Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

New York - trenger masse tips!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-07, 20:51   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

New York - trenger masse tips!

Vi drømmer om barnefri tur til NY i november. Men har aldri vært der før. Er det noen som kan tipse oss om hoteller som ligger i trygge omgivelser, og hvordan det er i NY i november?? Hvor kan jeg finne oversikter over konserter, teater ol i den perioden?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 21:29   #2
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York - trenger masse tips!

NY i november kan være alt fra 20 grader og sol til ned mot 0 grader og skikkelig sur vind.
Har bare bodd på ett hotell på Manhattan, men det var vi veldig fornøyd med. Husker ikke navnet men jeg skal finne det ut. Det ligger på 52nd St mellom Lexington og 3rd ave, midt i Midtown, altså det mest travle forretningsområdet, men også like i nærheten av en masse bra butikker, restauranter, muséer osv. Ganske god standard, og vi fikk låne sprinkelseng.

Oversikt over konserter o.l.: Kjøp Time Out NY, selges bl.a. i bladkioskene som står på nesten hvert gatehjørne.

Kopierer resten fra en tidligere tråd:

Beste shoppingområde:
- Nedre del av Broadway. Fra Houston Street og oppover.
- Greenwich Village og SoHo. TriBeCa kommer seg også.

Department stores:

  • 21st Century Department Store
    -stor, litt rotete butikk, men man finner noen godbiter innimellom.
    Billige merkeklær. Ligger rett vis-a-vis Ground Zero, så da får man med seg det med det samme.
  • Macy's
    -verdens største department store. Både dyrt og mindre dyrt.
  • Barney's
    -for det meste ganske dyre, men utrolig lekre klær.
Klesbutikker: Baby-/barneutstyr: Kultur:
  • MoMa
  • Brooklyn Museum
  • Stand-up
    - men sett dere langt bak hvis dere ikke vil bli driti ut foran hele forsamlingen.
  • Gospelkonsert i Harlem
  • Jazzkonsert på Birdland
  • "Rent" på Nederlander Theater på Broadway
    -eller en annen musical, men Rent likte jeg i hvert fall.
Mat:
Det er all mulig slags mat i New York, mye dårlig, men veldig, veldig mye bra også. En restaurant jeg likte meg veldig godt på, og hvor vi forøvrig støtte på Sarah Jessica Parker i døra var Orso.
En litt rimeligere italiensk restaurant hvor det er veldig hyggelig å spise lunsj, men gjerne også middag, er la Vela, på Amsterdam Avenue, mellom 77th og 78th st.
Hvis dere ikke vil spise alle måltid på restaurant kan jeg anbefale Whole Foods på Columbus Circle, i kjelleren i Time Warner-senteret. Der har de all slags herlig, relativt sunn ferdigmat, og et enormt utvalg av deilige juicer, frukt og you name it. Det aller meste økologisk.
Anbefaler dere å gå store omveier rundt Friday's o.l., det er ikke noe mer spennende der enn hjemme. Snarere tvert imot, synes jeg.
Ellers er byen full av diners, og de aller fleste er bra. Mye karbohydrater der, men.

Uteliv:
Kjøp Time Out NY. Min erfaring er at de beste barene og kaféene ligger i området TriBeCa/SoHo/Greenwich Village. Litt New Yorks Grünerløkka, bare litt mindre krampete, kanskje.

Ellers:
  • Ta subwayen til South Ferry, og gå en tur i Battery Park. Deilig og forfriskende avbrekk fra eksosen og skyskraperne. Gå opp til Ground Zero, videre opp til Broadway og Wall St. Følg Wall St. til Fulton Street, og gå ned mot havnen. Spis lunsj, se på båtene, kikk i butikkene, men ikke bruk altfor lang tid her, for dere kommer snart til det mest spennende, Chinatown og Little Italy. Det ligger ca. 15 minutters gange fra Fulton St. Hvis dere får tid kan jeg anbefale middag i en av de kinesiske kjellerrestaurantene. Evt. på italiensk restaurant i Little Italy. Hvis dere har mer tid igjen nå, gå videre til Greenwich Village og Soho, masse bra butikker, bl.a. en del vintage. Det meste er ganske dyrt, men det finnes bra og litt billigere butikker innimellom.
    Denne turen kan bli i lengste laget for en dag, så stopp om nødvendig underveis og fortsett der dere slapp neste dag, for det er kjedelig å måtte hoppe over noe i disse bydelene.
  • Ta subway 1 til 116th st. Gå nedover Broadway, ved 112th st finner man dineren i Seinfeld. Ta til venstre ved 110th st. og gå bort til Central Park. Gå gjennom den fra nord til sør, og ta så mange omveier dere orker. Turen gjennom parken tar ca en time hvis man går rett igjennom uten å stoppe, så ta på gode sko, for hele denne turen tar noen timer. Det kan også være lrt å kjøpe med seg en sandwich e.l. før dere forlater Broadway, for matutvalget i parken begrenser seg stort sett til pølser.
Husk å si myyye please, thank you og excuse me!

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 21:45   #3
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: New York - trenger masse tips!

Kimberly Hotel var det vi bodde på. Det ligger på East 50th St.

http://www.kimberlyhotel.com/index.asp

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 08:56   #4
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: New York - trenger masse tips!

Vi bodde på Sheraton Manhatten. De har to hoteller rett ovenfor hverandre, med utsikt omtrent rett ned på Times Square. Bra og sentrale hoteller, i trygge omgivelser.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 09:55   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - trenger masse tips!

Vi bodde på Riverside Tower Hotel på Upper West Side da vi var i NYC for to år siden, det ligger i et pent og hyggelig strøk og var (i alle fall da) billigere enn nesten alt annet vi fant på Manhattan. Tre små kvartaler fra undergrunnsstasjonen på 79th street, gangavstand til Central Park og Metropolitan Museum of Art, og mange hyggelige frokost- og lunsjkafeer i nærheten. Rett ved undergrunnsstasjonen ligger Zabar's, som har et klassisk frokoststed (bagels og sandwicher) der vi spiste frokost de fleste dagene, i tillegg til en stor butikk med mat og kjøkkenutstyr som jeg hadde stor moro av å shoppe i. Litt nærmere parken ligger Café Lalo, veldig pent og hyggelig og med god mat.

Favoritt-kunstmuseet mitt i NYC (kanskje i verden) er Whitney, som har nyere amerikansk kunst. Og det ganske nye MoMa er også kjempefint. Ellers er det vel museer for det meste man kan være interessert i i NYC.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 10:03   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - trenger masse tips!

Ellers: Hvis man liker pizza, vil jeg anbefale John's i Bleecker Street 278, Greenwich Village. Klassisk New York-pizza. Utsikten fra Empire State Building er verdt bryet, særlig hvis det er en ordentlig klar dag:



NYC Public Library er kjempeflott hvis man er det aller minste interessert i bøker. Det er helt garantert masse flotte teaterforestillinger og konserter som man bare må få med seg. Men det aller flotteste med New York er å gå og gå og gå og gå. Ta med gode sko. Det er verdens flotteste by.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 10:05   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: New York - trenger masse tips!

Vi giftet oss i New York i begynnelsen av oktober. Det var en alldeles super by, og for oss kommer det alltid til å være kjærlighetsbyen nr 1. Jeg drømmer allerede om å reise tilbake.

Hoteller i NY er dyrt. Derfor valgte vi å leie leilighet de seks første dagene (før vielsen). Vi leide denne leiligheten, men det finnes også flere mindre på samme nettside. Vi hadde med oss forlovere så vi trengte mange senger. http://www.vacationrentals.com/vacat...als/14951.html Leiligheten var sentralt, og helt ålreit. Etterpå bodde vi på dette hotellet: http://www.gershwinhotel.com/english/site1.html Litt alternativt, men til en meget grei pris.

Vi kjøpte flybilletter tidlig. Fløy med IcelandAir og betalte under 3500 kroner pr pers. Kanskje ikke verdens beste flyselskap, men til den prisen var det mer enn greit nok.

Husk å ta med nok penger til shopping!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 10:30   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: New York - trenger masse tips!

Jeg pleier ikke å bruke så mye penger på hotell når jeg betaler selv (men man får så klart hva man betaler for). I 2005 bodde vi på Riverside Tower Hotel, der koster et rom ca. $120 pr natt (mot ca. $400 pr natt på de to som er nevnt over). Vi var veldig fornøyd, og jeg bor gjerne der neste gang jeg er i New York også. Hotellet ligger lenger opp på Manhatten (W80th street). Rommene er små og litt slitt. Hotellet har ikke frokost eller annen servering, men det er mange frokoststeder like i nærheten (f.eks er Cafe Lalo – kjent fra You've Got Mail – veldig bra!). Det er kort vei å gå til Central Park (og Dakota bygningen), og kort vei til nærmeste subway. Området er fint.

Jeg supplerer listen til Majsa med kanskje mitt favorittsted i verden Whitney Museum of American Art på E75th (Også i (relativt lang) gåavstand fra hotellet jeg nevnte). Og selv om man ikke er interessert i samtidskunst, er Whitney verdt et besøk for Hopper bildene.

Av mer permanente oppsetninger, syns jeg Blue Man Group er verdt å vurdere. Jeg lo iallefall.

Ben "cheap" Murphy


Sist redigert av Benmurphy : 09-01-07 kl 14:17. Årsak: rettet url
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 10:37   #9
komo
Aktiv
 
komo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 112
komo er litt kul
Standard

Sv: New York - trenger masse tips!

http://www.nycvisit.com/home/

En side med mange tips!

Ellers så har du fått mange gode råd over!

Lykke til!

komo

__________________
100% Naturlig
komo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 11:11   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: New York - trenger masse tips!

Naa fikk jeg utrolig lyst paa en tur til NY. Her var det mange bra tips.

Jeg var der selv en gang i november. Det var utrolig kaldt, men kjempebra likevel. Det er saa lenge siden at jeg ikke har noen tips; De restaurantene jeg likte er nok borte for lengst likevel.

God tur!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no