Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange ganger har du flyttet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-15, 10:40   #101
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg ser at de som har svart her har flyttet mange flere ganger enn det som er vanlig i min vennekrets.

Men påvirker mange flyttinger behovet for å slå seg til ro et sted? Jeg flyttet aldri i barndommen, og slår meg fort til ro et sted. Mannen flyttet mye og synes 10 år på samme sted er drepen. Eller er der sånn at mange bosteder i barndom/ungdom fører til at en har et større behov for å lande i voksen alder?

Det er ikke sikkert det er noen som helst sammenheng, men jeg, som flyttet mye som barn, er i hvert fall mye mer glad i forandringer som sådann enn min mann, som bare har bodd 3 steder frem til han ble student. Ikke nødvendigvis flytting, altså, men forandring.

Det kan selvsagt bare være en tilfeldig variasjon.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 10:45   #102
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Har ikke helt oversikten akkurat nå, men tror det rundt 13 ganger. Ikke helt optimalt akkurat, men man blir i det minste tilpasningsdyktig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:05   #103
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Barndom: 1
Studietid, inkludert folkehøgskole: 4
Med barn: 3

8 ganger, det var jammen ikke mye.

Jeg ser ikke for meg at vi skal flytte så mange ganger til, men man vet aldri. I dag synes jeg vi mangler barnerom, kjellerstue og kontor. Men vi klarer oss jo greit som vi har det.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 11:39   #104
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En ganske avgjørende forskjell er om man bosetter seg i dyre områder eller ikke. Flytter man til et sted der enebolig er overkommelig for to mennesker i full jobb, så flytter man oftere rett i enebolig, trur jeg.

Tror det er noe i dette.

Jeg har hatt ti år på leiemarkedet i to ulike byer, og da var den første boligen på hvert sted høyst midlertidig, kun fordi jeg trengte et sted å bo og ikke fant noe bedre. Og så fant jeg noe bedre og året deretter noe enda bedre igjen. Sånn går det, inntil man får råd til å eie bolig selv og blir mere stabil.
Føy til et par skilsmisser som også generer noen flyttinger (inn og ut), så har du tallet mitt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 12:07   #105
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Fem ganger. Én gang i barndommen, to ganger som student (hjemmefra og et år utenlands), to ganger som voksen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 13:58   #106
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Ingen ganger i barndommen, men hadde delt bosted frem til jeg var 18. Så flyttet jeg 5 ganger i voksen alder. 1 flytt med barn.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 15:28   #107
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Barndom: 2 ganger
Studietid: 6 ganger
Pre barn: 1 gang
Med barn: 2 ganger

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 15:38   #108
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Barndom: 0 ganger
Studietid: 4 ganger
Pre barn: 3 ganger
Med barn: 0 ganger

Jeg hater flytting dypt og inderlig, og ser ikke for meg å flytte mer enn én gang til; når vi skal bli pensjonister i en cottage i Yorkshire.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 16:01   #109
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

4 ganger.

Bardom: 0
Studietid: 2
Pre barn: 2
Post barn: 0

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 17:45   #110
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

når vi skal bli pensjonister i en cottage i Yorkshire.


Det har jeg også tenkt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 20:16   #111
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Usikker som liten, jeg vet at vi vel bodde i kjelleren til farmor og farfar tre ganger i min barndom, to av dem i min brors, jeg har også bodd i et annet hus før hans tid, også bodde vi en annen plass i et par år etter han var født. Så, skal vi se, jeg flyttet trolig ca 5 ganger før vi bygde huset vi flyttet inn i da jeg var 6. Jeg husker bare null og nada av dette, egentlig.

Der bodde jeg til jeg flyttet som student, bodde på en hybel inntil eg 3,5 år ut i studiet flyttet til en annen leilighet i samme kompleks (men naboblokka) fordi jeg flyttet sammen med kjæresten min. Det var da altså flytting nummer 7 og 8 da antar vi. Deretter flyttet vi sammen til en leilighet, det ble 9, og så kjøpte vi oss hus, 10, før vi flyttet hit for tre år siden, 11

Det ble mer enn jeg trodde, men altså ca halvparten uten at jeg husker noe av det, og noe mens jeg var direkte baby. Mine foreldre flyttet rundt i forskjellige kjellerleiligheter åpenbart.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 08:31   #112
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Etter en kjapp telling kom jeg fram til at jeg har flyttet 21 ganger. Tar jeg med året som utvekslingselev har jeg flyttet 22 ganger. Sist gang jeg flyttet var nå i april, da hadde jeg hatt samme adresse i litt over ett år. Før det igjen hadde jeg samme adresse i åtte måneder... Begynner å bli litt proffere på pakking etter hvert gitt.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 08:39   #113
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

Jeg flyttet mange ganger i barndommen og har hatt to hjem fra jeg var tre år og kan hvertfall si at jeg er veldig opptatt av å holde familien samlet og skape en trygg(ere) ramme for barnas oppvekst enn jeg har hatt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 10:14   #114
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange ganger har du flyttet?

12 ganger.
1 gang da jeg var 1 år, og resten etter at jeg var ferdig på videregående.
Jeg har ikke planer om å flytte så veldig mye mer, tror jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no