Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spisebord og stuebord i samme farge?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-12, 20:49   #1
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Spisebord og stuebord i samme farge?

Jeg er ikke så veldig flink på interiør og må spørre internettet:
Vi har flyttet og fått spisestue i stua. Nå skal vi kjøpe nytt og større spisestuebord, bør dette da stå i stil/samme farge som stuebordet? Eller er det ingen som tenker på sånt? Vi har et gammelt heltre stuebord i en farge som jeg tror må være valnøtt og det er liksom så få spisebord i den fargen. Ja, også .

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:13   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

*poff*

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Sist redigert av Primrose : 23-01-13 kl 15:14.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:17   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Jeg ville vært forsiktig med mer enn to - tre ulike tresorter i ett og samme rom (inkludert parketten). Ville nok heller brutt av med noe helt annet (hvitt, sort, farget) enn å kjøre for mange tresorter.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:28   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Vi fikk anbefalt å ha samme farge/tresort på spisestuebord som på stuebordet. Det gir er roligere inntrykk.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:28   #5
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Kjøkkeninnredningen er hvit og vi har brunsvarte stoler. Går det med hvitt bord? Mannen vil ikke kvitte seg med stuebordet så det beholder vi visst.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:29   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Jeg synes bordet Norden fra Ikea er veldig fint. Tror jeg ville valgt hvitt til deres møbler, kanskje med sorte eller mørkebrune stoler?



__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:29   #7
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Ah, samme farge, det ante meg ja. Da bør jeg vel finne ut hva slags farge det stuebordet har. Nå ser jeg at det er noe som heter kirsebær også, kan det være det?

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:30   #8
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Hehe, MegaMie, vi tenkte likt der. Fram til Jålebeinets innlegg.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:35   #9
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Hehe, MegaMie, vi tenkte likt der. Fram til Jålebeinets innlegg.

Se der ja.

Jålebeinet har not rett i forhold til å ha lik farge på treverket. Samtidig tenker jeg at hvitt liksom aldri blir feil.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:38   #10
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Se der ja.

Jålebeinet har not rett i forhold til å ha lik farge på treverket. Samtidig tenker jeg at hvitt liksom aldri blir feil.

Ja, jeg vet ikke og trenger råd. Jeg vet jo ikke engang hvilken farge jeg har på bordet jeg har.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:50   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Vi har valnøtt og hvitt blandet i stuen vår.
Har valnøtt stuebord og hvitt spisestuebord:
Bjurstad(som ikke rommer for mye til vanlig i vår lille rekkehusstue), men som kan bli 220cm:


Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 22:31   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Vi har ulike tresorter. Funker som bare det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 00:24   #13
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Vi har eikeparkett og kjøkkenbord i eik. Stuebordet er hvitt, og det er tv-bordet og tre kommoder i stua også (halvåpen løsning mellom kjøkken og stue, men stua + kjøkken er på 60 kvm til sammen). Føler ikke at kjøkkenbordet og stuebordet krasjer, men det er jo fordi vi utelukkende har eik og hvitt. Jeg hadde ikke villet blanda inn enda en farge, i alle fall ikke nok en trefarge. Valnøtt sammen med det vi har nå, hadde f.eks blitt totalkrasj.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 01:08   #14
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Duk på salongbordet. Alltid. Så kan du ha den spisestuen du vil.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 09:27   #15
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Jeg syns det kommer helt ann på stuen. Størrelse, lys, farge, andre møbler og duppedingser. hvis jeg skulle valgt en annen farge må det bli hvitt. Også ville jeg valgt ett bord som hadde litt samme stil, ikke tynn finere f.eks.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 09:54   #16
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Hvis det blir mye stil/fargekræsj er alltid glassbord en joker. Det matcher jo alt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 10:12   #17
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Her er stuebordet (det er valnøtt? Eller er det eik?). :


Dette liker jeg men jeg vet ikke om det blir bra eller skivebom. Jeg føler i hvertfall at det blir helkræsj med hvitt eller brunsort spisebord i samme rom... Noen som vil synse med meg?

Jeg synes iallefall disse to stilene sammen er helt skivebom. Ville heller gått for noe rustikt, "grånet" eik, dersom dere skal ha tre. Det ser ut som dere har et eikebord. F.eks dette:


Her kan du evt ha mørke skinn spisestuestoler hvis det skal matche sofa/stue. Eller noen hvite rustikke, det gjør stua/spisestua lettere og blir en fin overgang når dere har hvitt kjøkken. Siden dere har et litt rustikt stuebord, så ville jeg fulgt den stilen. Vi har et gammelt rundt stuebord fra 20-30-tallet. Blander litt med rustikt og hvitt, det gjør det hyggelig og ikke så tungt.

Eks. på stoler:



__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 10:34   #18
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Måttelete litt for å se etter bilder fra dajeg bodde med eksen, men tror jeg har slettet mange av husbildene derfra..

Vi hadde grå sofa og nesten svart bord da vi flyttet inn, samt en del annet som ikke var direkte nytt..

Men, vi arvet et spistestuebord i eik. Det var stygt, falmet, hakkete og slitt.. Prøvde å pusse og lakke det, men det ble ikke pent. Derfor brukte vi brunsvart lakkbeis, så det ble helt mørkt. Hadde dette sammen med mørke skinnstoler, og fikk masse ros for det Det passet like godt da vi byttet til brun sofa med hvitt bord

Det går nok fint å ha to forskjellige farger, men da tror jeg at jeg ville hatt like farger på stoler som sofa, eller like bord, evnt like farge på stol og bord på spisestua.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 19:12   #19
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Tusen takk for mange svar! Jeg kjenner at jeg må tenke litt på hva vi skal gjøre i nyhjemmet. Møblene våre er litt alt mulig fra ikea og finn så det er mulig vi må legge en plan og bytte ut litt etterhvert. Jeg får litt lyst til å bytte ut det tunge stuebordet med noe lettere og lysere.
Takk for oppklaring av hva slags bord vi har, Amelie!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Sist redigert av Primrose : 10-06-12 kl 19:25.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 21:11   #20
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Spisebord og stuebord i samme farge?

Jeg liker bordene fra Bolia, har selv vurdert disse to, tror vi går for Mood i rund utgave, både spisebord og stuebord. Da velger man den kombinasjonen man liker best.

DT20:


Mood rundt spisebord:

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no