Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Anbefaling av krølltang?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-15, 16:56   #1
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Anbefaling av krølltang?

Eller krølldings? Fikk meg ikke til å skrive det i overskriften.

Jeg skal kjøpe en krøllegreie til jentene. De to eldste har langt og tungt hår. Eller tungt.. det er såpass mye at det lett blir tung i alle fall.

De ønsker seg noe de kan fjånge håret sitt med. Vi har en krølltang, type vanlig jern som man ruller rundt, men det gir ikke det helt store resultatet.

Så hva kjøper jeg?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 17:18   #2
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling av krølltang?

Krøllstav, gjerne litt kraftig. Type Mast Big curler eller lignende. Det lager store fine krøller i langt hår.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 21:49   #3
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling av krølltang?

Mast big curler ser ut som en større variant enn den vi har? Så det er størrelsen det kommer an på?

Kom over en test fra 2014. Eller som denne som skal være "sykt" bra?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:31   #4
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Anbefaling av krølltang?

13 åringen har noe ala denne, rettetang, kreppetang, krølltang, nok av måter å fjonge seg på.
http://www.elkjop.no/product/helse-t...tistyler-ms21e

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 22:41   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling av krølltang?

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

13 åringen har noe ala denne, rettetang, kreppetang, krølltang, nok av måter å fjonge seg på.
http://www.elkjop.no/product/helse-t...tistyler-ms21e

Vi har en tilsvarende variant, og felles for alle krølleverktøyene er at de er temmelig dårlige. Jeg hadde lagt pengene i én, god dings i stedet. Det skal i alle fall jeg, neste gang jeg skal ha en slik.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 23:40   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling av krølltang?

Veldig mange er veldig tunge, og da blir det slitsomt om man har langt hår og skal holde på en stund!
Jeg har raidet min mor (frisør) for en Babyliss-sak som lager rådabloggkrøller.
Den er enkel å bruke, men bruker tid på å bli varm. Men jeg har samtidig aldri brent fingrene på den, slik jeg gjør med rettetangen (som også kan lage krøller ��).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 15:42   #7
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling av krølltang?

Vi har mange krølle-/rette-/styledingser i hus, du får som oftest hva du betaler for, jeg ville valgt å styre unna sånne multisaker, har aldri forsøkt noen som funker bra.
Jeg ville i utgangspunktet kjøpt en god rettetang. Dvs type Gdh. Altså dyrt, men veldig bra. Du får til myke, gode krøller hvis du legger ned noe trening.
Mye rimeligere og langt enklere i bruk er en variant av tryllestav, vi har en fra Remington(type best i test) som lager veldig gode krøller. Enkel og grei, med beskttelsehanske unngår du å brenne deg.
Med Miracurl Babaybliss Pro får du fantastiske krøller og den er veldig enkel i bruk, men den er også dyr og tung og tidkrevende og du må følge bruksanvisningen nøye i starten. Men absolutt fin hvis man har tid og tålmodighet.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 16:07   #8
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling av krølltang?

Vi har en svindyr rettetang fra Ghd. Men jeg får ikke helt dreisen på krøllinga med den.
Prisen er uvesentlig så lenge jeg klarer å få sveisa de til med den.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 16:59   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling av krølltang?

Jeg har veldig tykt og grovt hår med lengde ned til BH-stroppen og lager fine krøller med både rettetangen og krøllstaven. Jeg måtte trene litt med rettetangen før jeg fikk det til. Krøllstaven er av merket Remington og er med beskyttelseshanske. Jeg har hørt mye bra om Mast vol2 eller hva den heter.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no