Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-16, 19:57   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og det er jo galskap. Det er jo så vanvittig stygt med snusleppe.

Eller mener jeg det bare fordi jeg har blitt ei gammal kjerring?

Jeg er enig med deg, men vi er vel omtrent like gamle?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 21:10   #62
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?

Snusleppe er totalt turnoff!

(Jevngammel med Tjorven, tror jeg.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 10:16   #63
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

I ungdomstida hang jeg forresten mye sammen med folk fra Indremisjon- og Pinsemiljøet, altså aktivt kristen ungdom. Hovedvekten av disse unge menneskene røkte. Ja, det var også, som tidligere nevnt, en helt vanlig greie i min generasjon, noe man bare gjorde, men en del av dem var også åpne på at røyking var deres form for opprør mot "kristenimaget," deres form for å vise at de slett ikke var så prektige som de liksom skulle framstå å være. Grensa for opprør gikk på alkohol - alkohol var fyfy og noe alle visste de ikke skulle røre, og dermed begynte de å røyke i stedet, for noe galt måtte de jo finne på.

Tja, hvorfor? Fordi det var noe "alle" gjorde?
Jeg var ung på -70 og -80-tallet og fra jeg var 13 år var jeg aktiv i Godtemplarungdommen(avholds). Det var mange aktive unge voksne og mange av disse røkte. Jeg hadde kjærester som var tre og fire år eldre, og vi var en stor gjeng fra 13 til 25-30 i alder.

Pappa har i alle år vært "perioderøyker", men han var lite hjemme fordi han var sjømann/nordsjøarbeider. Mamma har vel i noen korte perioder ønsket å være festrøyker, men har egentlig alltid vært ikke-røyker og anti-røyk.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 10:26   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg er enig med deg, men vi er vel omtrent like gamle?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Snusleppe er totalt turnoff!

(Jevngammel med Tjorven, tror jeg.)

Jeg er nok jevngammel med dere begge, sånn omtrentlig. Dessverre kan det nok hende at noen kaller oss gamle kjerringer allikevel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 16:57   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?

Jeg har festrøykt i mange år, og gjorde det fordi jeg syns det var skikkelig godt.

Jeg liker følelsen av å trekke den skarpe røyken inn, kjenne det lille nikotinkicket, og så slippe røyken langsomt ut igjen.

Men jeg vil jo ikke ha de negative helseeffektene, så jeg har aldri giddet å begynne å røyke fast.

Grunnen til at jeg prøvde første gang var vel spenning og venner, tenker jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no