Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Ny macbruker

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-12, 11:59   #1
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Ny macbruker

Fikk en Mac air til jul og jammen er det mye forskjellig fra pc, men så langt elsker jeg den.

Har noen spørsmål vedrørende Dropbox som jeg bruker både privat samt at det er ett prosjekt på jobb som det også blir brukt til.

Jeg lastet inn dropbox, og oppdaget da at dropboxen synket med maskinen, og at alle prosjektfilene også ble overført til macen. Disse har jeg jo ingen ønsker om å ha her, så nå håper jeg at jeg har fjernet dropbox. La den iallfall i papirkurven.. Men kan jeg nå slette filene fra prosjektet som ligger i Finder uten at de blir slettet i dropbox? Er jo livredd for at jeg plutselig sletter alle prosjektfilene..

Noen som kan hjelpe meg litt?

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 12:35   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny macbruker

Ingen grunn til å avinstallere hele Dropbox - du kan velge hvilke foldere som skal synkronisere under Preferences->Advanced->Selective sync og krysse av for hvilke underfoldere du vil ha synkronisert på maskinen du er på. Foldere som velges vekk må slettes manuelt fra maskinen din etterpå hvis de har blitt synkronisert ned, de blir da ikke slettet hos Dropbox.

Skulle du være så uheldig å slette synkroniserte filer slik at de også blir slettet hos Dropbox, så har Dropbox noe historikk slik at du finner igjen filene ved å logge deg på dropbox.com og se i "Deleted files" (søppelbøtte-ikon).

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 18:46   #3
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Ny macbruker

Tusen takk, synkroniserte på nytt og da forsvant også alle filene fra macen.. heldigvis!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no