Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan få montert sokkellistene?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-11, 20:46   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.446
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan få montert sokkellistene?

Vi har fått montert IKEA kjøkken, men ikke sokkellister. Men hvordan i alle dager skal vi satt opp sokkellistene? Gulvet er nemlig ikke helt plant, fdermed må sokkellistene kuttes litt på høyden. Håndverkerne har heller ikke montert skapene slik at det bare er å putte inn sokkellisten og kappe til på endene.

Kan noen gi meg en dummyforklaring på hvordan få på plass sokkellistene?

Tenker jeg må kappe litt på høyden og deretter sette de inn?
Er det vanskelig å kutte de?
Og hvordan vet jeg hvor mye de der klipsgreiene bygger ut?
Jeg må jo liksom regne meg frem til hvor langt ut de skal gå, slik at jeg kutter riktig mtp hjørner?

Går det greit med håndsag? Eller må jeg ha mer fancy verktøy?

Føler kjøkkenet bør bli ferdig snart, men sokkellistdilemmaet gjør at jeg bare utsetter det...

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 20:50   #2
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.773
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan få montert sokkellistene?

Husker ikke helt hvordan vi monterte de men husker gubben sto med kappsag og justerte de. Det var også sånne klips man festet på skapbeina og på baksiden av sokkelplanken. Vet ikke om d er veldig forskjellig da vi har sokkelskuffer i tillegg. for kontete forklaring.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no