Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billig ferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-07, 19:01   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billig ferie?

Gi meg tips, noen. Vi har 2 uker ferie snart der vi ikke helt vet hva vi skal gjøre, og det går jo nesten 10.000,- kroner til Italiaturen vår i august (hotell og mat/lommepenger, flyet får vi gratis), så om vi skal reise bort nå kan det ikke bli særlig dyrt. Men vi skal reise med svigers til Italia og kunne faktisk tenke oss å reise på en ferie sammen, BARE oss tre også. Jeg har sittet og kikket på Colorline sine sider, Praha-ferie osv, men jeg blir ikke helt klok, synes alt er for dyrt, men det er vel helst slike pakketurer? Det blir vel billigere å ta fly og hotell hver for seg?

Usj, jeg sitter bare her og prøver å vri hjernen. VIL reise på en ferie, bare oss tre sammen, og helst en uke minst!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 19:31   #2
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Billig ferie?

Tja, teltferie i Sverige? Vi betalte akkurat 300 kroner for å forhåndsbestille billett t/r Sandefjord - Strömstad, og det koster som regel rundt 280 kroner natten for teltplass på flotte campingplasser.

Da får du også en fin kjøretur over fjellet eller langs kysten.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 19:39   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Telt. Takk for tipset, men telt er helt utelukket, jeg får spader.

Tenkte mer på billige hoteller, lav standard, men helst med eget bad og dusj da. Kunne faktisk tenke meg å kjøre til Gøteborg, det gjorde jeg og min mann året før vesla ble født. Lå på hotell i nesten en uke og var i Liseberg osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 19:46   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.305
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Henger meg på her, vi har også et par uker åpne.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 19:48   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billig ferie?

Vi har bodd på bed & breakfast både i Danmark og Sverige, og det får man til rundt 500kr natten (for alle). Sikkert billigere også hvis man bor samme sted flere netter.

Det er veldig ulik standard, men hvis du surfer litt rundt på nettet finner du sikkert noen koselige. Finnes også i bondegårds-variant, som er ekstra stas for de små.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 20:27   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Jeg skulle ile til her og si at teltferie i Danmark er knall og at dere kunne truffet oss der og sånt, men så viser det seg at du er en av særingene som ikke vil ligge i telt.

Jeg vil også gjerne ha noen råd til andre billige ferieformer, selv om vi trives veldig godt i telt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 20:38   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Jeg er mageoperert, jeg kan ikke stå i dokøer og bruke ekle fellesdoer. Jeg må kanskje opp midt på natten for å tømme ryggen, så da er det litt greit å ha bad i nærheten. Dessuten er jeg manisk når det gjelder renslighet. Synd, men sånn er det. Jeg spiser feks. ostepop med gaffel og kan ikke reise på hytteturer uten innlagt bad.

Bed & Breakfast høres jo greit ut. Årh jeg må vri hjernen for å komme på hvilket hotell vi lå på i Gøteborg ... Tror det var Rainbow, vi hadde et slikt hotellkort der vi fikk 3 netter for prisen av 2.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:25   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.305
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Jeg vil heller ikke ligge i telt, og har også litt manisk når det gjelder renslighet, så jeg henger fremdeles på.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:29   #9
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig ferie?

Fly til Paris, og finn et hotell selv. I utkanten av byen finnes det billige hoteller, og Paris (i motsetning til London, synes jeg personlig), kan bli en billig ferie. Det samme gjelder selvsagt Baltikum osv. Hvis du tør å reise dit uten å booke hotell først og finner et når du kommer frem. Da sparer du raskt tusenlapper.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:32   #10
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig ferie?

Hiver inn en strøtanke om Danmarkstur...?
Dere kan jo få en rimelig ferjetur fra Stavanger, Egersund eller Kristiansand.
Det er mange flotte Bed & Breakfast-steder i Danmark.
Her er et kjempekoselig sted vi har brukt mange ganger, billig, rent, praktisk med barn og veldig, veldig koselig:
http://home1.stofanet.dk/bed-and-breakfast/

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:33   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Fly til Paris, og finn et hotell selv. I utkanten av byen finnes det billige hoteller, og Paris (i motsetning til London, synes jeg personlig), kan bli en billig ferie. Det samme gjelder selvsagt Baltikum osv. Hvis du tør å reise dit uten å booke hotell først og finner et når du kommer frem. Da sparer du raskt tusenlapper.

Det hadde nok vært kjempelurt om vi reiste alene. Tør ikke helt siden vi skal ha med 3-åringen, kan fort bli mye leting og sutring osv. Men vi har bestemt oss for Gøteborg, tror jeg. Må bare finne billig hotell først. Da kjører vi ned, bruker en dag på det og så har vi dvd i baksetet til lillemor.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:39   #12
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Spiser ostepop med gaffel.

Jeg prøver forøvrig å overtale mannen til å dra på telttur med tempur-overmadrassen vår, men han er av en eller annen høyst merkverdig grunn ikke særlig keen på det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:41   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.305
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Jeg spiser ikke ostepop med gaffel, altså. Jeg bare lar være å spise det i det hele tatt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:42   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.305
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Og det med Tempurmadrass kjenner jeg meg igjen i. Jeg kan ikke reise uten den uten å være ødelagt i ryggen etterpå. Det gjør det noe vanskelig å være impulsiv og reise på hyttetur og sånt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:43   #15
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig ferie?

Jeg skulle forresten gjøre det samme som deg, booke en forholdsvis billig ferie, til høsten. Etter å ha bestilt fly, hotell, avgjort hvilken ting vi må besøke og hva vi må få med oss av kultur og underholdning så har ferien blitt en dyr affære. Jeg sluttet å telle når vi nærmet oss titusen, og det er bare for 3,5 dager.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-07, 21:46   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg skulle forresten gjøre det samme som deg, booke en forholdsvis billig ferie, til høsten. Etter å ha bestilt fly, hotell, avgjort hvilken ting vi må besøke og hva vi må få med oss av kultur og underholdning så har ferien blitt en dyr affære. Jeg sluttet å telle når vi nærmet oss titusen, og det er bare for 3,5 dager.

Herregud ja, det er helt horribelt! Synd at man omtrent skal være "millionær" for å kunne ta med seg barna på skikkelige ferier.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 10:21   #17
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig ferie?

Er det ikke noe på Lambi dorullene nå, om at man får natt nr 2 på Scandic hoteller gratis? :leser det jeg kommer over når jeg er på do:
Det er ihvertfall flere Scandic hoteller i Gøteborg.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 10:22   #18
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig ferie?

Universeum er også verdt et besøk, det ligger ved siden av Liseberg

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 10:41   #19
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig ferie?

Vandrehjem er et billig alternativ til hotell. Koster 3-400 kr. natta og 30-40 kr. for frokost. I Danmark vel å merke.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 11:44   #20
Carina84
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 40
Carina84 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Billig ferie?

Vil også ha tips.

Carina84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no