Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Sommerkjoler til hverdagsbruk

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-18, 11:20   #61
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg lurer på om jeg bestilte en slik en gang, men at stoffet var veldig tynt? Er det sånn? Det egner seg ikke så godt når fasongen er litt bulkete.

Kjoler for bulkete fasong er vi ute etter.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 11:27   #62
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Kjoler for bulkete fasong er vi ute etter.

... men det er altså ikke tynt stoff i disse. (Det var riktignok én jeg returnerte som hadde et overraskende tynt og syntetisk stoff, men har aldri sett noe slikt fra dem før.) Jeg synes jerseyen er god og virker solid.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 11:56   #63
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

... men det er altså ikke tynt stoff i disse. (Det var riktignok én jeg returnerte som hadde et overraskende tynt og syntetisk stoff, men har aldri sett noe slikt fra dem før.) Jeg synes jerseyen er god og virker solid.

Mine har kommet, og jeg måtte ta en rask prøverunde. Da har jeg plutselig tre kjoler som passer perfekt! Veldig godt stoff, ja, som gjør at det faller pent. Jeg kunne kanskje hatt en størrelse mindre, men jeg liker ikke at klær sitter for stramt, så for meg var det helt riktig.

Hvis jeg holder vekten, trenger jeg ikke kjøpe kjoler de neste 20 år.

Tusen takk, Bluen, for veldig godt tips!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 12:12   #64
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Å, så flott at du ble fornøyd!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 12:33   #65
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Lykke til med kjøpet! Jeg tenker XS vil holde fint til deg. Håper de ikke blir i største laget - eller for smale over skuldrene. Synes som sagt de er litt store i størrelsen. Modellen med omslagsåpning i overdelen kjenner jeg ikke til, men det trengs ikke singlet under modellen med knappestolpe.

Jeg håper og tror det går greit. Den ene påstod at den var liten i størrelsen, men de hadde bare XS igjen, og jeg tok sjansen uansett. Jeg er ikke vant med retrosnitt på kjoler, så for meg blir det litt uvant med kjoler som faktisk skal være litt innsvingede og figurnære.

Jeg bestilte denne og denne (samme kjole i to farger), så får vi se hvordan de passer.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-18, 13:11   #66
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Dette er den klassiske kontormodellen vår! Håper du vil like dem.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-18, 12:55   #67
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Jeg er så fornøyd med kjolene! De er skikkelig behagelige, kan pyntes opp og ned og passer min fasong.

I tillegg har jeg fått mange komplementer når jeg bruker dem og flere spørsmål om merke og hvor de kan kjøpes. Du burde egentlig kreve prosenter av salget fra King Louie, Bluen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-18, 12:59   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Jeg bestilte denne kjolen.

Den ankom og jeg prøvde den på, og viste meg frem for familien. Da kom det tørt fra bak iPaden til knerten: "Den var fin, den altså. Men er du klar over at du har to av den kjolen fra før eller?"

Og jeg innså at han egentlig hadde rett i det. Omtrent samme modell og omtrent samme farger, men ikke HELT lik. Så jeg beholdt den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-18, 13:01   #69
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg er så fornøyd med kjolene! De er skikkelig behagelige, kan pyntes opp og ned og passer min fasong.

I tillegg har jeg fått mange komplementer når jeg bruker dem og flere spørsmål om merke og hvor de kan kjøpes. Du burde egentlig kreve prosenter av salget fra King Louie, Bluen.

Ha-ha, så bra å høre! Ja, det burde jeg nesten. Min første kjøpte jeg på Twisted i Bergen i 2012 - en vidunderlig butikk. Ble veldig glad da Zalando begynte å ta inn så mye derfra! Har kjøpt mye fint til Liv også, men nå vokser hun fra dem (går opp til 152).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-18, 13:02   #70
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg bestilte denne kjolen.

Den ankom og jeg prøvde den på, og viste meg frem for familien. Da kom det tørt fra bak iPaden til knerten: "Den var fin, den altså. Men er du klar over at du har to av den kjolen fra før eller?"

Og jeg innså at han egentlig hadde rett i det. Omtrent samme modell og omtrent samme farger, men ikke HELT lik. Så jeg beholdt den.

Hi-hi, høres ut som noe som kunne ha utspilt seg hos oss også - med samme konklusjon ... så jeg beholdt den.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-18, 13:02   #71
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Arena data vil hjelpe.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 4E4A0153-63EF-4F64-AFEB-7AE78B166509.jpg (35,0 KB, 52 visninger)
__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-18, 13:04   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ha-ha, så bra å høre! Ja, det burde jeg nesten. Min første kjøpte jeg på Twisted i Bergen i 2012 - en vidunderlig butikk. Ble veldig glad da Zalando begynte å ta inn så mye derfra! Har kjøpt mye fint til Liv også, men nå vokser hun fra dem (går opp til 152).

Men det innebærer jo at hun vokser inn i dine kjoler, gjør det ikke?

Jeg er fremdeles litt høyere og ganske så mye bredere enn snuppa, men hun er nå helt over i voksenbutikker når det skal handles klær. Figuren hennes er slett ikke noe barn lenger. Jeg er litt skremt og litt glad.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-18, 13:08   #73
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men det innebærer jo at hun vokser inn i dine kjoler, gjør det ikke?

Jeg er fremdeles litt høyere og ganske så mye bredere enn snuppa, men hun er nå helt over i voksenbutikker når det skal handles klær. Figuren hennes er slett ikke noe barn lenger. Jeg er litt skremt og litt glad.

Jo, vi kan delvis bruke samme klær nå - særlig skjørt og enkle topper. Hun har ikke fått damefasong ennå, men kan bruke enkelte kjoler i XS der det ikke er sydd inn mye plass til pupper. Kjoler jeg har bestilt som har vist seg å være litt for korte, havner i hennes skap. Hun har bikket 1,50, og har blitt mye slankere det siste året.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-18, 13:20   #74
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg bestilte denne kjolen.

Den ankom og jeg prøvde den på, og viste meg frem for familien. Da kom det tørt fra bak iPaden til knerten: "Den var fin, den altså. Men er du klar over at du har to av den kjolen fra før eller?"

Og jeg innså at han egentlig hadde rett i det. Omtrent samme modell og omtrent samme farger, men ikke HELT lik. Så jeg beholdt den.

Jeg kjøpte tre kjoler. To av dem er så like (forskjellen er grønn vs. blå og korte vs. halvlange ermer) at mannen min neppe har lagt merke til at jeg har kjøpt tre men tror det er to.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Arena data vil hjelpe.

/

Alle vil hjelpe noen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-18, 16:30   #75
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerkjoler til hverdagsbruk

Jeg fant noen fine kjoler på Days Like This, gamle Vivikes tror jeg det er.

Denne blant annet:
https://dayslikethis.no/no/p/kjoler/...e/7223052_F400

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no