Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakekunst

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-14, 19:19   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Kakekunst

Så veldig kult! http://www.godt.no/#!/artikkel/23254...le-kakekunsten

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 20:13   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakekunst

Kjempestilig!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-14, 12:32   #3
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakekunst

Hvordan i alle dager klarer man å få laget dette? For eksempel det hjertet inne i kaka. Hvordan? Jeg er utrolig imponert, og hadde likt å sett en bildeserie av hvordan man klarer å jukse slike ting til.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-14, 13:01   #4
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakekunst

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvordan i alle dager klarer man å få laget dette? For eksempel det hjertet inne i kaka. Hvordan? Jeg er utrolig imponert, og hadde likt å sett en bildeserie av hvordan man klarer å jukse slike ting til.

Man baker en litenkake (de fleste er sikkert laget i 3D-former) og setter denne kaken i formen før man har i røren til "ytterkaken".

Jeg synes de fleste slike kaker ser ikke-så-veldig-fristende ut, jeg tror det har sammenheng med at jeg ikke liker at kaker verken er lagd eller pyntet med sterk og kunstig utseende farger.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-14, 14:37   #5
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakekunst

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Man baker en litenkake (de fleste er sikkert laget i 3D-former) og setter denne kaken i formen før man har i røren til "ytterkaken".

På hjertekaken er ytterlaget delt i flere deler med fyll mellom, mens "innekaken" (som er i mange farger) ikke er delt med fyll mellom. Så jeg vil tro det er en annen teknikk der. Eller? Og greit nok med en stor 3d-form som gir hjerteform når man skjærer rundt. Men hvordan i alle dager klarer man å lage øyne og munn som i kaninkaken? Jeg forstår det ikke.

Fant dog en instruksjon for hvordan hun laget gresskarkaken her. Det var vel litt mer slik jeg så for meg at kakene ble laget.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg synes de fleste slike kaker ser ikke-så-veldig-fristende ut, jeg tror det har sammenheng med at jeg ikke liker at kaker verken er lagd eller pyntet med sterk og kunstig utseende farger.

Akkurat det er jeg enig i, men jeg kan likevel ikke annet enn å la meg imponere av hva folk får til.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-14, 14:49   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakekunst

Fant mer info i denne youtube-videoen:


(Kilde: youtube.com)

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-14, 15:40   #7
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kakekunst

Wow! Fantastisk fine!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no