Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godteri til muslim

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-17, 17:51   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Godteri til muslim

Vi har fått en muslimsk gutt i klassen og skal snart feire bursdag. Hva slags godteri er trygt? Har skjønt at ting som inneholder gelatin utgår. Overhørte at han spurte om dette i bursdag i dag da jeg hentet så det vil jeg unngå.

Hva er Ok?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 18:34   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteri til muslim

Det meste av gumm- og skumgodteri utgår. Det enkleste er å lese på pakningen. Sjokolade og potetgull er stor sett ok. Det er veldig forskjell hvor strenge musliner er. Men siden du har overhørt at han spør så vet du jo omtrent hvor strengt han praktiserer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 18:53   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godteri til muslim

Hva med tyggis og slike halvseige greier, tro?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 18:54   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godteri til muslim

Muslimene i min klasse tygget tyggis, men om det var noen spesiell type vet jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 18:56   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteri til muslim

Jeg bare unngår det jeg er usikker på så jeg vet egentlig ikke. Hvis du skal dele ut er det ok å unngå til ham. Ellers lar jeg barna plukke selv og følge med selv.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 19:55   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteri til muslim

Spørre foreldrene? :rema100:

Min muslimske kollega fra Irak svarte, da jeg spurte om Marshmallows spesifikt (var til grilling), at de bare bruker å lese på innholdsdeklarasjonen, på noen står det "gelatin av svin" og på andre står det bare "gelatin". Så kjøper de dem der det står bare "gelatin", og satser på at det går bra. Tror det var den fra Coop. De fleste i hennes miljø gjør det visst slik, de er ikke så strenge, særlig ikke når det gjelder barn. Mens andre igjen er mye strengere på dette. En del asiatiske butikker har varer, også godteri, som er merket "halal". Ellers kan du satse på sjokolade, småkjeks o.l., så du er på den sikre sida. Vanlige harde sukkertøy/drops/kjærligheter går vel også bra.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 20:38   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteri til muslim

Popcorn, potetgull, sjokolade. Halalsnop er jo fullt mulig for andre å spise også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 20:48   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteri til muslim

Nå er flere og flere ting i både smågodthylla og godtehylla merket med "uten gelatin". Det er masse gelégodteri uten gelatin i dag. Godt og blandet er gelatinfritt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 21:29   #9
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godteri til muslim

Det finnes flere typer gelégodteri og også marshmallows uten svinegelatin. Jeg kjøper det på butikker med asiatisk mat og så har vi sjokolade i tillegg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 22:44   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godteri til muslim

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg bare unngår det jeg er usikker på så jeg vet egentlig ikke. Hvis du skal dele ut er det ok å unngå til ham. Ellers lar jeg barna plukke selv og følge med selv.

Er det innafor med egen pose til ham og litt med gelegodteri til de andre?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 22:45   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godteri til muslim

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nå er flere og flere ting i både smågodthylla og godtehylla merket med "uten gelatin". Det er masse gelégodteri uten gelatin i dag. Godt og blandet er gelatinfritt.

Takk for tips!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 22:46   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godteri til muslim

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Spørre foreldrene? :rema100:

Min muslimske kollega fra Irak svarte, da jeg spurte om Marshmallows spesifikt (var til grilling), at de bare bruker å lese på innholdsdeklarasjonen, på noen står det "gelatin av svin" og på andre står det bare "gelatin". Så kjøper de dem der det står bare "gelatin", og satser på at det går bra. Tror det var den fra Coop. De fleste i hennes miljø gjør det visst slik, de er ikke så strenge, særlig ikke når det gjelder barn. Mens andre igjen er mye strengere på dette. En del asiatiske butikker har varer, også godteri, som er merket "halal". Ellers kan du satse på sjokolade, småkjeks o.l., så du er på den sikre sida. Vanlige harde sukkertøy/drops/kjærligheter går vel også bra.

Har ikke møtt foreldrene, men kan selvsagt sende en sms og sjekke. Han kom i klassen etter påske. Er fra Syria.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 22:57   #13
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godteri til muslim

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er det innafor med egen pose til ham og litt med gelegodteri til de andre?

Hvorfor vil du det? Er det sånn at du MÅ ha gelegodteri?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 23:24   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godteri til muslim

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Hvorfor vil du det? Er det sånn at du MÅ ha gelegodteri?

Neida, men klarer ikke helt se hva jeg skal ha oppi ellers annet enn sjokolade. Tar gjerne i mot tips. Godteposene deles sikkert ut ved henting, så det blir ikke spist sammen men i bil på vei hjem eller hjemme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 23:32   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godteri til muslim

Jeg ville ikke laget egen til han.

Det står jo her i tråden at f.eks "Godt og blandat" er ok, da går det an å kjøpe det som gelegodteri-innslaget.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 23:34   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteri til muslim

Her i byen pleier dei selgje gelégodteri av - for meg - ukjende merker på grønnsaksbutikker som er drivne av muslimar. Det går an å stikke innom ein slik plass og spørre kva som er halal.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 23:34   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteri til muslim

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er det innafor med egen pose til ham og litt med gelegodteri til de andre?

Tenker du på godteposene du deler ut? Hvis de får dem i døra er det kanskje ikke noen som oppdager at de er ulike. Hvis de får dem i løpet av bursdagen så hadde jeg laget like. Det kan fort være sårt eller vanskelig å være den som synlig skiller seg ut.

Hvis du tenker på godteri de skal spise i bursdagen så hadde jeg bare satt ut. Det er ikke alltid alle kan spise alt, men alle skal kunne spise noe hos oss.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 23:39   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godteri til muslim

Tanken er å dele ut når de går. De får kyllingpølser som mat.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 23:41   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteri til muslim

Du har jo fått flere tips her til mer enn sjokolade, så jeg ville kjøpt av det som er sikkert, og gitt det samme til alle.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-17, 23:52   #20
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Godteri til muslim

Tror at Love Hearts og chupa chups lollipops skulle være halal.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no