Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker til jul - fra biblioteket

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-18, 09:17   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker til jul - fra biblioteket

En mann ved navn Ove.

Beste boka jeg har lest på åresvis. Likte også godt trilogien til Helga Flatland, men den ser jeg har blitt anbefalt allerede.


Jeg leste en bok i sommer som jeg syntes var veldig interessant og fin, men jeg husker hverken hva den heter eller forfatter. Den handlet om en som laget et program basert på skype-samtaler og mails og alt man etterlater seg av digitale spor, som gjorde at man kunne "snakke" med folk (via pc-en) etter de døde. Jeg likte boka godt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 19:49   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.051
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til jul - fra biblioteket

Jeg er sørgelig utdatert på skjønnlitteratur, men jeg likte veldig godt Løp som en jente. Jeg skal straks levere den inn igjen på biblioteket, sånn i tilfelle de ikke har mer enn et eks.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 20:32   #23
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker til jul - fra biblioteket

Jeg har lest En mann ved navn Ove, og likte den, og jeg har også hørt blandet omtale av Bienes historie.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-18, 21:25   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.134
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til jul - fra biblioteket

Det eneste jeg har lest av skjønnlitteratur på en stund er "Wandering earth" av Liu Cixin, men den elsket jeg til gjengjeld.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 08:31   #25
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til jul - fra biblioteket

Alt av Arto Paasilinna. Han har skrevet mange bøker, tror ikke alle har kommet på norsk. Finsk forfatter, bøkene er gjennomgående om mennesker som på ulike måter finner litt rare veier, og har et litt svart-humoristisk syn på ting. De er gjennomgående humoristiske selv om det kan være alvorlig. Begynn gjerne med Kollektivt selvmord, men det er ikke veldig farlig.

Carl Hiaasen finner du i krimhylla. Norskættet Miamijournalist, bøkene hans er også humoristiske selv om temaene er alvorlige nok. Miljøkriminalitet og snodige typegallerier er gjennomgående. Ofte er det naturen selv som tar hevn snarere enn at forbryterne kommer i fengsel. Han har skrevet noen ungdomsbøker, også, har ikke lest dem.

Tjenerinnens beretning av Margaret Atwood. Fordi den har blitt tv-serie. For min egen del gikk jeg lei av serien midt i sesong 2, men boka er fin, og pga tv-serien er det fint å ha lest den.

Det femte barnet av Doris Lessing. Barnet som ikke er helt som de andre, og som river familien i stykker. Antakelig ikke helt det man tror det er, om man ikke har lest boka. Setter i gang noen tanker om hva som er greit og hva som er nok.

Så har Charles Dickens og Austen-damene bøker som er koselige i desember, synes jeg.

Krim som er så grøssende at det nesten er litt forstyrrende, Yrsa Sigurdardottir. Har gitt ut mange bøker. Ikke det siste man leser om kvelden.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-18, 22:18   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker til jul - fra biblioteket

Hvis man liker En mann ved navn Ove, er det bare å lese Mormor hilser og sier unnskyld, og oppfølgeren Britt-Marie var her.

For litt tyngre materie, men vel verdt å lese, har man Phillip Roth A plot against America, ganske skremmende aktuell.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no