Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Arrangere konfirmasjon - for dummies

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-17, 14:05   #61
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror jeg ville valgt noe "kulere". Hva med et motiv av noe som er typisk for ham? Babybilde på kake er veldig barnedåp for meg.

Haha, et bilde frå GTA hadde sikkert gjort seg

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 14:07   #62
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Haha, et bilde frå GTA hadde sikkert gjort seg

Jeg kunne nok strukket meg til PS4-logo. Jeg får bare håpe på et variert interessefelt når den tid kommer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 15:52   #63
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg ble så tiltrukket av ord som "dummies" og "lavterskel" at jeg ble sittende og nilese her - selv om det er fire og et halvt år til en eventuell konfirmasjon.

Jeg også!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 11:31   #64
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Vi tenker å annonsere dato på Facebook i lukket arr. i lang tid i forveien, og så sende ut en fysisk invitasjon i posten.

Her er det slik at det ikke er mer enn et visst antall plasser pr konfirmant til seremonien. Det vanlige er derfor å komme rett til selskapet unntatt for de aller nærmeste. Derfor er det fint å angi en tid for det, slik det er her.

Hvis det er en selvfølge for alle at alle er med på alt, er det sikkert greit uansett, men tror jeg ville spesifisert det om man var velkommen under seremonien. Fordi slik er det ikke overalt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 11:39   #65
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Vi tenker å annonsere dato på Facebook i lukket arr. i lang tid i forveien, og så sende ut en fysisk invitasjon i posten.

Her er det slik at det ikke er mer enn et visst antall plasser pr konfirmant til seremonien. Det vanlige er derfor å komme rett til selskapet unntatt for de aller nærmeste. Derfor er det fint å angi en tid for det, slik det er her.

Hvis det er en selvfølge for alle at alle er med på alt, er det sikkert greit uansett, men tror jeg ville spesifisert det om man var velkommen under seremonien. Fordi slik er det ikke overalt.

Her i byen får hver konfirmant 14 plasser til den humanistiske seremonien (mener det er færre i kirkene siden lokalene er mindre), så selv om det er ganske mange er det uvanlig at alle gjester får plass. Siden vi hadde to konfirmanter fikk vi 28 plasser, så alle som var invitert i middagen kunne være med, men vi var nok omtrent de eneste.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 20:52   #66
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Hva er lurt tidsskjema?

Har raskt tenkt som følger:

1300 Seremoni
1500 Tilbake hjemme
1600 Tapas / middag

Gaver når og hvordan? Når tar man desserten (rett etter middag eller lenge etterpå)? Har noen av dere andre eksempel på utførlig program som har funket bra?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 21:26   #67
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Jeg driver og lurer på om det er noe jeg ikke har skjønt. Hva bruker man å gjøre ekstra ut av en konfirmasjon i forhold til andre selskap?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 21:30   #68
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg driver og lurer på om det er noe jeg ikke har skjønt. Hva bruker man å gjøre ekstra ut av en konfirmasjon i forhold til andre selskap?

Å holde selskap. Jeg gjør aldri det - det er langt utafor komfortsona.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 21:40   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Dere setter opp et gavebord hvor gjestene legger gavene. Det er lurt å ha et system for å holde styr på hva man har fått av hvem, en liten notatbok f.eks. Penger er ikke vanlig å sette på display, bare kort og gaver. Avhengig av størrelsen på selskapet og hva konformanten er comfy med selv, så kan man ha en gaveåpningsseanse, eller åpne fortløpende når folk kommer. Eller at noen andre åpner, noterer og setter på display.

Jeg ville ventet litt med desserten, i den pausen kan man jo åpne gavene?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 21:54   #70
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Å holde selskap. Jeg gjør aldri det - det er langt utafor komfortsona.

Jupp, akkurat!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:10   #71
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Hos oss lot vi to av søskenbarna ta ansvar for gaveåpning (to jenter på 16; de tok ansvar for en konfirmant hver). Det fungerte veldig fint. De skrev opp hva ungene fikk fra hvem. Vi satte oss sammen på kvelden og leste gjennom lista og alle kortene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:51   #72
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hva er lurt tidsskjema?

Har raskt tenkt som følger:

1300 Seremoni
1500 Tilbake hjemme
1600 Tapas / middag

Gaver når og hvordan? Når tar man desserten (rett etter middag eller lenge etterpå)? Har noen av dere andre eksempel på utførlig program som har funket bra?

Vi har seremoni kl 13 og tapas kl 15.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-17, 22:52   #73
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Vi har seremoni kl 13 og tapas kl 15.

Og det blir ikke dessert. Bare haug på kakefronten.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 08:24   #74
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Kanskje dessert og kaker er litt overkill, eller?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 09:30   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Kanskje dessert og kaker er litt overkill, eller?

Ja, jeg ville syns det. Hva tenkte du på til dessert? Kan det serveres sammen med kakene?

Når vi har fester så er det gjerne en liten strekk-bøy-skravle-røyke(for dem som driver med slikt)-koke-kaffe-pause etter middagen, også settes kaker, snop og evt. is frem til kaffen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 09:35   #76
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg ville syns det. Hva tenkte du på til dessert? Kan det serveres sammen med kakene?

Når vi har fester så er det gjerne en liten strekk-bøy-skravle-røyke(for dem som driver med slikt)-koke-kaffe-pause etter middagen, også settes kaker, snop og evt. is frem til kaffen.

OK, ja det høres ut som en god idé. Har ikke tenkt spesifikt på dessert enda, men sånn du skisserer er et godt utgangspunkt for "noe søtt" en stund etter middag/tapas.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 09:39   #77
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Jeg er hertfall et middagsmenneske som ofte er alt for mett for dessert. Så skal jeg ha plass til litt kaker er det veldig fint at de kommer bittelitt senere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 10:12   #78
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.393
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Vi pleier å gjøre det likt som Tallulah beskriver. Lekepause, skravlepause osv. etter maten, og så gjør man i stand til kaffe og kaker. Ofte er det et langt bord først for buffet/tapas osv., dette ryddes og vi setter fram kaker. Ofte hjelper familien til med å sette på kaffe, ha kaffe på kanner, sette fram kaker de selv har hatt med. Hvis dere ønsker å ha is framme, kan du sette det på til slutt. Det er sjelden feil med en god mix av kaker, sjokolademousse, pudding, friske bær, vaniljesaus, is. Min ekssvigermor er helt ram på slike buffeter, og det blir alltid altfor mye, men utvalget er også alltid fantastisk. Godt å ha en pause før man skal forsyne seg av kakebuffeten.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 11:34   #79
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Vi har i mai.

Vi skal ikke pusse opp og hagen får mannen ta seg av. Jeg skal kjøpe inn blomster.
Vi skal ha festen på restaurant. Må snart bestemme menyen, men regner med vi går for koldtbordvarianten.
Tenkte å bestille bordkort snart. Det må man vel kunne sette ut på restaurant? (eget rom).
Vi bestilte invitasjoner på Optimalprint og de ble sendt ut i forrige uke.
kaffen skal vi ha hjemme og det er gangavstand fra restauranten.
Her må jeg ordne:
- nok stoler
-kanskje et ekstrabord
-nok dekketøy og bestikk
-duker
-blomster
(rydde og vaske)
-kaker
-låne kaffetraker (vi har bare kapselmaskin)
-låne flere termokanner
-låne kakespader
-finne ut om noen kan bake for oss
-høre om noen kan være her og koke kaffe og sette ut kaker i timen før vi kommer

Underholdning/ taler
-tale fra foreldre under middagen. De andre for å komme med det de evt har.
-Kahoot om konfirmanten under kaffen (konfirmanten er best på dette selv og kan fikse det).
- Bilder av konfirmanten på TV skerm via PC dersom jeg får det til ....
Hvis ikke må jeg lage en fotobok eller noe, tror jeg.

Klær: til konfirmant, lillebror og meg selv. Mannen har nok dress. Jeg skal bruke bunad.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 11:37   #80
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Vi skal ha treretters og dermed dessert før strekke-pause før kakene. Eg er ikkje vant med dessert etter buffet/koldtbord, då er det strekke-pause etter maten og så kaker.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no