Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Leieforhold og kjæledyr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-18, 18:26   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Leieforhold og kjæledyr

Dette står det som kjent i husleieloven:
Selv om utleieren har fastsatt forbud mot dyrehold i eiendommen, kan leieren holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleieren eller de øvrige brukerne av eiendommen.

Men hva er egentlig gode grunner? Holder det at to små jenter som har vokst opp med katt, og måtte flytte fra katten de har vokst opp med, så inderlig ønsker seg ny katt?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 18:38   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.197
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Det kommer jo helt an på om huseier godtar dyr i huset/leiligheten. En ulempe kan for eksempel være at det ikke kan leies ut til allergikere på lenge etterpå, eller at huseiere ikke kan bruke det selv etterpå hvis de er allergiske. Du kommer vel ikke utenom at dette er helt opp til huseier å tillate eller ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 18:43   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.971
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Dyrehold dekker jo mer enn kjæledyr, og min umiddelbare tanke er at loven tar høyde for nettopp det - at "gode grunner" er mer enn at man savner å ha dyr og bare ønsker seg det for kosen. Jeg vil tro at det mer er snakk om at man ikke kan nekte en blind leietaker å ha førerhund, for eksempel.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 18:52   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

ikke det jeg hadde lyst til å høre. Får smøre både meg selv og barna med tålmodighet altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 19:38   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.404
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Jeg mener de to foregående svarene er feil. Så lenge husdyrholdet ikke er til vesentlig ulempe for utleier kan dere ha katt.
Spørsmålet er om det er verd en evt konflikt med utleier?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 19:41   #6
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Har du spurt utleier om å få ha katt? Kan hende du får ja, uten "god grunn". Jeg synes to små jenter som savner katt er god grunn- husleieloven er nok ikke enig.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 19:47   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Hvis du holder katten innendørs, så kan den neppe sies å være til vesentlig ulempe. Jeg hadde spurt utleier. Vi har i utgangspunktet forbud mot kjæledyr i vår leilighet, men det er ikke helt sant. Vi liker bare å se kjæledyrene an. Hund hadde vi nok sagt nei til, mens de forrige leieboerne hadde to marsvin.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 19:50   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg mener de to foregående svarene er feil. Så lenge husdyrholdet ikke er til vesentlig ulempe for utleier kan dere ha katt.
Spørsmålet er om det er verd en evt konflikt med utleier?

Det er jo opp til utleier å bestemme hva som er vesentlig ulempe. Jeg hadde IKKE leid ut til noen med katt eller hund (med mindre det var en blindehund), og hadde leietaker skaffet seg dette så hadde leiekontrakten blitt sagt opp ved neste anledning. Vi kjøpte en leilighet etter en fyr som hadde hatt katt, og de sliter på leiligheten, altså. Kloremerker på tapet og på dører, og om katten tisser inne så er det virkelig UMULIG å fjerne lukta, selv om katteeierne tror det er borte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 19:52   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Hvis du nå bor i et borettslag (antar det siden det er snakk om en ny leilighet) så er det borettslagets regler som gjelder. Kan hende de har forbud mot dyr?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 19:52   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo opp til utleier å bestemme hva som er vesentlig ulempe. Jeg hadde IKKE leid ut til noen med katt eller hund (med mindre det var en blindehund), og hadde leietaker skaffet seg dette så hadde leiekontrakten blitt sagt opp ved neste anledning.

Nei, det er ikke helt riktig. Du kan ikke bare si opp kontrakten på det grunnlaget, det skal det mye til å gjøre med loven i hånd. Da må du først kunne vise til at dyreholdet virkelig er tll vesentlig ulempe for deg. Jeg vil tro at du f eks. kan vise til alvorlig allergi kan holde. Men det skal som sagt mye til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 19:57   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Derfor jeg skrev «ved neste anledning».

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 20:06   #12
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Huseiren er min far, og siden han aldri sa noe på katteholdet da vi leide av ham i England antok jeg at det var greit. Men det var det ikke. Begrunnelsen var at det var et gammelt hus fra 1920, og nå bor vi i en leilighet fra 2015. Ikke at jeg vet hva det har med saken å gjøre.

Jeg har selvfølgelig ikke lyst til å komme i konflikt med min far, men jeg må innrømme at jeg syns han er litt urimelig. Men det er jo litt gammelt grums her som fortsatt ergrer meg så det er mulig at jeg er den som forventer for mye.

Hadde forventet mer goodwill fra en far, må jeg innrømme. Kan være han ikke vil at leiligheten skal bli ekstra slitt, med katteklor her og der. Men altså.... det er barnebarna hans som ønsker seg katt.

Kan hamster være et alternativ? Akvarium? Fugler?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 20:17   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.415
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Jeg synes at en far som har kjøpt en leilighet som datteren kan leie, med bra beliggenhet, passe størrelse osv, har vist veldig mye goodwill allerede.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 06-06-18 kl 20:35.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 20:24   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis du nå bor i et borettslag (antar det siden det er snakk om en ny leilighet) så er det borettslagets regler som gjelder. Kan hende de har forbud mot dyr?

Det er selveier og ikke noe forbud. Flere av naboene har hund, og jeg finner stadig hundebæsj på dørmatta. Men det er en annen sak.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 20:25   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.396
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Det var mange diskusjoner angående husdyr den gangen jeg satt i styret i et stort borettslag. Konklusjonen var at vi ut i fra lovverket svært sjelden kunne nekte folk å anskaffe seg dyr, men at eieren forpliktet seg til å sørge for at husdyret ikke sjenerte naboer. Det innebar at vi måtte vurdere om hundeskrekken til dama i andre etasje var et sterkere argument mot dyrehold enn ensomheten til herren i tredje. Dette var Obos, og i løpet av årene jeg bodde der, ble det løsnet veldig opp på regelverket rundt husdyr. Dette var vel og merke borettslagsleiligheter som folk eide selv.

Hvis jeg eide en leilighet, så tenker jeg at jeg er i min fulle rett til å nekte leietaker å anskaffe dyr. Utleier ville antagelig valgt bort en potensiell leietager med husdyr. Jeg er veldig glad i dyr, men jeg vet ikke om jeg likevel ville latt andres husdyr forrige kvaliteten på en leilighet jeg eide.

Men så lenge det er faren din det er snakk om, så tenker jeg det eneste mulig er å spørre ham. Gjentatte ganger over tid hvis han svarer nei. Og svarer han bastant nei, så må du godta det.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 20:28   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes at en far som har kjøpt en leilighet sin datteren kan leie, med bra beliggenhet, passer større osv, har vist veldig mye goodwill allerede.

Ja, han har gjort mye for meg så jeg kan liksom ikke klage heller. Selvom jeg er innmari irritert av andre grunner.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 20:31   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Hadde forventet mer goodwill fra en far, må jeg innrømme. Kan være han ikke vil at leiligheten skal bli ekstra slitt, med katteklor her og der. Men altså.... det er barnebarna hans som ønsker seg katt.

Kan hamster være et alternativ? Akvarium? Fugler?

Jeg vil helst ikke ha burdyr. Jeg har vurdert akvarium, men det er mye jobb syns jeg. :btdt:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 20:32   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes at en far som har kjøpt en leilighet sin datteren kan leie, med bra beliggenhet, passer større osv, har vist veldig mye goodwill allerede.

Det er jeg enig i. Jeg fikk aldri med meg at det var faren din som er huseier, frukt. Jeg hadde neppe slått i bordet med noe Husleielov, da. Du står jo fritt til å leie noe annet i stedet, hvor dyrehold er tillat.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-18, 20:53   #19
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes at en far som har kjøpt en leilighet som datteren kan leie, med bra beliggenhet, passe størrelse osv, har vist veldig mye goodwill allerede.

Absolutt. Den delen hadde jeg ikke fått med meg.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 01:59   #20
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.078
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leieforhold og kjæledyr

Det skal mye til for at utleier kan nekte dyrehold.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no