Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

To sokker på samme rundpinne ...

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-10, 09:35   #41
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To sokker på samme rundpinne ...

Opprinnelig lagt inn av Butterfly, her.

allium: He he nei det vet jeg ikke. Tenkte bare hvis man skulle lage til to barn samtidig som ikke er i samme alder.

Men da lager du selvsagt to og to i samme størrelse hver gang.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 15:54   #42
Olea
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 7
Olea har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: To sokker på samme rundpinne ...

Så morro, nå har jeg lært meg noe nytt. :-) Det å strikke to sokker på samme pinne har jeg hørt om, men trodde ikke var mulig å få til. Men med disse forklaringene fikk jeg det faktisk til også. Nå blir det flere sokke par i dette hjemmet også

Olea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 16:16   #43
Mirabella
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Ikke langt fra hav og fjell og likevel urbant.
Innlegg: 6
Mirabella har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: To sokker på samme rundpinne ...

jepp, her i heimen brukes ikke strømpepinner lenger, går i lang rundpinne 80 og 120 cm lange. Både sokker, ermer, votter og luer..u name it

__________________
Prinsessa født 2003.
Mirabella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 13:54   #44
Svanhild
Aktiv
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
Innlegg: 135
Svanhild er litt kul
Standard

Sv: To sokker på samme rundpinne ...

Nå har jeg også prøvd dette, helt genialt

Svanhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 15:55   #45
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: To sokker på samme rundpinne ...

Jeg lærte dette av svigermor i Tyskland for et par tre år siden. Hun strikker 20-30 par sokker (i voksenstørrelse) i året og bruker bare Magic Loop med to sokker på om gangen. Jeg har strikket noen sokkepar og mange vottepar med denne metoden og kommer ikke til å gå tilbake til vanlig strikking med strømpepinner igjen. Det er dessuten utrolig godt å bli ferdig med begge sokkene/vottene på en gang.

Jeg strikker ermer til gensere på denne måten også. Det funker flott, men mønsterstrikking med mange farger blir en utfordring. Der melder jeg foreløpig pass. Det blir for mye å holde styr på 8-10 garnnøster samtidig. Men til lange parti med få farger, er dette genialt.

Forøvrig er dette en super måte å strikke ullbukser til barn på. Begynn nederst og legg opp til to bein på en stor rundpinne. Strikk slik at du før økningene på innsiden av begge bein. Når du kommer opp til skrittet, legger du opp noen masker mellom og strikker alt rundt i en omgang (og skifter eventuelt til en litt mindre rundpinne hvis den lange blir for lang). Lettvint og raskt!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 14:55   #46
Svanhild
Aktiv
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
Innlegg: 135
Svanhild er litt kul
Standard

Sv: To sokker på samme rundpinne ...

Hvilke pinner er best å bruke til dette? Tenker på produsent... Ser jo også at det er lurt å ha laaaange pinner; og er pinnene lange nok kan man jo strikke mer enn to samtidig også

Svanhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 15:03   #47
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To sokker på samme rundpinne ...

Jeg sverger jo til Knitpicks harmony wood, og for tiden strikker jeg to strømper på 120 cm rundpinne. Flere enn to er det ingen gevinst i, du må ha en tråd for hver strømpe og det har potensiale for garnvaser.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no