Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-09, 19:46   #41
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Med bilder og alt. Her!

Thanks

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 00:20   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Kan ikke en legge link til gulrotsconsene til Skilpadda her også? De prøvde vi for en gang for lenge siden, men så har jeg glemt dem igjen.

Her er oppskriften: http://www.foreldreportalen.no/forum...075#post210075

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 00:32   #43
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Her er tips i fleng:
http://soffensmatside.blogspot.com/

Laptop lunchbox kan man kjøpe her om det er interesse for det: http://www.laptoplunches.se/index.ph...r_of_uploads=0 Man kan også kjøpe en bag til som man kan ha kjøleelement i.

Jeg har slike bokser og de er verdt hver krone. Jeg er ikke glad i brødskiver så dette har endret mine lunsjvaner. Veslejenta vår på 9 år har også en sånn og hun har blitt så flink til å spise maten sin etter hun fikk denne boksen. Nå kan hun ha salat, kjøtt, frukt osv. i boksen.

Noen tips her også: http://www.vg.no/mat-og-drikke/artik...p?artid=107544

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 11:36   #44
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Matmuffins, grove blåbærmuffins, fiskekake/pudding-figurer, hardkokt egg, minigaffelmat (skinkebiter, ostebiter, pølsebiter, fiskebiter, osv, osv), grove vafler, og fruktbiter.

Har du oppskrift på grove blåbærmuffins? Har mye blåbær i fryseren.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 11:42   #45
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

På vår skole er det heldigvis kjøleskap, men for de som ikke har det er fruktmosen til Hipp ypperlig å sende med skolebarna. Den er like god kald som varm, sunn er den også og seksåringen her i huset elsker den!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 11:59   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Har du oppskrift på grove blåbærmuffins? Har mye blåbær i fryseren.

Jeg har ikke en egen oppskrift, jeg har tatt utgangspunkt i en oppskrift på detsøteliv.no, som inneholdt müsli og havregryn, og byttet ut en del av melet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 12:00   #47
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Xian: Tror ikke du er den eneste med sånne nevroser. Har mange ganger i løpet av noen år i barnehager smørt på makrell i tomat fra bokser. Alt fra små stabbur bokser til hele sånne små bokser blir sendt med.

Tviler på at barnehagepersonell har problemer med å gjøre det. Jeg har ihvertfall ikke møtt noen enda.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 12:34   #48
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

På vår skole er det heldigvis kjøleskap, men for de som ikke har det er fruktmosen til Hipp ypperlig å sende med skolebarna. Den er like god kald som varm, sunn er den også og seksåringen her i huset elsker den!

Samme her!
Vi kaller den "bamseyoghurt", vi har brukt både hipp og nestle(nå vet jeg at mange
her boikotter, men det er en annen historie )
(Den er god fryst også med ispinne i!)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 15:25   #49
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har ikke en egen oppskrift, jeg har tatt utgangspunkt i en oppskrift på detsøteliv.no, som inneholdt müsli og havregryn, og byttet ut en del av melet.

Takk for svar. Skal lete frem oppskrifta å prøve.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 19:25   #50
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Nå har jeg bakt Skilpaddas pizzasnurrer og de var kjempegode. Propellen får med seg en i matpakka i morgen

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 19:28   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Jeg har også bakt Skilpaddas pizzasnurrer! De ble kjempegode, og nå har jeg fryst ned til barnebursdagen i september.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 19:32   #52
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Lurt Niobe.
Har lagt dem i fryseren jeg også. Propellen slukte 3 stykker på 1-2-3 her da de var nybakte.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 21:24   #53
Merete
Superaktiv
 
Merete sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Innlegg: 310
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

jeg kommer ikke inn på skilpaddas pizzasnurr oppskrift

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:30   #54
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Får barna ta med (grove) blåbærmuffins i bhg? Jeg tror det er noen "regler" som forbyr kaker o.l. og jeg ville ikke ha turt å utfordre reglene med å ta med muffins, selv om de er grove. Hihi. Jeg ville sikkert ha sendt barna i bhg og spist dem opp selv
*Vil ha blåbærmuffins!*

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:37   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Rabarbra: i barnehagen der vesla gikk før fikk de ikke lov nei. Hvite loffrundstykker var lov, men ikke grove speltvafler og lignende. Men jeg skjønner jo at de må ha regler da, så det var forsåvidt greit.

Nå går hun på SFO og har til nå kun hatt "vanlig" mat med seg og jeg har ikke spurt om reglene der enda, så det må jeg huske i morgen. Men tror de er slakkere der siden vesla sa at en av guttene hadde med seg en muffins i matpakken.

Nå har jeg laget et stort brett med ovnsstekte hjemmelagde oste- og krydderkarbonader. Så skal jeg legger 2-3 slike i matboksen hennes i morgen. Hun spiser verken brød eller knekkebrød for tiden så da går det i slike ting, fiskekaker (i dag skar jeg ut et hjerte og en stjerne av to fiskekaker, det var poppis), mandler og nøtter, cherrytomater, oliven og lignende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:45   #56
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Ingen som har nektet oss å ha med noe. Vi har jo med matmuffins også, og det er jo ikke så lett å se forskjell på dem, akkurat. Når de ikke nekter barn å ha med skiver med sjokoladepålegg, så kunne de bare prøve å nekte meg å sende med poden matmuffins...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 11:17   #57
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Opprinnelig lagt inn av Merete, her.

jeg kommer ikke inn på skilpaddas pizzasnurr oppskrift

Nå kommer du inn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 12:53   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Skilpaddas snurrer var flotte, men sist gang jeg prøvde meg, minnet det mest om LilleLeo sine. :roll:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 23:33   #59
Frida
Evig optimist
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 575
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Nå har jeg også laget pizzasnurrene med stort hell
Tipper småguttene blir fornøyde når de åpner matboksene på Sfo i morgen.

__________________
Frida guttemamma
Frida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 23:35   #60
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Jeg laget også pizzasnurrer i dag, vi hadde noen til middag.

"Dette var da ikke så verst?" spurte jeg, da den store, tyggende stillheten hadde senket seg.

"Ikke så verst - det er en fornærmelse mot dette", mente åtteåringen. "Ikke så verst" var visst altfor svakt uttrykt.

Det ble litt til fryseren også, men langt fra så mye som jeg hadde håpet på.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no