Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har dere landet årets sommerferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-19, 21:13   #141
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Vi skal en uke til Sørlandet og dele feriehus med venner. Når man slenger på sabeltannshow og dyreparken blir det definitivt ikke lavterskel for oss, men jeg håper og tror det blir veldig fint!

Vi som bor her satser på en reprise av fjorårets sommer (bortsett fra at det kan regne om nettene).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 22:16   #142
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Blir 15 dager i syd- Frankrike. Første uke med to andre familier utenfor Nice. Andre uka bestilte vi på lørdag. Blir en leilighet i Cannes. Ungene har aldri vært i frankrike før. Lenge siden jeg har vært der.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 23:07   #143
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Blir 15 dager i syd- Frankrike. Første uke med to andre familier utenfor Nice. Andre uka bestilte vi på lørdag. Blir en leilighet i Cannes. Ungene har aldri vært i frankrike før. Lenge siden jeg har vært der.

Når drar dere? Vi skal ogsåtil Nice så hvis dere er der før oss vil jeg gjerne ha tips.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 23:22   #144
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Drar 12. Juli. Når drar dere?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 14:15   #145
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Når drar dere? Vi skal ogsåtil Nice så hvis dere er der før oss vil jeg gjerne ha tips.

Dette har nærmest blitt et feriereisemål for oss på permanent basis, det er så fint der nede! I fjor var alle fire tenåringane med og det som slo oss først og fremst var et fantastisk tog-tilbud. Toget loffe seg gjennom heile kysten og til fine prisar. Avbefalar derfor bil med mindre en skal bo langt oppi fjella.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 14:43   #146
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Drar 12. Juli. Når drar dere?

Vi drar allerede 30. juni, så da kan ev. tips nok heller gå andre veien.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 14:44   #147
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Dette har nærmest blitt et feriereisemål for oss på permanent basis, det er så fint der nede! I fjor var alle fire tenåringane med og det som slo oss først og fremst var et fantastisk tog-tilbud. Toget loffe seg gjennom heile kysten og til fine prisar. Avbefalar derfor bil med mindre en skal bo langt oppi fjella.

Utleierne av huset anbefaler bil, så vi må nok ha det. Men tips til severdigheter ogrestauranter tar jeg gjerne imot altså!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 18:17   #148
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Utleierne av huset anbefaler bil, så vi må nok ha det. Men tips til severdigheter ogrestauranter tar jeg gjerne imot altså!

Venner anbefaler Villefranche.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 20:06   #149
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi drar allerede 30. juni, så da kan ev. tips nok heller gå andre veien.

Ja takk!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 20:06   #150
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Venner anbefaler Villefranche.

Villefranche husker jeg som veldig fint.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 22:06   #151
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Eg syns St Paul De Vance er nydelig. Liten bilfri landsby litt oppi i høgda. Om dokke ønske sandstrand er Juan les pins veldig fint, vi skal bo der igjen i år. Eg likar også Valbonne, sjarmerende landsby. Og av storbyane likar eg Cannes bedre enn Nice.

Og så var det gøy med en dagstur til Monaco! Absurd by men mykje moro å sjå! Husk å slå av 4G før en krysse grensa, sjukaste telefonregninga ever etter tre timar der.

Kor skal dokke bo Nenne?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-19, 22:34   #152
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Villefranche er koselig. Husker Eze også, en liten landsby nord for Nice, og den ligger liksom inni en borg på toppen av et fjell. Vi gikk opp og tok buss ned. Menton er også koselig. Vi bodde i Menton og gikk over til Italia for lunsj.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-19, 23:30   #153
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg syns St Paul De Vance er nydelig. Liten bilfri landsby litt oppi i høgda. Om dokke ønske sandstrand er Juan les pins veldig fint, vi skal bo der igjen i år. Eg likar også Valbonne, sjarmerende landsby. Og av storbyane likar eg Cannes bedre enn Nice.

Og så var det gøy med en dagstur til Monaco! Absurd by men mykje moro å sjå! Husk å slå av 4G før en krysse grensa, sjukaste telefonregninga ever etter tre timar der.

Kor skal dokke bo Nenne?

Et stykke unna Nice - men dog, men vi bodde her i St Mandrier sur Mer noen dager - fabelaktig B&B og fine strender, og båt ut til flere øyer med fine strender og gåturer ++. Utrolig flott men kanskje mest for par pga størrelsen (?). Også hiver jeg må anbefalingen av Eze. Vi kjørte dessuten nordvestover inn i Provence og fant noen fantastiske snirklete gamle landsbyer som var fine å se og rusle rundt i.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-19, 23:11   #154
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Tusentakk for tipsene!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 14:54   #155
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Vi skal til Mallorca. Det er første gang vi reiser til syden etter vi fikk barn, så det blir en ny opplevelse for alle.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 15:19   #156
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Jeg driver å planlegger høstferie til Lofoten og foråsidetsånn så anser jeg ikke det som lavterskel ferie. Det tar lengre tid og er dyrere enn å fly til Paris eller London.

Jeg forsker veldig på hvordan jeg skal komme meg dit på en rimelig og rask måte pga kort uke, venter på en åpenbaring, men til Lofoten skal jeg!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 15:22   #157
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Domstolene holdt på å ødelegge ferien min. Jeg ble kalt inn som meddommer i en rettsak midt i Kretaferien. Først trodde jeg at jeg måtte møte uansett, men heldigvis er det gyldig fravær når jeg kunne vise til billetter bestilt før innkallingen ble sendt ut. I år var vi treige med å bestille, men jeg klarte det med 3 dagers margin!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 15:37   #158
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Så godt det ordnet seg, Tjorven!

Jeg har nå bestemt når jeg skal ha ferie i sommer, fire uker, men ikke i strekk. Så da får vi se om det blir noe mer enn København.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 15:44   #159
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja, endelig har vi landet ferien!

Vi reiser en uke til Kroatia i starten av juli, Tucepi. Fant et leilighetshotell med stor leilighet og to soverom, og håper vi blir fornøyde. I denne familien er det ingen som liker å sove på sofa/ekstraseng i liten leilighet....

Resten av ferien blir det nok hytta, evnt. hjemme. Og Metallicakonsert 13.juli

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 16:31   #160
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg driver å planlegger høstferie til Lofoten og foråsidetsånn så anser jeg ikke det som lavterskel ferie. Det tar lengre tid og er dyrere enn å fly til Paris eller London.

Jeg forsker veldig på hvordan jeg skal komme meg dit på en rimelig og rask måte pga kort uke, venter på en åpenbaring, men til Lofoten skal jeg!

Dit skal vi også, det er del 2 av ferien vår hvert år

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no