Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-13, 19:06   #1
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Hvor mye kan sånt koste?
Vi må dra opp to nye kurser på 16-20A fra sikringsboks i etasjen under, nå har hele kjøkkenet kun 1stk10A, og det funker jo ikke.
Hvis du skulle tippet, hva hadde dette kostet? Eller er det andre som nylig har oppgradert et kjøkken som husker hvor mye elektrikerregningen kom på?

Kostnadsoverslag på installasjoner i kjøkken med følgende installasjoner:
2stk Kombiautomater 2pol/16-20A
2 " Tilførsler inntil 12m
2 " Tekniske stikk 25Amp
6 " Dob.stikkontakter tilkoblet eksisterende kurs
2 " Enkle stikkontakter tilkoblet eksisterende kurs
2 " Punkt for lampe under overskap
1 " Lysbryter

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 19:09   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Jeg minnes at jeg betalte 10 000 bare for jobben, tilsvarende det du beskriver, tipper materialet kommer på minste det samme hvis du kjøper det av elektrikeren.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 19:10   #3
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Skulle jeg tippe så tipper jeg 7000-8000 på en slik installasjon.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 19:12   #4
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Skulle jeg tippe så tipper jeg 7000-8000 på en slik installasjon.

Eh i matriell vel og merke, glemte jo ut at ikke alle er elektrikere og at arbeidet kommer i tillegg.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 19:48   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

10A på hele kjøkkenet? Du har til komfyr og sånn i tillegg? Og du har beregnet nok til evt induksjonsovn?

Jeg kan jo si hva det kostet oss. Vi trengte ingen nye kurser, men vi måtte få lagt opp en ny kontakt til komfyr, fikk lagt opp ekstra kontakter under kjøkkenbenk (2 stk), satt opp nye benkebelysningsdingser, lagt opp kontakt til varmepumpe som ble strukket fra en annen kontakt og satt et ekstra dobbelt stikk bak kjøleskapet. Altså litt mindre jobb enn hos dere i og med at det ikke innebærer å legge opp nye kurser. Det kom på 8000 kr, inkludert benkebelysning og utstyr. For å sitere elektrikeren: "hvis vi må legge opp nye kurser blir det en helt annen pris". Så det forsøkte vi å unngå. Nå er det halvannen etasje mellom kjøkken og sikringsskap hos oss.

Jeg vil tro det kommer på 20-30000, kanskje mer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 19:52   #6
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Vi skal legge opp nytt opplegg på kjøkken (minus komfyrledning), ny kurs til varmepumpe og et par lyspunkter, legge ny ledning og kontakt samt fjerne en annen ledning på Mellomste sitt rom, slå sammen to strømmålere, bytte inntaksboks og noe ledningspjusk i kjelleren. Det kommer på noe over 29.000. Kjempefestlig nå like før jul. Så belag deg på i alle fall 15.000 for alt.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 20:35   #7
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Huset er fra 2000, så jeg syns jo det er ytterst merkelig at det kun er en kurs på 10A nå. Vi må ha mye mer bare pga stekeovn + varmluftsmicro og platetoppen på 80 cm.
Og så må vi ha spesiell vifte, idiotisk nok hadde vi ikke sjekket nøye nok før vi gikk løs på kjøkkenet, så det ble vesentlig dyrere enn planlagt.

Vi har fått et tilbud på 22.500,- med forbehold om at det faktisk er mulig å dra opp nye ledninger.

Og så fikk vi en ekstra info om noe som er påkrevd nye kurser til platetopp:

Sitat:

Komfyrvakt
I dag er det krav om komfyrvakt på nye kurser for platetopp
Beholdes eksisterende komfyrkurs er dette ikke krav men anbefales sterkt.
Pris på montering og programmering Sum: 5340kr.ink.mva.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 20:37   #8
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Den siste kan vi velge, for det er mulig å bruke den eksisterende kontakten.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 21:23   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Jeg bygget om kjøkkenet mitt for tre år siden, og elektrikerregningen kom på 18.000. Det inkluderte å trekke kabel fra sikringsskapet og inn, heldigvis kunne de bruke eksisterende rør å trekke i, for å legge inn 25A til induksjonstoppen min. Innholdet i sikringsskapet ble byttet til automatsikringer. Alle ledninger ellers ble byttet ut og de monterte ca 8 kontakter og to lyspunkter i tak.

Lamper/taklamper kjøpte jeg utenom dette, også fjernstyrt bryter til dette. Det gikk vel et par tusen til da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 22:09   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

De tar vel ca 500 kr timen + det det koster for materiell.

Jeg skal sjekke om dette med elektrikern når han dukker opp her i kveld...


Sist redigert av Joika : 30-10-13 kl 16:46.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 22:12   #11
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Me hadde elektriker på befaring i fjor haust for å legge opp til nytt kjøkken, no har me ikkje fått gjort det enda, men her er i alle fall prisen han kom fram til:

Installasjon av
-stikkontakt for platetopp
-stikkontant for steikeovn
-stikkontakter over kjøkkenbenk 3 stk
-installasjon av komfyrvakt
-montere nye kurser for kjøkken totalt 5 stk
-installere opplegg for takbelysning
-installasjon av belysning under overskap
(Belysning ikkje med i pris)
Kr 30 625,- inkl mva.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 22:16   #12
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Vi pusset opp kjøkken denne våren. Regningen til elektriker ble over 50000. Ikke i min villeste fantasi hadde jeg trodd det skulle bli så dyrt. Han byttet forøvrig noen stikkontakter rundt om i huset ellers, men var neppe det som gjorde utslaget.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 22:29   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Gyda: Du vil vite om det er med eller uten moms også. Og jeg tror det er en snill pris, jeg synes nesten det er beregnet lite kapasitet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 23:49   #14
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Lite kapasitet?
Etter å ha snakket med elektrikeren da han var på befaring her tror jeg at jeg skal ha rikelig med strøm til alle dingsene, det er egen kurs til oppvaskmaskin utenom også.
4stikk på hver benkeplate der det kal være kristendemokratiet dingser i bruk, og da egen kurs til Micro og komfyr.

Må sjekke om det er med eller uten mva ja.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 23:50   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Hvor i alle dager kom kristendemokratiet inn i strømkretsene dine?

Men ja, har du en ekstra kurs til oppvaskmaskinen så er jeg også på nett. Da skal du ha så du greier deg gitt at du har en kurs som er sterk nok til å takle induksjonstopp, dvs 25.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 06:17   #16
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Haha! Ipadsk altså, må jo bare digge det.

Men ja, må sjekke sikringsskapet en gang til, men elektrikeren mente at det skulle holde i massevis med dette, og han fikk en god innføring i hvilke dingser vi bruker samtidig nå.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 16:44   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Elektrikern min sier at (er sammen med en..) det er UMULIG å si noe eksagt uten å ha sett med egne øyne hva dere ønsker. Skal dere strekke kabler utenpå veggen, i rør inni veggen, gjennom skap.. osv. Er mange ting som avgjør hvor dyrt dette blir, fordi noe er mye mer tidkrevende å gjennomføre enn annet. Og da løper det på fler timer.

En elektriker koster ca 4000 kr pr dag, så kommer kostnadene for matriell i tillegg.

Sum av sumarum: Han mener ikke prisen er helt på jordet. Men det er som sagt vanskelig å si noe mer enn det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 18:53   #18
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor i alle dager kom kristendemokratiet inn i strømkretsene dine?

Men ja, har du en ekstra kurs til oppvaskmaskinen så er jeg også på nett. Da skal du ha så du greier deg gitt at du har en kurs som er sterk nok til å takle induksjonstopp, dvs 25.

Vi hadde ikke stor nok kabel inn i huset til å få 25A kurs, og skulle i ha gjort noe med det, snakker vi mye penger. Vi har nå 3 kurser på kjøkkenet, en egen 20A for induksjonstoppen, og sikringen har enda ikke gått, men jeg passer på å ikke sette alle platene på full guffe samtidig. Huset er fra 1995.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 09:32   #19
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Stønn.
Jeg ser at platetoppen vi har bestilt krever 25A. Men den kontaktet vi skulle bruke til den har bare kurs på 20A. Jaujau, så smart man er noen ganger.
Men prisen er inkl mva, elektrikeren skal komme tilbake for å jobbe snart og vi aner ikke hvordan han gjør det. Men det må gjøres. Så får vi heller bare droppe å fikse det ene badet i denne omgangen.

Men takker og bukker for innspill- jeg setter veldig pris på det og føler meg trygg på den elektrikeren vi har valgt og da tenker jeg vi finner ut av dette sammen.
Om han må legge ledninger utenpå får vi alltids fiksa på det, for fra sikringsskapet og til kjøkkenet har vi ikke pusset opp enda, så da kan man vel hoste opp noen lure løsninger tenker jeg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-13, 10:05   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på elektrikerarbeid kjøkken

Når vi var på komfyrjakt snakket jeg med en elektriker som mente at anbefalingen på 25A som regel var litt overdrevet, og at det gikk greit med 20. Jeg vet ikke om det er riktig altså, vi tok ikke sjansen. Vi har uansett bare 16, men ledningen var dimensjonert for 20 så det var bare å bytte sikring. Vi droppet hele greia, og droppet induksjon, da holdt 16 - vi skal uansett oppgradere hele anlegget etter hvert.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no