Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Røyker du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Røyker du?
Ja, mer enn 10 om dagen 9 3,53%
Ja, 5-9 om dagen 9 3,53%
Ja, 1-4 om dagen 6 2,35%
Ja, jeg "festrøyker" e.l. (mer enn én gang i uka) 2 0,78%
Ja, jeg "festrøyker" e.l. (én gang i uka) 1 0,39%
Ja, jeg "festrøyker" e.l., men sjeldnere enn én gang i uka 19 7,45%
Nei, jeg har vært "festrøyker" e.l., men sluttet 34 13,33%
Nei, jeg har røkt fast, men sluttet 64 25,10%
Nei, jeg har aldri røkt 111 43,53%
Annet 0 0%
Deltakere: 255. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-16, 23:18   #101
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.546
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røyker du?

Aldri prøvd, og tenker det er like greit å fortsette sånn.

Ungene vokser opp uten slikt i hverdagen, men mine svigerforeldre røyker, og eldstemann lurte veldig på dette for noen år siden. Personlig er jeg mer der at jeg lurer på hvor det blir av asken og sneipene når svigermor går ut bak huset og røyker. For jeg ser dem aldri.

Mannen festrøkte da jeg traff ham, men han var visst så forelska at da jeg ba ham slutte fordi jeg ikke ville han skulle pådra seg kreft og alslags ulumskheter, da jeg en dag oppdaget det, så sluttet ham og har i alle fall aldri blitt ferska i det siden. (og siden vi lever i røykfrie opplevelser ville lukta vært markert merkbar) Jeg grøsser litt når svigermor kommer inn etter en "tur ut i frisk luft" som hun etter at guttungen kommenterte at det var da ikke særlig FRISK luft har endret til "en luftetur", og passer på å amme eller går og bytter bleie eller på annet vis holder babyen unna henne den første tiden til det i det minste ikke fortsatt føles som det kommer røyk ut av munnen på henne...

*tilbrakt tre uker sammen med svigermor i sommer.* Nettopp avsluttet den siste som altså var at hun var her ei uke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 09:19   #102
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røyker du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Altså, det er ikke noe problem å tømme tre tyvepakninger i løpet av en fest, men det inkluderer at man bommer bort 15, glemmer 8 i askebegeret, snakker seg gjennom en hel røyk om gangen, et cetera.

Å faktisk røyke 60 sigg i løpet av en kveld er drøyt, uansett hvor "belastet" miljø man er i. Det er himla mye i løpet av en hel dag, da kjederøyker man. Si at man er våken 14 timer i løpet av et døgn, og på den tiden røyker 60 sigaretter. Det er 4,3 sigaretter i timen. Det tar, tja, 7 minutter å røyke en sigarett. Altså røyker man altså i en halvtime pr time.

Men så klart, røyker man rullings og ruller supertynt og hver røyk inneholder bare noen fliker tobakk og det tar tre trekk å røyke opp, så kanskje. :shrug:

7 minutter på en sigarett? Så lang tid bruker ikke jeg gitt, og ingen av de jeg røyker sammen med på fest, heller.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 10:03   #103
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røyker du?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

7 minutter på en sigarett? Så lang tid bruker ikke jeg gitt, og ingen av de jeg røyker sammen med på fest, heller.

Jeg bruker vanligvis ni-ti minutter på en sigarett, SÆRLIG når jeg er på fest for da skal jeg jo bruke pust på å prate også. Av forvirrede grunner har jeg tatt tiden diverse kjenninger bruker på røyken sin. De fleste av dem bruker mellom åtte og ti minutter på en festrøyk.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 11:18   #104
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyker du?

Jeg var storrøyker (20 + om dagen), og har sluttet. Røyker på fest, men valgte ingen av fest-alternativene. Fester kanskje 1-2 ganger i året.

Har dessverre begynt å snuse.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 11:41   #105
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røyker du?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg bruker vanligvis ni-ti minutter på en sigarett, SÆRLIG når jeg er på fest for da skal jeg jo bruke pust på å prate også. Av forvirrede grunner har jeg tatt tiden diverse kjenninger bruker på røyken sin. De fleste av dem bruker mellom åtte og ti minutter på en festrøyk.

Kanskje jeg også må ta tiden, men jeg er rimelig sikker på at jeg ikke bruker så mye som 7 minutter.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-16, 14:40   #106
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Røyker du?

Festrøyka en kort periode frem til jeg møtte mannen. Det er 12 år siden, og jeg har ikke gjort det siden.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no