Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Overgang fra Inbox til Gmail

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-18, 20:06   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Overgang fra Inbox til Gmail



Jeg skal prøve å skrive dette uten å banne for mye.

For noen år siden kom Gmail med et alternativ, som de kalte Inbox. Dette var en webmail og app som fungerte bedre enn den som heter gmail, så jeg omfavnet denne. Den har blant annet en hel del mapper hvor mail havner automatisk. F.eks all reklame inn i en mappe, alle varsler om efaktura i en annen mappe, alt om shopping i en mappe osv. Så det er kun den mailen som er viktig og til meg personlig, som har havnet fremst og gitt meg varsler. Når jeg er interessert i å se tilbud fra g-sport har jeg funnet det, eller når jeg har handlet har jeg gått inn i shopping-mappen for å finne sporingsnummer. Det er på samme måte som "social" og "promotions" i gmail, bare mange fler.

Vel. Så langt, så vel.

Nå sier de at Inbox skal legges ned. Kanskje ikke folk flest har oppdaget hvor genialt det var?

Resultatet er at jeg i Gmail ser at jeg har 2500 ULESTE mail. Alle varsler om efaktura var greie å fjerne, for jeg gikk inn i inbox, og markerte alle og slettet. I de andre mappene var det ingen funksjon for å markere alle.

Så kommer tabben. Jeg går inn i Gmail, velger å se de uleste først, markerer alle, og sletter. Så kommer neste side med uleste mail, jeg markerer alle, og sletter. Sånn 5-10 ganger etter hverandre.

Det jeg IKKE ser, er at under de 25 uleste mailene som ligger på "første side" så ligger alle de LESTE mailene mine i liste, sikkert 25 av gangen der og. De blir OGSÅ markert! Så jeg har nå slettet ALL MAILKORRESPONDANSE for de siste 2 månedene! Og de er selvsagt ikke i "slettede elementer" heller, for der er det tomt.



Det er jo ikke akkurat statshemmeligheter jeg har liggende på mailen, men likevel.

Hva gjør jeg nå? Jeg har fortsatt over 2000 uleste mail, som jeg gjerne sletter, da det er helt uinteressant å spare på nå, men uten å slette alt annet, da...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-18, 20:53   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overgang fra Inbox til Gmail

Internett sier dette:

To delete all unread emails:

--Type is:unread in search bar of your Gmail.

-- All unread emails will appear on your page.

-- Select all. You will see that only 50 emails have been selected by Gmail for the deletion.

--Click on "select all conversations that match this search."

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no