Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Actionmorgen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-13, 09:14   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Actionmorgen

Har hatt en actionfylt morgen kan man si. Jeg kjører og leverer de to mellomste i barnehagen, og på returen, ikke så langt unna barnehagen, går det en måke langs veien. Den sleper på vingen og halter. Midt i veien går den, så jeg følger bekymret med på den og trafikken en liten stund.

Så kjører jeg hjem, tømmer og vasker kattedoen, fester burdøra, grabber med meg tykke arbeidshansker og kjører i vei. Jeg tenker at den sikkert er 1) påkjørt eller 2) borte. Jeg kjører opp og ned langs veien jeg så den i kanskje 15 minutter, så plutselig kommer den ut av en busk med en kråke over seg. Kråka blir skremt av meg så den flyr bort. Måken halter seg inn på en parkeringsplass rett ved. Jeg stopper bilen og tar ut utstyret mitt. To hus nedenfor står det ei dame som koster trappen sin, så jeg løper ned til henne og spør om hun kan hjelpe meg med å fange den. Hun tar på seg hagehansker, og kommer.

Det er ikke mye motstand vi møter, den prøver ikke å flakse med den andre vingen og den går heller ikke fort. Men den klarer å smette unna to ganger. Så får jeg tak i den. Den kjemper litt imot, prøver å bite meg en, kanskje to ganger, så tar jeg den inn i buret, lukker og låser, og bak i bilen. Takker damen masse for hjelpen og kjører til dyreklinikken som åpner klokka ni. Jeg er der ti på, men døra er åpen. Ingen dyrlege der enda, men hun tar den imot og noterer navn og nummere mitt. Jeg sier at jeg kan pleie den hvis det kan hjelpe og holde den i live, så det skal hun ta med seg til dyrlegen.

Klart, er avliving det eneste å gjøre, så er jeg enig i den avgjørelsen, altså.

Så nå venter jeg på telefon, og vurderer å gjøre et rom i kjelleren måkekoselig.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:16   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Actionmorgen

Så snill du er! Jeg vil gjerne se bilde av et måkekoselig rom, hvis det blir aktuelt. Tenker du wallstickers med fisk og sjø og sånn?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:18   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Actionmorgen

Ja, fiskebåter og fyrtårn og sånn.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:23   #4
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Actionmorgen

Å så god du er!
Det varmer hjertet mitt når jeg leser om folk som er snille mot fugler og dyr.
Du er et godt hjerte du Skremmern!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:23   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Actionmorgen

Så flott at du tok ansvar for å hjelpe denne måka. Tenk hvor mange som rett og slett ikke hadde giddet bry seg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:27   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Actionmorgen

Jeg tenker at jeg er imot å la naturen gå sin gang. Jeg liker ikke naturen, og synes den er slem. /

Men den hadde vært et lett bytte der den var, hadde ikke hatt sjans i det hele tatt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:29   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Actionmorgen

Så bra!
Jeg tok livet av en halvdød grevling en gang. Noen hadde kjørt fra den midt på veien midt på natta. Jeg fatter ikke at folk kan kjøre på dyr uten å sjekke om det er i live eller dødt!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:38   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.506
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Actionmorgen

Kjempe bra, godt at det finnes folk som griper inn.

Jeg hadde også handlet, men jeg er nok noe mer håndfast og gjort relativt kort prosess

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:46   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Actionmorgen

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg hadde også handlet, men jeg er nok noe mer håndfast og gjort relativt kort prosess

Samme her. Det har jeg gjort før. Jeg er egentlig skeptisk til hvor bra det er for ville dyr å bli fanget og stelt med - jeg tror stresset ved å være i fangenskap kan gjøre det vanskelig for dem å trives nok til å komme seg - men det er flott at du tok ansvar for måken, Skremmern, og overlot den til fagfolk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:47   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.811
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Actionmorgen

Så snill som hjelper til.

Jeg trodde jeg skulle lese om kort prosess her.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:56   #11
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Actionmorgen

Flott at du tok deg tid til å hjelpe.
Jeg er også mer for kort prosess, men jeg er ei pyse til å gjøre det selv, så det er ikke utenkelig at jeg ville funnet noen som kunne gjøre det for meg, i såfall.

Det viktigste er jo å forhindre unødvendig lidelse.
Søsteren min (verdens tøffeste) avlivet et svært hardt skadd rådyr en gang. Det sto en flokk mennesker rundt det og syntes så synd på det. Viltnemnda var varslet, men måtte vente en god stund da de var opptatt.
Svære mannfolk sto der med hendene langs siden og greide ikke gjøre noe.
Min 1.60 høye søster gikk rolig til bilen sin og hentet en hammer.
Da måtte plutselig alle tilskuerne på jobb, i møter og det som var, stedet var ryddet for folk på null komma niks når hun kom gående.

Jeg er som nevnt ikke så tøff som henne, men er veldig glad for alle som tar grep for å hjelpe dyr som lider, enten ved pleie dersom det er håp om at de kan bli friske, eller ved å avslutte lidelsene.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 10:01   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Actionmorgen

Åh, det var koselig å lese synes jeg - at du kunne ta deg tid til å hjelpe den! Dagens gode gjerning, så absolutt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 10:03   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Actionmorgen

Så flott av deg! Jeg hadde ikke greidå ta livet av den, og hvis den f.eks bare har fått vingen ut av ledd er det jo bedre at veterinærer kan fikse det og slippe den ut igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 10:16   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Actionmorgen

Godt at du tar ansvar! Jeg er ikke så tøff.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Så snill du er! Jeg vil gjerne se bilde av et måkekoselig rom, hvis det blir aktuelt. Tenker du wallstickers med fisk og sjø og sånn?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, fiskebåter og fyrtårn og sånn.

Og jeg kan bidra med maritime detaljer, fisk i kjeramikk og fyrtårn( og akkurat nå snakker de om fyrtårn på radioen).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 10:39   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Actionmorgen

Så snill og omsorgsfull du er.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 12:08   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Actionmorgen

Jeg er imponert.
Du er så fin!

Jeg hadde definitivt bare kjørt videre. :ærlig:

Men så har jeg et litt anstrengt forhold til måker også, i grunn. Selv om jeg vet at de ikke kan noe for at de er som de er altså.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 13:11   #17
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Actionmorgen

Så flott. Her kan man ring etter dyreambulanse, så kommer de og redder.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 13:14   #18
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Actionmorgen

Så flott gjort, skremmeren. Flere skulle vært som deg!

Er veldig spent på hva dyrlegen sier.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 14:36   #19
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Actionmorgen

Så fint gjort av deg.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 21:00   #20
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Actionmorgen

Har du hørt noe fra veterinæren?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no