Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Bortkastet med elsykkel fra Clas Ohlson?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-16, 14:21   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Bortkastet med elsykkel fra Clas Ohlson?

Jeg har litt ekstra penger jeg kan bruke, og vurderer el sykkel.

Clas O har til 9000.-.
Det virker som om den er helt grei?

Er snakk om å sykle med ungene, sykkel til og fra skole etc. Det er ikke lange turer liksom.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 14:22   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bortkastet med el sykkel fra Clas Olsson?

Jeg kan legge til at kjøper jeg ikke el sykkel bør jeg kjøpe meg en annen god sykkel, jeg har en slik 1999.- sykkel som ble kjøpt i 2008 for å bruke sykkelvogn på nå.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 14:27   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bortkastet med el sykkel fra Clas Olsson?

Nei, det er absolutt ikke bortkastet!

Faktisk kom Biltema sin elsykkel til ca 5000kr veldig godt ut i en ny test;
http://www.tu.no/artikler/han-tester...el-tips/346231

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 21:14   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bortkastet med el sykkel fra Clas Olsson?

Kollega har den sammenleggbare til BilTema og er veldig fornøyd. Og denne kollegaen sykler lange strekk på den.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 23:04   #5
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Bortkastet med el sykkel fra Clas Olsson?

Jeg vet ikke helt om jeg ville kjøpt den fra Clas Ohlson. Den kom dårlig ut i test med tanke på bremser. Du kan lese mer her:
http://m.dinside.no/936388/fire-av-a...arlige-bremser

Dersom dette er endret nå er det nok en god elsykkel.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 23:08   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bortkastet med elsykkel fra Clas Olsson?

Vi har den offroad sykkelen fra Biltema til 8000.
Jeg er veldig fornøyd!(vi bor i en ås, så det er mye oppoverbakke).
Selvsagt vil jo en dyrere sykkel yte bedre, men til den prisen er den super.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 23:54   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bortkastet med elsykkel fra Clas Olsson?

Det har vært veldig mye problemer med motorene og batteriet på de billige syklene. Du kan være heldig, og du kan være uheldig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 12:19   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bortkastet med elsykkel fra Clas Olsson?

Drar opp denne tråden da den er aktuell for meg nå.

Jeg ønsker meg en elsykkel, men har ikke vilje eller økonomi til å gå over 10000.
Det er sykling på bygda det er snakk om, noen km hit og en mil dit.

Har noen flere gjort seg erfaringer med de billige elsyklene?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 13:01   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bortkastet med elsykkel fra Clas Olsson?

Bra omtale av XXL sykkel,
https://www.tek.no/artikler/samletes...roner/383335/4

12 400,-
https://www.xxl.no/velocity-by-white...143949_1_style

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 13:18   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bortkastet med elsykkel fra Clas Olsson?

Jeg kjøpte elsykkel i sommer. Endte med å kunne kjøpe en dyrere variant enn planlagt, fordi jeg fant den på finn.no, nesten ikke brukt.

Jeg har testet en elsykkel som er i en ganske annen prisklasse (3 eller 4 ganger så dyr) og jeg har virkelig ikke bruk for den ekstra turbo-effekten i det daglige. Hadde jeg hatt muskelsvinn, så kanskje.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 13:35   #11
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bortkastet med elsykkel fra Clas Olsson?

Ei jeg kjenner kjøpte en av de billigere syklene (lurer på om det var Biltema) for noen år siden. Den fungerte fint for hennes bruk, men hun sa at hun ville kjøpt en kraftigere en dersom hun hadde hatt en del motbakker. To km oppover krever mer enn to km bortover.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 14:09   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bortkastet med elsykkel fra Clas Olsson?

Jeg har en Velocity White whatnot fra XXL. Funker som bare det. Har 15 km hver vei til jobb, inkl. oppoverbakker.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 14:51   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bortkastet med elsykkel fra Clas Ohlson?

Det du bør tenke på, er kva type motor du ønsker. Ofte er det sånn at dei motorene som er på dei billigste syklane sitt i hjulet medan dei dyrare motorene sitt i navet. Vi har ein av kvar, den med motor i hjulet (mannen sin) er enkelt sagt rask og grei men lutt uforutsigbar med tanke på bremselengde og ein del slike ting. Min, med krankmotor, er meir egna til tung last og er stødigare og meir forutsigbar. Samtidig krev krankmotor meir eigeninnsats enn navmotor. Mannen held utan problem same fart som før bakken starta i oppoverbakker, medan eg må tråkke mykje meir og mister meir fart. Så lutt avhengig av bruksområde, ville eg undersøkt kva slags motor ein treng før ein vurderer pris.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 14:56   #14
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bortkastet med elsykkel fra Clas Ohlson?

Takk for mange innspill.

Jeg har lest mange tester og ser at dette med krankmotor stadig kommer opp. Det er mye relatert til bysykling har jeg inntrykk av. For å si det sånn, her på bygda er det ikke allverdens å å stoppe opp for liksom. Neida. Stoppe må man selvsagt iblant her også, men som oftest oversiktlige og greie situasjoner. Uansett, takk. Nå ble jeg mer klok på hva krankmotor er.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 15:18   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bortkastet med elsykkel fra Clas Ohlson?

Min har krankmotor. Koster vel ca 14 000 til vanlig, men er ofte nedsatt til nærmere 10.

Jeg tror jeg har denne;
https://xxl.no/velocity-by-white-ene...143949_1_style


Svigerinnen min lånte min en uke for å teste den, og endte opp med å kjøpe seg en selv. Vi er begge der at det snør kremboller på tvers i helvete før vi bruker mer enn 15k på en sykkel.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no