Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Erfaring med sofa ved spisebordet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-12, 17:51   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Sjekket du sittehøyden, forresten? Mamma og de sin er akkurat litt lavere enn stolene, men det funker.

Vi testet å sitte i den ved at bord som var hårfint høyere enn det spisebordet vi allerede har. Vi sitter bittelitt lavere, men helt ålreit. Sofaen var veldig god å sitte i.

Samtidig synes jeg at vi er splitter pine gale. Men vi har jo ønsket oss flere sitteplasser rundt bordet. Det får vi nå og kombinerer det med sofa for besøkende besteforeldre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:07   #42
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Oh, denne ideen elsket jeg!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:13   #43
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Gratulerer - godt valg! Jeg ønsker meg også sofa ved spisebordet.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:19   #44
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Syns det ser råstilig ut, men jeg hater å sitte lavt når jeg skal spise (er 152cm på strømpelesten) så det hadde nok ikke kommet i mitt hus nei...
Men grattis med ny sofa...blir nok flott

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:51   #45
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Gratulerer... den er utrolig lekker!

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 19:38   #46
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Grattis!

Jeg har vært forelsket i ideen helt siden jeg så dokumentaren om kronprisessen.
Dessverre tillater ikke student-budsjettet mitt kombinert med USA-ferie til sommeren noen sofa akkurat nå, dessuten er jeg litt usikker på om det passer på vårt kjøkken.

Men en gang skal jeg også ha spisebordsofa.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 19:51   #47
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Her er også en

Og jeg har funnet prisen på denne skjønnheten her. 14' koster den til vanlig. Er akkurat nå på salg til 11500. Jeje. Jeg kan i alle fall drømme. Evt ta meg en tur innom en butikke for å sitte i den og drømme.
(Og så jeg som så sjelden ser en sofa jeg virkelig, virkelig liker. Denne likte jeg. Veldig.)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 20:01   #48
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Og jeg har funnet prisen på denne skjønnheten her. 14' koster den til vanlig. Er akkurat nå på salg til 11500. Jeje. Jeg kan i alle fall drømme. Evt ta meg en tur innom en butikke for å sitte i den og drømme.
(Og så jeg som så sjelden ser en sofa jeg virkelig, virkelig liker. Denne likte jeg. Veldig.)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 20:27   #49
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Oj. Den som Nessie viste bilde av hadde passet så utrolig godt inn hjemme hos oss.
Helt nydelig.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 20:33   #50
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Jeg har ønsket meg sånn leeenge. Men de er så dyre. Nå hørte jeg rykter om at Ikea hadde fått en slik. Stemmer det tro?

Home and Cottage har en kjempefin en ihvertfall. Men den er for dyr for meg. Kanskje mekke sammen en selv ved å putte på høyere ben på en sofa?

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 21:18   #51
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?




€ 949,00 hos Riviéra Maison

Burde ikke være den vanskeligste redesign-oppgaven å lage noe slikt?

Her er noen fra et raskt søk på Finn.no som kan forvandles..





..Eller gjøre det enkelt ved å bytte ut bena på en Klippan Sofa.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 18:29   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Er dere fornøyd Tjorven?!

Er det denne fra Living dere har?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 19:18   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Dette endte jo med en farse av de sjeldne. Først ventet vi i godt over 2 måneder før sofaen kom, men det fikk vi beskjed om da vi bestilte. Så kjører mannen for å hente herligheten. Vi har ganske så stor bil, men den er altfor stor for bilen. Så vi må bestille levering. De som skal levere ringer oss mange, mange ganger for å forsikre seg om at vi har heis og plass. Da burde alarmbjellene ringe. Det gjorde de ikke. :neida:

Da de skal levere konstaterer vi at taket i 1. etasje er mye lavere enn vanlig takhøyde. Og det er rett og slett teknisk umulig å få sofaen inn i huset vårt. Leveransefolka er snille og forsøker utrolig mye rart, men det er ikke mulig.

Så nå har vi en tilgodelapp på Living. Siden sofaen aldri ble pakket ut og at dette ikke var noen spesialbestilling, så fikk vi hele beløpet (hadde vi valgt penger, så hadde beløpet blitt redusert med en viss sum. Vi skal ha sofa til hytta, så vi vet hvor vi skal kjøpe den.

Men jeg synes fremdeles det er veldig stilig, så jeg synes det er pokker så dumt at den ikke var mulig å få inn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 21:31   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Ah, såpass.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no