Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Farge ullklær

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-10, 15:32   #1
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Farge ullklær

Jeg har en strikkejakke (lang) og ullvest som jeg vil farge. De er lyse i fargen nå. De var ganske dyre nye så jeg vil helst høre andres erfaringer før jeg farger. Hva kjøper jeg og hvor? Husker en tråd her inne hvor ei farget med matfarge, men det blir kanskje for risky og er det like varig?

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 14:28   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge ullklær

Jeg har farget med matfarge. Det blir lett litt skjoldete, spesielt for store plagg, og eddiken du må tilsette kan gjøre det mer skjoldete. kan plaggene vaskes i maskin? I så fall hadde jeg brukt Nitor (?) sin til naturfibre.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 15:27   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge ullklær

Jeg er slettes ingen ullfargeekspert, men kan dele litt erfaringer.

Har farget ullklær av type ullundertøy fra Janus og Devold og strikkeullklær i maskin med Nitror farge for naturfibre. Har brukt et annet merke også, men jeg klarer ikke huske navnet. Farge beregnet på ull, i alle fall. Har vasket og etterbehandlet på 40 grader, tror jeg.

Synes fargene har vært varige nok, så fremt jeg har etterbehandlet skikkelig.

Husk at sømmene ofte ikke tar farge, slik at de fort kan bli veldig synlige.

Ellers merker jeg at på en del av ullbodyene jeg har farget, så sitter fargen ujevnt, og det ser ut til å være svake flekker på klærne fra før jeg farget dem som faktisk ble enda mer synlige etter farging.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 16:13   #4
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge ullklær

Takk for svar.
Det er litt tykke strikkeplagg jeg skal farge. Hvor kjøper jeg Nitror?

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 16:16   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge ullklær

Er det superwashull?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 16:19   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge ullklær

Jeg har farget mye, i mange år, og holder en STOR knapp på Javana Batikk dersom jeg skal farge ull.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 16:30   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge ullklær

Jeg varget med Hedins farge (må kjøpe den som er beregnet for ull) før jul og det ble bra. Det står greit på pakken hvordan man skal gjøre det. Farge og litt edikk i ei svær gryte med vann sammen med ulltøyet, varme opp og kjøle ned. Ble veldig ok resultat, jevn og fin farge. Jeg brukte steketermometer til å følge med temperaturen med.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 16:50   #8
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge ullklær

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Er det superwashull?

Nei, det er ren ull. Ganske tykkstrikket.

Acsa og Katta; hva slags butikker fører disse merkene?

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 16:56   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge ullklær

Her i byen får man hedins farger på Østerlies (de har mye kunstnerprodukter) og på en fargehandel i prinsensgate hvor de ellers har maling og tapet. Det står forhandlerliste på nettsidene til produsenten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no