Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Din beste ferie noensinne

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-07, 20:35   #1
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Din beste ferie noensinne

Hvor var du? Det er lov å nevne flere.

Selv tror jeg turen med Hurtigruta topper listen. Først reiste vi fra Trondheim til Tromsø. Så stoppet vi i Tromsø noen dager, og kjørte en liten tur til Finland. Videre med Hurtigruta til Kirkenes og så helt ned til Bergen. Jeg og mannen tok turen et par måneder vi giftet oss i -03. Det ble en bryllupsreise på forskudd. Minneverdig!

Som nr 2 kommer en femukerstur til Kina/Bejing. Det var vel mer en studietur enn ferie egentlig. Hvis jeg skal nevne noen andre ferier må det bli to cruise i middelhavet. Den ene gangen med søstra mi, den andre gangen med mannen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 00:56   #2
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Hvis jeg kan få si både og. Brasil med min daværende sambo. Jeg kommer ikke over strendene og tilværelsen, himmelen og alt som var bra. At han var ikke noe å samle på kommer litt i bakhånd. Brasil vil jeg tilbake til. Og jeg vil gjerne bo i Brasil når jeg blir pensjonist.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 08:11   #3
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Jeg var i Australia sommeren jeg fylte 18 og det var en kjempeopplevelse!!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 08:24   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Har egentlig ikke vært på ferier.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 08:37   #5
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Jeg har vært på mange spennende ferier (kan nevne rundreise i Kina og videre fly over til USA med farting langs vestkysten, ferie i Thailand med diverse reising i landet og dykkersertifikat, flotte storbyferier i Paris, Barcelona, Wien, London), to måneders opphold i Zimbabwe, men min aller lykkeligste og deiligste ferie var faktisk en enkel to ukers ferie til Hellas sist høst med mine kjæreste kjære.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 09:10   #6
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Ferietur til Hellas med min venninne og hennes mor+6 sykepleiere (jeg var 12 år.
Min første tur til Usa. Var der i 6 uker med min kjære.
Vi forlovet oss i Las Vegas. Kjørte fra Texas til California og var innom mange flotte steder.

Så kommer 2 ukers tur til Beliga med min søster og eldste gutten min da han var 2 mnd.

Med hele familien var sommeren for snart 2 år siden da vi leide et flott og stort hus ved stranden i Danmark- legoland etc...

Denne familie ferien som vi skal nå i februar (USA i 4 uker) håper jeg vil bli en flott opplevelse for oss alle sammen.
Får bare håpe at temperaturene stiger litt, nå er det like kaldt der som det er her. Ikke ofte det er så kaldt der på denne årstiden.
Da vi var der sist var det snitt temperatur på 18c+ i desember/januar.
Den siste uken har den ligget på mellom -1 og 5c+ (en dag med 20c+)

Ikke lett å nevne noen få.
Var også en kjempe flott 10 dagers busstur til Belgia med folkehøyskolen jeg gikk på. Mange flotte opplevelser.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 09:28   #7
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Har vært å fartet en del, men tre av mine beste ferier så langt er:
Min første tur til California i -94, en opplevelsesrik tur, som gjorde California (San Diego) til min favorittplass.

Ellers så var turen til New Zealand i 03/04 helt topp Besøkte broren min som da bodde der, vi leide bil og kjørte nordøya med mange flotte opplevelser.

I sommer (06) dro mine foreldre, min bror og min bestevenninne sammen med oss til California. Der leide vi to biler, kjørte fra San Francisco, til LA til Las Vegas og tilbake igjen. Dette er desidert den beste ferien. Vi giftet oss i San Francisco, og vi opplevde masse den måneden vi var på reise

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 11:59   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Den beste ferien min noensinne er definitivt bryllupsreisen for litt over fem år siden. 18 dager på Mauritius, på et femstjerners hotell, lekkert rom og nyyyydelige strender i kombinasjon med et svært nyforelska par var helt fantastisk. Vi skal tilbake til Mauritius når vi blir rike.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:18   #9
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

En uke i Roma som nyforelsket.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:20   #10
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

¨Jeg har reist en del, men jeg må nevne skiferien vår i Sveits. Verbier er et eldorado for alpintinteresserte. vi trente en del, men hadde også god tid til å ha det moro. Jeg var 16 år og vi tilbrakte 10 dager i de sveitsiske alper. Fantastsisk.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 14:39   #11
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Jeg har ikke reist noe særlig uten barn. Hadde startet og spare opp penger, da jeg ble gravid. Var bare 19 år. Etter det har det blitt familieturer. Spania og Hellas, dyreparken og på hytten. Har gode minner fra lange ferier, som vi tilbrakte på hytten. Reiser også masse på sunnmøre. Geiranger er nydelig.

Har ikke vært på noen ferie med sambo, uten barn. Det håper jeg at vi skal få gjort noe med en gang. Sambo har reist mye, veldig mye da han er sjømann. Jeg kunne tenkt meg og reist rundt i Mellom og Sør Amerika.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 14:55   #12
Andromeda
Nybegynner
 
Andromeda sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 19
Andromeda er litt kul
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Jeg har hatt mange flotte ferier før jeg giftet meg og fikk barn. Tre Thailand-ferier med familien (dette var lenge før Thailand ble et vanlig feriemål), en alenetur til Japan og Hawaii da jeg var 21, to turer til Polen i den emst turbulente perioden rundt 1989/90, familieferie i Florida og California som barn m.m.

Bryllupsreisen til Hellas var også fantastisk.

Etter at vi fikk barn har jeg reist mest i jobben, men nå begynner våre tre barn å bli så store at det heldigvis vil bli mer reising fremover. Men vi har da hatt flotte ferier både i Norge og utenfor allerede. Danmarksferien i fjor var super og vi har hatt to ferier i Tyskland hvor vi byttet bolig med tyske familier. Det var fint, spesielt den første. I år skal vi ha vår første (og trolig eneste) "vanlige" sydenferie, en uke på Kypros. Og kanskje det blir boligbytteferie igjen, vi har kontakt med en fransk familie, denne gangen gjennom felles venner og ikke gjennom boligbytteklubben vi har vært medlem i.

Etterhvert skal vi reise lenger og lenger bort. Thailand, Canada, Mexico (som jeg falt pladask for på tjenestereise), kanskje øyloffing i Hellas og etterhvert håper jeg vi kan dra til mitt drømmereisemål også; Brasil. Jeg gleder meg allerede!

Andromeda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 15:54   #13
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Bryllupsreisen vår var en rundtur i Sør-Amerika. Det var en helt fantastisk tur. Skulle gjerne reist dit igjen, men tror lommeboken setter en stopper for det gitt.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 15:55   #14
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

..ellers har vi jo hatt masse turer som vi har hatt med oss barna. Sommerferier i Sverige og Danmark, telt-turer osv.. Det kan nok være like fantastisk det når man tenker tilbake på det.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 16:14   #15
Andromeda
Nybegynner
 
Andromeda sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 19
Andromeda er litt kul
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Jeg glemte alenehelgene mannen min og jeg har hatt, de siste årene én gang i året. Det blir jo en slags miniferie og har hatt mye å si for forholdet vårt, tror jeg.

Vi har vært på matkurs med Arne Brimi i Lom, på korttur med Hurtigruten fra Trondheim til Bergen, på luksuriøst spahotell i Värmland og på bytur til Amsterdam (fly) og Århus (bil og båt). Veldig fine turer alle sammen.

Og så må jeg ikke glemme miniferiene jeg hadde med de to eldste de årene de begynte på skolen. Da dro vi, bare vi to, til mitt andre hjemland hvor jeg bodde med familien min i 5 år. Til sommeren skal den yngste og jeg gjøre det samme. Det er veldig fint å ha flere dager med bare ett barn, kunne fokusere helt på den ene.

Andromeda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 16:17   #16
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Anti Paros i Hellas i 99

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 18:00   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Den aller beste ferien jeg har hatt gjennom tidene er de tre ukene venninna mi og jeg haiket Irland på kryss og tvers i 1993. Herre min hatt så mye galskap vi opplevde - så mange gode venner vi fikk, og hvor utrolig moro vi hadde det!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 18:50   #18
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Thailand og Kambodsja turen med mannen, vi var ganske nyforelska, og det var en måned med kos, litt mageproblemer og kos og kos og bading og kultur og kos.

Ellers hadde jeg en perfekt uke i London sammen med en god venninne - det var rett og slett akkurat slik en venninneferie skal være.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 18:59   #19
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Oj, det er mange.


*Dubai- det var bla. utrolig fasinerende å kjøre over fjellene til Oman og komme til landsbyer uten turister. Dubai gir deg alle varianter av følelsesspekteret. I toppen på Burj Al Arab, ørkene, i moskee (eneste moskeen som kvinner slipper inn i samme rom som mennene), kjøpesenteret, lokalsamfunnet gullsoukene, strendene, hotellene. Jeg var heldig å få oppleve dette sammen med noen som bodde der, altså så ble det ikke bare hoteller og luksusen (som man fort blir litt kvalm av). Det var deilig å ha muligheten til å kjøre på sightsing laangt vekk.

*Hellas (på kjærestetur for mange år siden) til peloponneshalvøyen. I landsby. Langt fra turister og engelsk (!!). Fnis!

*Jentetur i Køben


mm.. sukk.


Sist redigert av Mandarin : 20-01-07 kl 23:06.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 20:18   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.458
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste ferie noensinne

Har hatt flere fantastiske og minnerike ferier som det er vanskelig å sammenligne:

*Jeg har feriert en del på Sri Lanka etter perioder med feltarbeid. Sammen med h.h.v. venninne, samboer, pappa m/kone (som har kommet ned og besøkt meg hver sin gang), veileder, og av og til alene. Alle turene har vært helt fantastiske, den fineste turen var kanskje den sammen med venninna mi, men alle var spesielle på hver sin måte. Har stort sett reist rundt der med tog og buss, og overnattet billig på guesthouse. Jeg har utrolig mange små og store opplevelser fra dette landet.

*Ferien samboer og jeg hadde i Italia: Liguriakysten, Toscana og Roma, høsten 2004 var en sann drøm. Vi lagde jenta vår på den turen ... Reiste rundt med tog og overnattet stort sett på pensjonat/ BB/ ungdomsherberge.

*Ferien sist sommer: Nord-Italia og Sveits, samboer og jeg sammen med et vennepar og småjentene våre (altså deres og vår jente), hvor vi leide en schwæær transit med plass til alle, kjørte fra Milano og oppver til Sveits og besøkte en felles sveitsisk venninne og samboeren hennes. Gjennomført koselig! Og annerledes fordi det var med barn. Har forresten hatt flere fine ferier i Sveits på besøk hos denne venninnen. Jeg elsker Sveits!

*Feltarbeid er jo ikke ferie, men av og til oppleves det slik. Jeg har hatt et par uforglemmelige feltopphold på Svalbard, særlig det i juli/august 2002 i Ny-Ålesund.

*Ja, også må jeg nevne ferieturen sommeren etter videregående, mamma, jeg og bestevenninna mi reiste (ganske så impulsivt og fort bestemt) på en to ukers bilferie til Nord-Norge, til stedet vi bodde da jeg var lita. Det skjedde bare så utrolig mye morsomt på den turen!

Det ble visst mange det

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-01-07 kl 20:29.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no