Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-07, 20:41   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Vi har en litt minimalistisk light(om man kan kalle det det )
Lyse vegger og mørke møbler(lyyyyys sofa), lite dill og dall, alt som står
fremme av pynt og bilder er nøye gjennomtenkt.
Lite på veggene, foruten flatskjerm, egenfotograferte bilder(svart/hvit) og malerier
som vi har brukt år og dag på å finne.
Lys, pynteputer, blomster, potter etc. går i creme, forskjellige bruntoner,
brun/lilla(aubergine?), orkidè, tulipaner og husfred(de runde krusete )

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 20:44   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan stil og farger har dere i stuen...?

Ikke så ulikt det du beskriver, egentlig. Lys stue uten gardiner og med lite fyrverkeri hva gjelder farger. Det går i brun og blåtoner i tillegg til det som er lyst. Det er strengt tatt ikke noen store tanker bak det, det bunner vel litt i at jeg ikke er så ufattelig interessert i interiør. Jeg har det jeg tok fram da vi flyttet inn, og kunne sikkert med fordel vært litt mer kreativ. Jeg prøver imidlertid litt innimellom.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 20:47   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.091
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan stil og farger har dere i stuen...?

Så veldig fargerikt er det ikke her, men minimalisme finner du IKKE i vårt hjem.


Vi har fotografbilder som dekker en halv vegg, gardiner i fleng, og en god blanding av bjørk, hvitlakkert og furuhelvete.
Bokhyllene er stappfulle av bøker, spill, filmer og musikk, og annet dill der det er plass.

Vårt hjem er ikke noe kataloghjem, og det skal det heller aldri bli!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 20:48   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan stil og farger har dere i stuen...?

I stua har vi lys grå vegger og eikeparkett. Sofaen er mørkegrå - salongbord i eikefiner og bokhyller samt en skaprekke i hvit Bonde fra Ikea. Puter og annet tilbehør varierer fra årstid til årstid - i vinter hadde jeg mørk rosa, nå har jeg tatt fram et par lyse puter og et par lime-fargede. Har lyst til å fornye litt til våren, men har liksom ikke kommet så langt ennå Helt hvite gardiner og en del "ordentlige" bilder blandet med et par Ikea-bilder på veggene - ikke så veldig mye pynt. Litt halv-minimalistisk kanskje...

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 20:49   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan stil og farger har dere i stuen...?

Hva slags stil?

Den som fulgte med leiligheten.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 20:56   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan stil og farger har dere i stuen...?

Vi pusset opp stua vår i februar i 1995.
Måtte ta det da, vi overtok huset da og fant ut at tepp på stua var lite aktuelt, siden vi hadde ne liten gutt på 9 mnd som hadde fått konstatert astma. Gulvet var fult av hundehår og vi hadde en gutt som reagerte på hund.

Så vi har panel på veggene i halve stua og resten av stua består av gule vegger. SKulle ha oker, men det var ikke å oppdrive da. (men ble moderne ikke lenge etterpå....)
På gulvet har vi gulvbelegg for det var det vi hadde råd til da.
Møblene går i eik, med unntak av sofaen som er i svart skinn.
Spisestuemøblene er arvet etter mannens besteforeldre og er i massiv eik og er kjempefine. (synes jeg i allefall)
Ellers er det dårlig med minimalisme her.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:03   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan stil og farger har dere i stuen...?

Nå har vi foreløpig bare kjellerstue og den er ikke overmøblert. Det går i hvite vegger og tak, ingen lister utenom dører og hvitklaket eik på gulvet. Likevel er det ikke minimalistisk (ja bortsett fra at vi ikke har hengt opp bilder enda) med brunt og sart blå som tilleggsfarger.

Stua kommer til å bli like hvit, men med et mer nostalgisk preg, dog ingen mørke møbler utenom sofa.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:08   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan stil og farger har dere i stuen...?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva slags stil?

Den som fulgte med leiligheten.

Vi også desverre, enn så lenge. Jeg holder på å bli gal av gule vegger i hele huset.

Vi har svart skinnsofa og spisestue i lakkert eik fra Ikea. :kjedelig:
Skal byttes ut i løpet av året, håper jeg.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:09   #9
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan stil og farger har dere i stuen...?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Så veldig fargerikt er det ikke her, men minimalisme finner du IKKE i vårt hjem.


Vi har fotografbilder som dekker en halv vegg, gardiner i fleng, og en god blanding av bjørk, hvitlakkert og furuhelvete.
Bokhyllene er stappfulle av bøker, spill, filmer og musikk, og annet dill der det er plass.

Vårt hjem er ikke noe kataloghjem, og det skal det heller aldri bli!

AMEN!
Synes det godt å ha tre unger uten å være redd for flekker osv - det skal vises at det bor unger i mitt hus

Ikke liker jeg minimalisme, og ikke liker jeg maksimalisme - men jeg liker veldig godt hjemmekoselig, lune boliger der se som bor der har satt sitt personlige preg på rommene (og det kan vel gjøres innen de fleste stilarter).

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:15   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.205
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Jeg liker å ha en stil som passer meg.

Jeg kan ikke fordra kombinasjonen lyse vegger og mørke møbler. Jeg har hvite vegger.

Ellers har jeg ingen gardiner, men masse orkideer og nå også minidrivhus og andre greier som jeg har plantet i.

Jeg har ingen gulvtepper, men akkurat nå en knall oransj duk fra 70-tallet på spisebordet som dominerer en del. Ingen gulvtepper. Møblene mine er lyse. Veggene har noen fotografier, men det kunne vært flere. Ting tar tid.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:23   #11
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.445
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Hvite vegger, en diger svart sofa (2+3) som er fylt med oransje, lilla og lime/oliven puter. Resten av møblene er trehvite (eik + ymse) pluss vårt herlige oransje Malibu CD-skap. Gardiner, lamper og annet stæsj er holdt i samme farger.
Har prøvd å ikke blande flere farger inn, er jo ganske fargerikt allerede, men noe rødt har blandet seg inn. Synes jeg har fått en helhetlig og koselig stue

Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:30   #12
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Lyse vegger, mørke tunge møbler og lys tilbehør! Også har vi så klart funnet ut at svart skinnsofa er must når man har 3 små troll i huset!!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 21:37   #13
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Hummer og kanari er en ganske bra beskrivelse av heimen her ja!! Og da har jeg ikke tatt i..

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:01   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.723
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Gustaviansk spisestue i mahogny, og Brunstad sofa med Pan bord i mahogny. Lyse vegger og ganske lyse gardiner. Fyller opp veggene med kunst, gjerne kunst med humor.

Tv-delen av stua er et sammensurium av furuhelvete, 90 tallssofa og mahogny. Dette skal byttes ut når mini ikke griser/sikler osv. lenger.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:07   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.715
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Ikke no særlig gjennomført stil - med unntak av heftige innslag fra IKEA Vi har et digert dråk av en skinnsofa som vi begge synes er for prangende, men nå skal vi ha den så lenge prinsen er liten (og evt småprinser etter han) - Ellers er stua vår i hovedsak grå og rød.

Vi har knapt nok kjøpt møbler - begge tok med hver våre ting inn i samlivet . Mannen hadde sofa, jeg hadde bokhyller etc...Vi har forøvrig bøk i hovedsak, og det er jeg skikkelig lei.

som dere ser er den ikke akkurat minimalistisk

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:18   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Hvite vegger. Lys enkel sofagruppe fra Living med lyst flossteppe.
I Tv-kroken- svart enkel skinnsofa med persisk teppe.
Spisestue eik.
Kunst i alle farger på veggene.
Vi har ikke gardiner.

Her er et bilde fra Tv-kroken (her står den svarte sofaen nå - bak juletreet) og de hvite bokyllene. Bare for å illustrere stilen:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg jul05.JPG (48,8 KB, 102 visninger)
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:18   #17
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Stua skal males nå til sommeren, men fra vi kjøpte og fram til nå har vi hatt panel-naturell i tak, panel malt lys toscana på vegg, hvite lister/vinduskarmer og kirsebær parkett.

Av møbler har vi sorte skinnmøbler og resten er i bjørk og hvitt. Ikke gardiner for tiden, men persienner. Gulvtepper under sofagruppene, og for lite bilder på veggene da vi har for dyr smak ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:22   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Hvite vegger. Lys enkel sofagruppe fra Living med lyst flossteppe.
I Tv-kroken- svart enkel skinnsofa med persisk teppe.
Spisestue eik.
Kunst i alle farger på veggene.
Vi har ikke gardiner.

Her er et bilde fra Tv-kroken (her står den svarte sofaen nå - bak juletreet) og de hvite bokyllene. Bare for å illustrere stilen:

Der så det mye penere ut nå ennda jeg var på visning. Kjekt for kikkere i vårt nabolag. Vi har selvsagt ikke gardiner vi heller. Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:23   #19
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Der så det mye penere ut nå ennda jeg var på visning. Kjekt for kikkere i vårt nabolag. Vi har selvsagt ikke gardiner vi heller. Fnis.


Vi har også fjernet den røde muren bak ovnen. Nå er hele den muren grå - murpuss .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 22:26   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.


Vi har også fjernet den røde muren bak ovnen. Nå er hele den muren grå - murpuss .

Høres veldig bra ut.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no