Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Introduksjon av fast føde

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 21:23   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Introduksjon av fast føde

Dersom amminga fungerer like fint som no, er enno eit par månader til me skal introdusere fast føde. Men eg har studert på dei ulike typane.

Kva type byrjar ein med?
Maisgraut frå Nestle frå 4mnd.?
Fullkornsgraut frå Hipp frå 6mnd.?

Eller bør me byrje rettt på middag, og i så fall kva?

Eller frukt?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:25   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Vi startet først med litt frukt tror jeg. Så forsøkte vi litt 4 måneders grøt. Det gikk litt middels, så vi prøvde noe enkel grønnsaksmos etterhvert. Så drev vi på med det litt i parallell.
Det er vel ikke så farlig hva som kommer først, men jeg ville ikke startet med en fullkornsgrøt da den høyst sannsynlig inneholder gluten som bør introduseres gradvis (dog mens man ennå ammer).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 15:02   #3
fabel
Nybegynner
 
fabel sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 9
fabel har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Dette grubler jeg også på!
Begynte med maisgrøt forleden kveld etter at lillebror har våknet hver tredje time natten gjennom hele ferien. Maisgrøten var tydeligvis god, ser også ut til å fungere greit med magen Regner med å introdusere ny mat i rolig tempo - har fremdeles rikelig med melk og tiden for meg!
Finnes det noe oversikt over hva man kan/bør innføre i gitt rekkefølge?

Er fruktpuréer tidlig? Lillebror er 5,5 mnd.

fabel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 15:10   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

lurer på noe...

Når kan jeg gi henne sånn 4 mnd nesle grøt men hvete og ris tror jeg det var. mann kjøpte feil.
Er jo gluten i hvete...

Hun ammes ikke så da kan jeg vel ikke gi henne det?
er så lenge siden turbo var liten og han likte ikke sånne grøter

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er vel ikke så farlig hva som kommer først, men jeg ville ikke startet med en fullkornsgrøt da den høyst sannsynlig inneholder gluten som bør introduseres gradvis (dog mens man ennå ammer).

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 15:12   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Frøkna er fylt fire måneder og får bare pupp ennå. Snart skal vi prøve med litt banan, og deretter blande bananen med avokado. Masse sunt fett i avokado. Skal vente i det lengste med grøt, så vi utvider med rotgrønnsaker i morsmelk før hun får grøt. Men først skal vi se hvor lenge det går med bare pupp.

  Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 15:14   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Hør på Albertine. Avocado og banan er glimrende mat-startere.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 15:38   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hør på Albertine. Avocado og banan er glimrende mat-startere.

Men det blir jo så tykt....

Snuppa mi brekker seg bare av banan. Alt for tykt.
Grøten må være som suppe ...




Men spiser de små avokado da?
Det smaker jo :spy:


Moser man bare litt avokoado ilag med banan?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 16:01   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Men det blir jo så tykt....

Snuppa mi brekker seg bare av banan. Alt for tykt.
Grøten må være som suppe ...




Men spiser de små avokado da?
Det smaker jo :spy:


Moser man bare litt avokoado ilag med banan?

Avocado er snaddermat for små mager. I Norge er vi jo vant til denne evinnelige grøten, men det er mange ting som er vel så bra som den tror jeg. Og det er jo dumt å ikke gi ungene ting man ikke liker selv, det er mange som ikke gir babyen tran fordi de synes det smaker pyton, for eksempel.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 16:29   #9
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Du drøyer selvsagt med morsmelk eller MME hvis det blir for tykt, Marianne.

  Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 16:36   #10
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Hør på Albertine. Ingen av mine barn har spist babygrøt. De har blånektet, alle tre, og minst en av dem tåler det ikke.

Husk at hvis du skal gi småfolk banan, bør den være så moden at den har fått brune flekker på skallet. Dette for å unngå mageknip hos minsten.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 19:01   #11
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Jeg ga storebror hirse- og risgrøt fra Holle som første grøt før vi gradvis gikk over til de med gluten (først spelt).

Men første smaksprøvene var banan - det har vi begynt med til lillebror på snart fem måneder også. Vi tar det rolig og begynner sakte med litt smaksprøver på diverse - det neste blir muligens grøt. Med storebror prøvde vi også potetmos (med MM og litt olje) tidlig, og jeg minnes at noe sviskemos og avocado/bananmos kom på et tidlig tidspunkt. Storebror elsket avocado/bananmos.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 19:31   #12
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

.
Det er vel ikke så farlig hva som kommer først, men jeg ville ikke startet med en fullkornsgrøt da den høyst sannsynlig inneholder gluten som bør introduseres gradvis (dog mens man ennå ammer).

Og nettopp fordi en grøt inneholder gluten bør man ikke drøye introduksjonen av det. Gluten bør man ikke vente for lenge med å introdusere, fordi da har barnet begynt å spise større porsjoner og kan dermed få reaksjoner pga glutensjokk. Man bør introdusere gluten mens barnet fortsatt spiser små porsjoner. Og det beste er å variere grøtsorter, noen med og noen uten gluten, slik at tilvenningen til gluten blir veldig gradvis.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 19:32   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hør på Albertine. Ingen av mine barn har spist babygrøt. De har blånektet, alle tre, og minst en av dem tåler det ikke.

Husk at hvis du skal gi småfolk banan, bør den være så moden at den har fått brune flekker på skallet. Dette for å unngå mageknip hos minsten.

ok...
Jeg har lært at den IKKE skal ha brune flekker for da er den for moden, og det er ikke bra...


Ok jeg har aldri tynnet ut maten med mme.. Ikke middag en gang for da har jeg brukt kokekrafta.


Vi har mye alergi i familien, både laktoseintoleranse og cøljaki og alergier generelt så er forsiktig med det meste.



Synnes foresten det er helt teit at nesle har laget fruktmos med jordbær i fra 4 mnd, økologisk...





Altså jeg har bestandig tilbyd turbo ting for det om ikke jeg synnes det er godt, men avokado er noe vi aldri har brukt uten om til guatemole...
Har aldri blitt lært at man kan spise den som eks banan og sånt...


Blir ikke avokoadomos fort brunt når den renskes?


Da har jeg lært noe nytt i dag.
Tusen takk

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 19:49   #14
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.


Blir ikke avokoadomos fort brunt når den renskes?

Jeg tok en halv avocado og en halv banan (så vidt jeg husker) og moste det med stavmikseren. Pleide å ha det i små bokser ut på tur og slikt, og det ble ikke plagsomt brunt.

Men bruk skje for å ta ut steinen. *streng* Jeg brukte den største brødkniven, og i min betydelige ammetåke, glapp jeg og holdt på å kutte av en finger. Resultatet var to avkuttede bøyesener + en nerve og at jeg ikke kunne gjøre noe med den ene armen på to måneder! Det var den barselpermisjonen... Dette er forøvrig en vanlig skade, kunne de fortelle på Ullevål - avocadoskaden.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 20:24   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

.

Men bruk skje for å ta ut steinen. *streng* Jeg brukte den største brødkniven, og i min betydelige ammetåke, glapp jeg og holdt på å kutte av en finger. Resultatet var to avkuttede bøyesener + en nerve og at jeg ikke kunne gjøre noe med den ene armen på to måneder! Det var den barselpermisjonen... Dette er forøvrig en vanlig skade, kunne de fortelle på Ullevål - avocadoskaden.

Der lærte eg også noko nytt, gitt


No har me jo som sagt halvanna månad før me har planar om anna mat enn MM. Må gruble litt til på dette her, og er glad for alle synspunkt

I dag har me vore i famlieselskap. Gamle-tante har drukke glodvarm kaffi med Gryntaren på fanget. Det gjekk heldigvis bra, men da mannens kusine oppdaga det, løfta ho han opp. Gamle-tante lot han seinare suge på tomme twistpapir. Til slutt lot bestemor han sutt på ei honningmelon.

Ikkje så hysteriske ang. dette, me har lite/ingen allergiar i familien, men dog

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 20:35   #16
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

hei :blonde: Marianne her igjen *ler*

Hun er ikke noe sæørlig glad i grøten, hva annet kan jeg gi henne om kvelden?
får litt frukt på formidagen og grøt i 18 tiden.. i dag ble det nettopp og da grøt med sviskersaft i...


skulle tro jeg aldi ha hatt unger *ler*




er begynnt med fast føde for at hun har lagt lite på seg, fødsels vekt 3400 vekt pr i dag 5000 og hun er 4 mnd..
ordre fra hs og barnelege...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 20:36   #17
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Når lillebror var 6 mndr, så begynte vi å gi ham kokte grønnsaker, først potet med morsmelk, så potet og gulrot med morsmelk, så potet og gulrot og kalkun med morsmelk (ja, og kaldpresset olivenolje oppi), og nå får han dette med kokekraft. Og så har vi gitt ham banan og avokadomos (stavmikset), så det får han til formiddagsmat og så får han middagen til middag, - i tillegg til pupp. Han får også tran og d-vitamin, samt sviskejuice på skje til måltidene. Og så får han vann på flaske til (og pupp etterpå).

Har tenkt at han kan få grøt om noen uker. Har ikke noe hast, jeg skal amme til han er året forhåpentligvis, og gir han seg, så får jeg pumpe meg og ha i grøten slik at han får morsmelk likevel når vi introduserer korn (begynner først glutenfritt, og så forsiktig med gluten etterhvert. Jeg tror det er viktig å introdusere det forsiktig, og blande inn litt og litt i glutenfri grøt).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 20:38   #18
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Lillebror får nå middagen i halv fem -fem tiden. Så drikker han litt pupp, så går vi på badet og koser oss i en halvtimes tid, så sitter han litt i vippestolen sin og er i storform (det er noe med det humøret så snart pysjamasen kommer på ... ), og så får han pupp en gang til, og så er det i seng i seks- halv syvtiden.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 21:00   #19
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Lillebror får nå middagen i halv fem -fem tiden. Så drikker han litt pupp, så går vi på badet og koser oss i en halvtimes tid, så sitter han litt i vippestolen sin og er i storform (det er noe med det humøret så snart pysjamasen kommer på ... ), og så får han pupp en gang til, og så er det i seng i seks- halv syvtiden.


får jeg spørre om når han står opp da?

hadde jeg lagt snuppa kl 18-19, har prøvd så står hun opp kl 4

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 22:22   #20
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Introduksjon av fast føde

Jeg har akkurat startet med matintro, og bruker hirsegrøt. Det er fra Holle, pulver tilsvarende fra Nestle, kjøpt på lokal Life helsekost. Den inneholder ikke melk, og det var derfor jeg valgte den. Har laget grøten med litt vann og litt morsmelk for å få kjent smak på den. Man kan jo fint bruke den vanlige mme som barnet kjenner i stedet for morsmelk, så sklir nok grøten ned tenker jeg. Med bare vann smaker grøten lite, uten at det vel egentlig gjør noe, smaker nok mer enn nok for babyene likevel.

Til nå har vi prøvd å gi grøt på formiddagen, da er han opplagt og spiser interessert.

Frokost(er): Pupp
Formiddag: Pupp og grøt
Middagstid: Smaksprøver på grønnsaker og kjøtt. Har laget potetmos med morsmelk, stavmikset porsjonen og spedde med melk, fryste ned i isbitform.
Resten av døgnet puppes det masse.

For meg er det greit at han ikke får for mye rart for seint på dagen, vil nødig framkalle magevondt på kvelden/natta. Så jeg tror smaksprøvingen skal skje på dagtid rundt min lunsj, og så kan han få kjente og kjære ting rundt middagstid.

Jeg tror neste skritt for meg er å prøve en grøt med gluten, er nå to uker siden vi startet med smaking, og porsjonene er fortsatt små.

Her kan du se hva som anbefales, fant ikke noe særlig om introduksjon av gluten til de som får mme sånn i farta, men det bør stå der det også. For ammere som fullammer skal gluten introduseres fra 6 mnd veldig gradvis.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no