Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye snop spiser dere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-18, 00:32   #81
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Kanskje én chipspose på deling alle fire i løpet av en helg. Kanskje 100 gram smågodt på minsten, en del mindre på eldste, som heller tar litt bær og mørk sjokolade for tida. Mannen kan sprekke og ta litt sjokolade iblant.

Jeg spiser nok godt over snittet - rundt 60 gram sjokolade og noe som tilsvarer 20 gram smågodt, kanskje, om dagen i snitt, året rundt. Kjeks hver dag. Av brus går det kanskje 1 liter i uka totalt på familien.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 00:41   #82
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

... og når det gjelder totalen, veit jeg hvorfor det går rundt hos meg med en stabil vekt på noen-og-tjuende året: Jeg spiser mindre mat enn de fleste andre jeg kjenner - blir fort mett og er egentlig ikke spesielt glad i mat. I tillegg trener jeg nesten hver dag og har vanligvis en daglig time med hverdagsmosjon i tillegg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 06:19   #83
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Til daglig spiser jeg ca en stripe mørk sjokolade daglig, i sommerhalvåret - og periodevis i vinterhalvåret - sper jeg på med 100-200 gram iskrem daglig. Kjøper aldri annet snop med mindre vi skal på hytta. Der går også det daglige forbruket opp atskillige hakk.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 06:50   #84
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.645
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

... og når det gjelder totalen, veit jeg hvorfor det går rundt hos meg med en stabil vekt på noen-og-tjuende året: Jeg spiser mindre mat enn de fleste andre jeg kjenner - blir fort mett og er egentlig ikke spesielt glad i mat. I tillegg trener jeg nesten hver dag og har vanligvis en daglig time med hverdagsmosjon i tillegg.

Akkurat dette! Jeg har undret meg på hvordan jeg så «lett» unngår overvekt, og har kommet til at det må være pga små middagsporsjoner og null kveldsmat. Frokost og lunsj spiser jeg normalt/ganske mye av, i alle fall lunsj (2 skiver, 2 knekkebrød og en frukt i løpet av arbeidsdagen). Og selvsagt treningen og hverdagsmosjonen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 07:08   #85
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Vi har typisk en pose chips og en pose smågodt på deling i helgen. Jentene spiser litt mer av det enn det mannen og jeg gjør. Til gjengjeld i kaloriregnskapet drikker vi vin eller øl til, mens jentene nesten helt har sluttet å drikke brus.

Ellers i uken har vi veldig sjelden dessert, med mindre vi har gjester. Og baker også bare kake til selskap. Men vi er ganske løsslupne med is om sommeren.

I helgene spiser jentene gjerne sjokoladepålegg og vi voksne marmelade. Ellers spiser vi ikke søtt pålegg.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 08:21   #86
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Det varierer vel stort, men jeg antar Elise ikke hadde startet en slik tråd hvis vekt var et stort problem hos dem.

JEG har ikke kontroll på inntaket når jeg spiser så mye, men jeg har en venninne som spiser en chipspose hver eneste dag. Uten at hun føler hun har mistet kontrollen. Hun har definert det som greit for seg.

Nå tenker jeg generelt på de som spiser mye usunt. Ikke konkret på HI.
Og godteri gjør vel mer skade på kroppen enn hva vekta viser. Det farlige fettet vises nødvendigvis ikke i speilet.

Og igjen, signalene vi sender til barna våre synes jeg er viktig. Selv om man selv har full kontroll på helsa med å spise store mengder godteri er det ikke sikkert at en tenåring er like heldig. Jeg ønsker å gi mine et godt grunnlag for å ta riktige valg senere i livet. Om grunnlaget er en haug snop i uka så har jeg jo vært med på å gi de dårlige vaner. For det er vel opplest og vedtatt for lenge siden at usunn mat ikke er bra for helsa.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 08:23   #87
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Ikke ofte, for jeg synes dessverre det er best med MYE snop på en gang. Så jeg skeier ut en sjelden gang.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 08:26   #88
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Vi spiser mye snop, men ikke like mye som Elise sin familie ser jeg. Vi har som regel chips på fredagene og smågodt på lørdagene. Det som settes på bordet er til alle, slik at alle kan forskyne seg.

Mann og barn trener relativt mye (4-6 økter i uka hver). Jeg trener ikke all verden, men har mye hverdagsaktivitet og spiser relativt lite til måltidene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 08:32   #89
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Eg synest det håvar mye, Elise. Eg et ca seks ruter sjokolade i løpet av helga, jenta det samme, pluss ca 20 biter smågodt. I tillegg et me vel kanskje 300 gram her med potetgull. Og så drikk me ca kvar vår boks med Pepsi Max. Dette er fredag og lørdag.

Jenta får ikkje anna snop enn saftis ii vekene, når det er varmt. Len eg set grenser heile tida, og det er stress.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 08:38   #90
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Nå tenker jeg generelt på de som spiser mye usunt. Ikke konkret på HI.
Og godteri gjør vel mer skade på kroppen enn hva vekta viser. Det farlige fettet vises nødvendigvis ikke i speilet.

Og igjen, signalene vi sender til barna våre synes jeg er viktig. Selv om man selv har full kontroll på helsa med å spise store mengder godteri er det ikke sikkert at en tenåring er like heldig. Jeg ønsker å gi mine et godt grunnlag for å ta riktige valg senere i livet. Om grunnlaget er en haug snop i uka så har jeg jo vært med på å gi de dårlige vaner. For det er vel opplest og vedtatt for lenge siden at usunn mat ikke er bra for helsa.

Jeg er forsåvidt enig med deg, og er ganske kjip mot ungene. Selv om jeg i perioder har fråtset, så er det i skjul for barna.

Likevel, kostholdet består av veldig mye mer enn bare helgesnop. Det er neppe noe sunnere å leve på ferdigpizza eller bruke frityrkokeren til mange måltider, spise "loff med sirup" eller ikke spise noe særlig frukt og grønt.

Jeg syns det høres ut som om de fleste som svarer i tråden spiser mindre usunt enn snittet. Men det er antagelig lettere å stå fram i en slik tråd med sunt kosthold enn omvendt. Ser man på tallene for hvor mye godteri og sjokolade Nordmenn spiser i løpet av et år, så er det mye mer enn det de fleste oppgir her.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 08:53   #91
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg syns det høres ut som om de fleste som svarer i tråden spiser mindre usunt enn snittet. Men det er antagelig lettere å stå fram i en slik tråd med sunt kosthold enn omvendt. Ser man på tallene for hvor mye godteri og sjokolade Nordmenn spiser i løpet av et år, så er det mye mer enn det de fleste oppgir her.

Ja, jeg vegret meg for å stå fram i denne tråden. Men det sier seg jo selv at det er lettere å stå fram med noe man "gjør riktig" enn å skulle blottlegge noe man vet at andre kan reagere negativt på.

Men, noen må jo spise alt det godteriet som butikkene bugner over av? Og hva med alle bollene som selges overalt? Det virker som om alle hyler over seg over disse "gift-bollene", men jeg tviler på at JEG spiser dem ALLE SAMMEN, altså. Selv om jeg er over snittet glad i rosinboller.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 09:08   #92
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Vi spiser mye.

En stor godtepose med smågodt, en stor plate sjokolade og is HVER fredag.
Stort sett det samme lørdager, og hvis det blir igjen noe- så spises det på søndagen. Jeg er ram på å spise godis til frokost, det er det aller beste jeg vet om.
Jeg er vel det man kan kalle tynn-feit. Og jeg er i gang med å skjerpe meg. Det bare er så himla vanskelig.

Kake, boller og sjokolade på jobb. Av og til litt is til kvelds, og stadig kjeks i skapet.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 09:39   #93
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Vi handler inn 2-3 poser med snacks til helgene, som vi deler på, og drikker nok mer brus enn snittet her inne. Går ikke så mye godteri og sjokolade egentlig, og blir det handlet så ligger det lenge i skapene.

Vi har derimot endel besøk, og da er det ofte is, brownies eller lignende til kaffen til store og små. Jeg er ikke bekymret for inntaket, barna er veldig aktiv, de har lang skolevei og vi fråtser ikke. Jeg derimot burde kutte ut iskaffen til frokost og pepsi max til kveldsmaten, men siden jeg verken røyker eller drikker så rettferdiggjør jeg inntaket overfor meg selv.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 09:49   #94
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg er forsåvidt enig med deg, og er ganske kjip mot ungene. Selv om jeg i perioder har fråtset, så er det i skjul for barna.

Likevel, kostholdet består av veldig mye mer enn bare helgesnop. Det er neppe noe sunnere å leve på ferdigpizza eller bruke frityrkokeren til mange måltider, spise "loff med sirup" eller ikke spise noe særlig frukt og grønt.

Jeg syns det høres ut som om de fleste som svarer i tråden spiser mindre usunt enn snittet. Men det er antagelig lettere å stå fram i en slik tråd med sunt kosthold enn omvendt. Ser man på tallene for hvor mye godteri og sjokolade Nordmenn spiser i løpet av et år, så er det mye mer enn det de fleste oppgir her.

Men det e jo ikke automatisk slik at de som ikke spise mye snop, spiser skitmat i stedet for. Hos oss spiser vi aldri loff, har aldri søtt pålegg, har ikke frityrkoker, eller lever på ferdigpizza.

Jeg har vært helt sjokkert over hvor mye "feil" mat som selges i Norge, og lurer veldig på hvem det er som spiser slik.

Men jeg er sjokkert over mengdene snop folk spiser i denne tråden også. Jeg synes det er veldig mye.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 09:51   #95
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Forøvrig vil jeg tro at folk på dette forumet IKKE representerer snittet av den norske befolkningen når det gjelder kosthold, akkurat som vi ikke representerer snittet på andre måter.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 09:52   #96
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Men det e jo ikke automatisk slik at de som ikke spise mye snop, spiser skitmat i stedet for.

... og samtidig kan det tenkes at de som spiser mye snop, faktisk spiser sunn mat ellers. Jeg mener jeg gjør det - kjempegrovt, hjemmebakt brød hjemme og på jobb, og ellers mye frukt, grønt og middager noenlunde fra bunnen. I godteveien går det mye i M og marsipan - og nøtter er jo sunt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 09:56   #97
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Jeg spiser enten sunn mat eller godteri/kaker. Middager er hjemmelagde med mye grønnsaker og brødet er kjempegrovt. Ekstra lett melk eller vann til drikke, drikker et par flasker vin i året. Poteter mer enn pasta og ris. Fisk og rent kjøtt stort sett, men karbonadedeig på fredagspizzaen. Hjemmelaget tomatsaus på samme pizza.

Også kaker og is og godteri da :-)

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 10:01   #98
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Men mange her beskriver høyt inntak av godteri nesten halve uken, fredag, lørdag og søndag. Man skal spise ekstremt sunt de fire andre dagene da, om totalen skal komme ut som grei. I mine øyne. Jeg ante faktisk ikke at det var vanlig med sånne mengder, og jeg har aldri før fått inntrykk av at vårt godteri-inntak er lavt. Det tror jeg heller ikke det er, jeg hadde bare ikke ventet at det var på FP jeg skulle få det inntrykket.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 10:04   #99
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.


Likevel, kostholdet består av veldig mye mer enn bare helgesnop. Det er neppe noe sunnere å leve på ferdigpizza eller bruke frityrkokeren til mange måltider, spise "loff med sirup" eller ikke spise noe særlig frukt og grønt.

Jeg tror de fleste som velger bort helgesnop også har hodet med seg resten av uka.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 10:07   #100
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Jeg synes ingen her har oppgitt så veldig høyt inntak, jeg, så jeg er overrasket over at noen finner mengdene sjokkerende.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no