Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dine beste tips for en behagelig flyreise

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-17, 08:11   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Dine beste tips for en behagelig flyreise

Vi skal fly over Atlanteren. Med mellomlandinger både her og der. To voksne, en attenåring, en tiåring og en åtteåring. Det er flere år siden vi har fløyet så langt sammen, den gang hadde vi babyer/toddlere og da var det amming og innpakkede småleker som var redningen. Forhåpentligvis blir det en langt mer avslappende reise nå, men har dere noen tips? Både til barna og de voksne. Hva gjør dere som er lurt?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 08:16   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Vi har hatt med unger på transatlantiske flyvninger noen ganger nå. Hvis flyet har en filmskjerm pr person, så pleier det å gå så fint at minstemann egentlig ikke har lyst til å gå av flyet.

Litt avhengig av flyselskap, så kan det være fornuftig å bunkre opp litt chips og kjeks, men en del selskaper deler ut dette helt gratis.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 08:16   #3
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Komfortable klær! Ikke noe som strammer her og der

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 08:27   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Komfortable klær, ja. Gjerne litt tynne plagg i flere lag som man kle av/på seg.

Våre barn liker å fly, så det har aldri vært noe problem å underholde dem. De spiller enten på iPadene eller ser på film. På langflyvninger er det jo alltid skjerm i seteryggen, og filmutvalget pleier å være bra. I tillegg laster vi ned og fyller opp iPadene.

Litt ekstra snacks kan være greit, små poser med chips, vingummi og kjeks pleier å være populært.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 08:33   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Vann er lurt å kjøpe med seg. Det tar gjerne lang tid før de får trillet disse drikkevognene sine rundt til alle.

Ørepropper, og evnt sovemaske kan være lurt å ha i bakhånd. Sko som er lette å klippe av og på. Variasjon i underholdningstilbudet, både ipad, bok og feks noe blad med oppgaver.

God tur.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 08:53   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Kommer vel litt an på om det er en flytur om dagen eller om natten. Uansett vil jeg anbefale at man kjøper nakkeputer, sånne til å blåse opp er praktisk. Har dem på flyplasser også om man ikke finner på forhånd. Godt å bruke om man bare skal sitte og et must om man skal sove. Ellers er filmer og Ipad/telefon med spill og bøker lurt. Og et par sokker ekstra (ofte kaldt når man tar av seg skoene) i tillegg til komfortable klær og sovemaske/ørepropper.

[miniskrift]Evt. businessclass [/miniskrift]


Sist redigert av liefje : 23-03-17 kl 15:16.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 08:54   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Sovemaske, ørepropper, behagelige klær og gjerne et par ekstra varme strømper. iPad med hodetelefoner er også kjekt og gjerne ekstra batteri. Noe snacks som ikke er for søtt eller klissete og noen våtservietter i en tett pose. Herremannen tar ofte med seg sin pute for han syns hotellputene er for høye. Da har han den i flyet og jeg tar hans ekstrapute. Da har jeg en til nakke nog en til korsryggen.

Om man reiser til et sted som er veldig varmt så har jeg kommet frem til at et behagelig skjørt er veldig greit. Da har jeg ullstrømpebukser i flyet og så tar jeg dem av meg når vi kommer frem og jeg er klar for varmen.

Ellers er det greit å sove så mye som mulig, syns jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 08:56   #8
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Vanlig bok er det beste barna mine vet om på lange reiser. De orker ikke se film i 8 timer.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 09:13   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Jeg har alltid med en sånn pølse av reisepute som jeg kan bruke i korsryggen. Nakkestøtte kan også være kjekt.

Evt oppgradere til Pluss/business class

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 09:44   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Og hettegenser er kjekt for unge (og store). Da kan man dra hetten over hodet og få litt ly for ørene og øynene og være litt mer i sin egen boble.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 14:16   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Sånn nakkepute så det er mulig å sove.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 15:26   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Hodetelefoner med støyreduksjon. Jeg skjønner ikke hvordan jeg overlevde flyvninger før jeg fikk mine høyt elskede Bose

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 15:44   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Bose Q25, behagelige klær, pute (jeg har sånn med isoporkuler i), pledd og støttestrømper.
Jeg sovner så fort jeg hører flydur og våkner stortsett før landing, sover gjerne 7 av 9 timer ombord. Samme med Mini. Frøkna sitter som regel å ser film og sover innimellom.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 15:57   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Myke klær og lesestoff. Gjerne en god pute også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 16:22   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.857
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Hvis Donald bestemmer at jeg ikke får lov til å ta med meg iPad og Kindle inn på flyet når jeg skal over Atlanteren i juni, så blir jeg grinete.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 17:37   #16
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Tøfler, sovemaske og støyreduserende høretelefoner er must.
Spa/hotelltøfler som kan kaste etterpå. Så slipper man å styre med å ta på seg sko når man skal på do eller strekke på beina.

Bose høretelefoner Skjønner ikke hvordan man overlevde uten ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-17, 19:31   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Ullsokker til å ta på beina når man tar av skoene. Tynne ullsjal - det er ofte kald trekk på flyet

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 21:10   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Ullsokker, synes jeg også Behagelige klær og litt variasjon i underholdning. Nattflyging er å foretrekke, og verdt litt høyere pris om så.

Betyr mye hvilket flyselskap man reiser med. Hos SAS trengte vi omtrent bare underholdningen på flyet, med filmer og spill, godt utvalg som unga var interessert i (og ladekontakt til ipad). På et litt mindre skandinavisk selskap var utvalget vesentlig mindre barnevennlig. På begge fikk man det man ville av mat og snacks gratis på rundene (alle Star Allianceselskaper, kanskje billigselskaper tar betalt???)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 06:32   #19
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Sovemaske, nakkepute, sokker og tynt pledd er notert. Er Bose så fantastiske, altså? Er de virkelig verdt pengene? Jeg har prøvd slike på i bare et par minutter, en venn av meg har dem, og jeg fikk litt sånn ubehagelig vakuum-følelse i hodet. Men er det slik at dere slapper bedre av med dem på, sovner lettere?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-17, 10:13   #20
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips for en behagelig flyreise

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Sovemaske, nakkepute, sokker og tynt pledd er notert. Er Bose så fantastiske, altså? Er de virkelig verdt pengene? Jeg har prøvd slike på i bare et par minutter, en venn av meg har dem, og jeg fikk litt sånn ubehagelig vakuum-følelse i hodet. Men er det slik at dere slapper bedre av med dem på, sovner lettere?

Jeg har bose Øretelefoner, og noice cancelling er fantastisk! Men jeg hadde aldri i verden kjøpt det kun for en flytur. Jeg bruker mine på jobb i åpent landskap, feks, og mens jeg går tur. På flytur så er det så mye bråk at jeg til slutt ikke hører det, så klarer meg fint uten Øretelefoner på tur.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no