Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Suspendert kaffe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-13, 16:00   #21
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Ser på fb at dette brer om seg. Hva skjer med pengene om ingen kommer å ber om kaffen? Går den da i lomma til kaféeieren? Vil tro mange hopper på dette, men får de som er tiltenkt disse koppene det med seg og vil de ha dette tilbudet?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 16:56   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Jeg reagerer mest på at 2 + 2 = 5 i illustrasjonsfortellingen. Det sier nok mest om meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 17:31   #23
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Eg ser jo at det er ein del innvendingar, som er fornuftige. Eg blei fascinert av tanken, då eg las facebookposten. Men eg absolutt innvendingane. Å kjøpe ein kopp kaffe og ein matbit til =Oslo-selgjaren som står utanfor er jo langt meir konkret og ein ser at det kjem fram.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 17:37   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg reagerer mest på at 2 + 2 = 5 i illustrasjonsfortellingen. Det sier nok mest om meg.

Ditto.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 17:39   #25
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Jeg lurer på hvordan han kunne vite at det var advokater som bestilte syv kopper. Gikk de med sånne fine advokatparykker og -kapper på seg?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 18:26   #26
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg lurer på hvordan han kunne vite at det var advokater som bestilte syv kopper. Gikk de med sånne fine advokatparykker og -kapper på seg?

Det er bare advokater som har råd til suspendert kaffe.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 19:20   #27
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg lurer på hvordan han kunne vite at det var advokater som bestilte syv kopper. Gikk de med sånne fine advokatparykker og -kapper på seg?

De hadde Rolex.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 19:24   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ser på fb at dette brer om seg. Hva skjer med pengene om ingen kommer å ber om kaffen? Går den da i lomma til kaféeieren? Vil tro mange hopper på dette, men får de som er tiltenkt disse koppene det med seg og vil de ha dette tilbudet?

Det var min umiddelbare tanke også. Jeg tror jeg fortsatt foretrekker å la seriøse organisasjoner forvalte pengene jeg donerer til veldedighet og ikke Starbucks, også kan jeg heller kjøpe Sorgenfri og følge Polyannas hyggelige eksempel i ny og ne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 19:26   #29
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det var min umiddelbare tanke også. Jeg tror jeg fortsatt foretrekker å la seriøse organisasjoner forvalte pengene jeg donerer til veldedighet og ikke Starbucks, også kan jeg heller kjøpe Sorgenfri og følge Polyannas hyggelige eksempel i ny og ne.

Der er jeg også.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 19:33   #30
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Haha, dette er ting jeg glatt joiner, jeg donerer til veldedigeht i massevis, men greier å slenge på en eksta kaffe når jeg betaler på kaffesjappa mi uten å begi meg ut i dypere analyser på hvis-såfremt-ifall.
Om en fattig fyr eller en rusmisbruker får glede av å plukke opp en "luksusvare" på grunn av meg er det finfint.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 19:37   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Haha, dette er ting jeg glatt joiner, jeg donerer til veldedigeht i massevis, men greier å slenge på en eksta kaffe når jeg betaler på kaffesjappa mi uten å begi meg ut i dypere analyser på hvis-såfremt-ifall.
Om en fattig fyr eller en rusmisbruker får glede av å plukke opp en "luksusvare" på grunn av meg er det finfint.

Der er jeg også. Blir litt matt av diskusjonen om hvorvidt det er stigmatiserende eller ikke, jeg tror at hadde jeg bodde på gata og vært sulten og kald, hadde jeg gitt ganske beng i om det var stigmatiserende bare jeg fikk en kaffe.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 19:44   #32
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Jeg tror det skurrer fordi jeg antar at kaféene er de som tjener på dette. Altså, det blir veldig mye mersalg, samt at dersom det ikke er så mange som plukker opp, blir det ren gevinst. Og så dekkes det over av veldedighet.

Det blir annerledes om all kaffe Blir hentet og den suspendere kaffen er rimeligere, tror jeg.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 19:50   #33
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Jeg hadde synes det var en knall ide om jeg betalte det kaffen faktisk koster, samt at de hadde en plan angående det mulige overskuddet. Om det er stigmatiserende er jeg ikke så opptatt av, jeg er mer bekymret for at det er kaféeieren som tjener på dette, ikke den som trenger kaffen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 20:14   #34
LåraLei
Stykkevis og delt...
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 19
LåraLei har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Kan de ha kontroll på antall kopper som suspendert? Ville jo tro at dette må slåes inn i en kasse. En kopp her og en kopp der. Hvor mange er det som har suspendert nå?

__________________
Give me a break.
LåraLei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 20:17   #35
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av LåraLei, her.

Kan de ha kontroll på antall kopper som suspendert? Ville jo tro at dette må slåes inn i en kasse. En kopp her og en kopp der. Hvor mange er det som har suspendert nå?

Jeg leste et sted at én av kafeene skulle løse det med å henge opp kviteringene på ei tavle, så kunne de som ville ha, hente en av dem og levere i kassen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 20:19   #36
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Ordningen må være basert på at kaféeier ønsker ordningen. Så må en stole på at kvitteringene blir hengt godt synlig på veggen. For at den som suspenderer kan vurdere om denne kafeen har nok å gi bort. Tvilsomt at de går med overskudd av betalt kaffe.

Kaffen burde vært solgt til kostpris pluss andel av faste kostnader om den skulle vært virkelig suspendert. .

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 09-04-13 kl 20:39.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 20:22   #37
LåraLei
Stykkevis og delt...
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 19
LåraLei har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg leste et sted at én av kafeene skulle løse det med å henge opp kviteringene på ei tavle, så kunne de som ville ha, hente en av dem og levere i kassen.

Hmm. Kan jo bli en del kvitteringer i løpet av en dag. Mulig det da kan være lettere for andre å ha kontroll med suspenderte kopper, slik at man ikke kjøper når det henger mange kvitteringer allerede.

__________________
Give me a break.
LåraLei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 20:24   #38
LåraLei
Stykkevis og delt...
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 19
LåraLei har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Kaffe på sidelinjen altså.

__________________
Give me a break.
LåraLei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 22:00   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Det har visst nådd USA og Starbucks, men ikke helt i tråd med den opprinnelige versjonen. På Starbucks kan man nå donere kaffe, som formidles til spesielle suppekjøkkener/kafeer for vanskeligstilte....

Kan man? Jeg kom akkurat hjem fra New York i går og var da innom Starbucks et par ganger. Hvordan får man vite om sånt?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 09:16   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Der er jeg også. Blir litt matt av diskusjonen om hvorvidt det er stigmatiserende eller ikke, jeg tror at hadde jeg bodde på gata og vært sulten og kald, hadde jeg gitt ganske beng i om det var stigmatiserende bare jeg fikk en kaffe.

Det er et veldig bra poeng, altså. Det er en fin tanke, det er fint om noen har glede av å gi på denne måten, og det er fint om noen blir glad for kaffe på denne måten. Jeg tror gode gjerninger sprer seg i verden som ringer i vann, både fordi den som gjør dem og dem som blir "utsatt" for dem blir gladere og snillere av det, og det i seg selv er en fin ting med dette konseptet.

Så selv om det er noe som skurrer hos meg, så blir jeg glad av at dette er noe folk har kommet på, og som sprer seg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no