor du?

Trondheim

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:47   #97
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.878
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Oliviers har en fryktelig god balsamico. Men de pleier jo å ha dyre, langtidslagrede på f.eks. store Meny-butikker også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:47   #98
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Min forrige flaske ble kjøpt på CCvest, det var en reggia emilia (?) eller noe sånt. Veldig god. Jge har også hatt en fra Modena.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:47   #99
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.878
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg har skikkelig problemer med å finne en balsamico som er tykk. Skikkelig tykk. Jeg kjøpte en i Roma i fjor som var nokså tykk. Den var svindyr, til og med i Roma. Nå har jeg en jeg kjøpte på Deja Vu, ikke helt billig den heller, og den er god, men så tynn! Har prøvd den der Balsamicokremen de har på vanlige butikker, men den er ikke noe god, bare sur og smakløs. Anbefalinger?

Den fra Oliviers er skikkelig tjukk og sirupsaktig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:47   #100
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å lage saus fra bunn av - oppskrifter?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men de pleier jo å ha dyre, langtidslagrede på f.eks. store Meny-butikker også.

Jo, men dyr og langtidslagret betyr ikke alltid tykk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no