Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Victoria of Sweden

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-12, 21:14   #21
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Jeg spiser kjøtt, jeg gjør det. Har ikke sko av lær eller skinnveske.


Oj. :imponert: det har eg!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 21:52   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hvis man spiser kjøtt, kan man likegodt bruke lærsko og ha skinnveske. Det er jo rent sløseri å bare spise kjøttet og kaste mange brukbare deler av dyret. Det samme gjelder i grunnen at folk bare skal ha biff og fileter, men ikke bruke haler, skanker eller boger. Det er en mystisk trend der man knapt vil ta i kjøtt, ikke vil tenke på at de plastinnpakkede røde greiene faktisk har kommet fra et levende dyr og at man tar et moralsk valg hver gang man spiser noe fra et dyr, ikke bare når man bruker sko eller pelskrage. Da må man jo i grunnen slakte flere kyr for samme mengde kjøtt.

Jeg er hjertens enig med Harriet her, kjenner jeg.
Spiser man kjøtt, bør man også kunne bruke skinn. Når ble det ugreit å ha på seg skinnprodukt fra f.eks ku, men helt OK å spise kjøttdeig til middag flere ganger i uken?
Og til kaninpels: I flere land, blandt annet Storbritannia driver man jakt på kanin og hare, bestandregulering. Der flås kaninene og man spiser kjøttet. Å da kaste pelsen fordi det ikke "tar seg ut" å bruke pels, er for meg helt tullerusk. Jeg eier kaninpelslue og kaninpelsskjerf. For meg er det ingen forskjell på det og å spise kjøtt eller ha UGGs på beina.
Og hva med dun, det er vel snart ingen som ikke eier en dunjakke? Det er uetisk å utnytte pelsen fra dyr, men fjæra fra en ribba gås er helt greit?

Jeg vil heller ikke støtte en industri som ikke tar vare på dyrevelferden, som f.eks. minkoppdrettere eller den jevne kyllingprodsent her til lands.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 23:08   #23
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Hvis du napper av litt hår og tenner på det, finner du ut om det er ekte eller ikke. Pels lukter svidd hår og restene smuldrer mellom fingrene dine. Syntetisk pels lukter ikke hår, og blir til en hard klump når det har brent opp.

Jeg er for å bruke hele dyret når det først er tatt av dage.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 14:46   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.297
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Pels fra selvdød ulv?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 15:06   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Pels fra selvdød ulv?

Ja, den hadde fått dra til gården, du vet. Den med de snille folkene.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 15:12   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.297
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, den hadde fått dra til gården, du vet. Den med de snille folkene.

Åh, en av de?

Ikke en ulv som hadde tatt selvmord, da? Druknet seg i elven? Eller en slik forferdelig ulykke hvor den rett og slett bare snublet over hagla og skjøt seg selv i magen?

Godt å høre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 15:58   #27
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Det er altfor mange selvdestruktive ulver.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 17:49   #28
ThugLady89
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 1
ThugLady89 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Ja dem bruker ekte pels. Var innom der i dag og funderte over en ting...Det står ikke i noen av jakkene eller tingene deres hvor pelsen kommer fra. Men det står made in china på ALLE varene. I Kina er dem ikke kjent for å behandle dyrene noe bra. Og mye av pels og skinn derfra kommer fra katter og hunder. Der dem knekker ryggen på dem og flår dem levende. Siden det aldri er beskrevet hvor pelsen kommer fra så kan jeg si, nesten sikkert at denne pelsen er fra en hund. Dere kan google det om dere orker å se. Kina er det landet hvor det er mest dyremishandling. Dem gir faen så lenge det er penger å tjene...Vet ikke om Victoria of Sweden vet selv hvilke dyr pelsen deres kommer fra dem gir vel faen de også så lenge det er penger å tjene. Enhver butikk som selger pels burde vite hva det er de selger men du har kanskje fått snakke med noen der nå.????

ThugLady89 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 08:38   #29
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Victoria of Sweden

Jeg tror dessverre også at det er andre husdyrnæringer som er minst like ille hvis man tenker dyrevelferd. Jeg vil anbefale et blogginnlegg jeg kom over om dette temaet der også fordelene med pelsdyrnæringen kommer fram:
http://borghildhillestad.blogspot.no...-feil.html?m=1

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no