Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai-planer i år

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-21, 10:19   #41
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Foreldrene mine kommer. Håper på finvær og at korpset marsjerer forbi huset vårt.
Hvis været blir bra blir det grilling, hvis ikke lager vi koldtbord.
Jeg skal bake en bløtkake med jordbær og blåbær på toppen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 10:28   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

17. mai-frokost er helt fjernt i min verden. Altså for meg, ikke at andre har.

Da jeg var liten, var oppmøte 07.45, før hovedtoget startet 9. Det var påkledning og parkeringskaos. Før jeg fikk barn, gikk jeg i tog selv. Er jo lærer. Før det igjen så jeg på slektninger og venner som er og var lærere. Nå har jeg korpsbarn. De må møte kl 7. Så går det slag i slag. Det er mange tog. Kan ikke huske å ha vært innom døra hjemme den dagen før sent på ettermiddagen/tidlig kveld. Da har vi riktignok hatt en pause mellom 13-15 for å spise enkel lunsj hos mine foreldre. Om kvelden har både jeg og ungene vært vrak. Kan riktignok erindre å ha feiret med venner om kvelden før vi fikk barn, men det er lenge siden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 10:38   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Ja, jeg vokste opp med en pappa som var både lærer og korpsdirigent, jeg spilte selv i korps en del år, min søster enda lenger, så da jeg var barn var det definitivt ingen sen frokost hjemme.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-05-21 kl 10:51.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 10:42   #44
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Man lager vel forresten ENTEN frokost ELLER lunsj ELLER middag på 17. mai med litt ekstra god mat/pynt etc. Ikke alle tre. De andre måltidene blir litt mer vanlige. Vi har hatt frokostrester ispedd pølser og is utover dagen når vi har hatt "full pakke" på frokostene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 10:45   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

17. mai-frokost er helt fjernt i min verden. Altså for meg, ikke at andre har.

Da jeg var liten, var oppmøte 07.45, før hovedtoget startet 9. Det var påkledning og parkeringskaos. Før jeg fikk barn, gikk jeg i tog selv. Er jo lærer. Før det igjen så jeg på slektninger og venner som er og var lærere. Nå har jeg korpsbarn. De må møte kl 7. Så går det slag i slag. Det er mange tog. Kan ikke huske å ha vært innom døra hjemme den dagen før sent på ettermiddagen/tidlig kveld. Da har vi riktignok hatt en pause mellom 13-15 for å spise enkel lunsj hos mine foreldre. Om kvelden har både jeg og ungene vært vrak. Kan riktignok erindre å ha feiret med venner om kvelden før vi fikk barn, men det er lenge siden.

For meg og; var korpsbarn. Husker vi måtte måte grytidlig på skolen, før 07. Mamma visste jeg klarte å komme meg opp alene og kan ikke huske jeg fikk noe hjelp? Vi fikk frokost med korpset.

Eldste gikk i korps noen år, så tradisjonen fortsatte. Nå er hun sluttet. Men skoletoget starter tidlig, så det blir alltid noe raskt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 10:50   #46
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Man lager vel forresten ENTEN frokost ELLER lunsj ELLER middag på 17. mai med litt ekstra god mat/pynt etc. Ikke alle tre. De andre måltidene blir litt mer vanlige. Vi har hatt frokostrester ispedd pølser og is utover dagen når vi har hatt "full pakke" på frokostene.

Samme her. Det vil si det gjorde vi i alle fall i fjor, satte fram resten av brunchkoldtbordet, og hadde en kjele med pølser i tillegg.

Når vi vanligvis har fullt 17.mai-opplegg, uten skikkelig frokost (ingen her er sultne før kl 08 om morgenen uansett), så spiser vi pølser i byen til lunsj, og har middag som det er lite krevende å lage til (sodd, grilling, ferdig rømmegrøt e.l.). Fordi vi er slitne, og er kledd i bunader, og derfor ikke har behov for å stå med tidkrevende matlaging. Men vi dekker på fint bord uansett hva vi spiser til middag, og har kake etterpå.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 11:00   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Man lager vel forresten ENTEN frokost ELLER lunsj ELLER middag på 17. mai med litt ekstra god mat/pynt etc. Ikke alle tre. De andre måltidene blir litt mer vanlige. Vi har hatt frokostrester ispedd pølser og is utover dagen når vi har hatt "full pakke" på frokostene.

Lunsj har vi i alle fall ikke, eller joda, det er pølse på skolen det.
. Frokosten er god, enkel og siktet inn på å skulle gjøre at det ikke er sultne unger før 3-4 timer etter den er spist.

Middagen er gjerne biff, grillet eller stekt, oftest sammen med familie (altså, mine foreldre og min bror med familie) men litt sen. I år er det som i fjor høyst uvisst hva det blir av denne. Fra 17.mai 2023 når jeg og min bror har unger på samme skole og derved ikke tog etter hverandre, da satser jeg på å få til noe felles og sosialt igjen. Da er det vel lov også.

Så jeg skal vel ikke klage over manglende sosial frokost - tid. Reelt sett

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 11:01   #48
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

I fjor feiret vi med mine foreldre, i år er jeg alene med barna/mannen er på jobb så jeg er usikker på hvordan vi gjør det. Per i dag har vi ikke lov til å ha mer enn to besøkende i vårt område, så vi får se om vi kan være noe med familien. Det blir pølser, det blir is, det blir pavlova og det blir fiskedam (som jeg sydde i fjor).

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 11:02   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Håper egentlig vi kan treffe noen vennefamilier ute litt og spise is. Tror alle er fornøyde da.

Til middag frister det litt med noe lettvint; kanskje take-away av et eller annet slag. Det spørs på vær, hva vi gjør og om vi inviterer noen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 11:07   #50
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Ungene skal korpse litt. Hemmelig rute for å hindre at det dukker opp for mange folk.
Er det ok vær, samler familien seg i hagen til søstra mi. Pølser og kaker, og et familietog ut til et flott utsiktspunkt litt sånn "furet, værbitt over vannet" der vi synger nasjonalsangen. Og så blir det vel ikke så mye mer.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 11:11   #51
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Fem av seks skal spille. Så planen er å få gjennomført det.
Alt utover det er bonus
Men det blir is og grilling om været er bra.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 11:15   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

I fjor hadde vi eget tog gjennom gaten her. Samlet barna med foreldre. Vet ikke om det blir mulig i år; må bli med mer avstand enn i fjor i så fall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 11:31   #53
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Jeg har tenkt å inviterere mamma og pappa på grillings. Men ikke fått ut fingeren enda. Hvis ikke blir det bare oss tenker jeg, i såfall feirer jeg kanskje med en skogstur. Jeg elsker egentlig pandemi-17-mai. Men nå er vi uansett ferdige med grytidlig-Skaugum-pes, så det blir kanskje mindre stress når pandemien er over også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 11:31   #54
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Kjæresten har en gammel Volvo Amazon, så vi skal kjøre i bilkortesje med mange andre gamle, fine og spesielle biler. Vi gjorde det i fjor også og det var en veldig fin alternativ feiring! :-) Den starter rundt kl 12 tror jeg, så da har vi evt god tid til en bedre frokost, få på bunader osv først.

Resten av dagen er ikke helt spikret enda, men regner med at det blir grilling/mat etter vær, kaker og diverse med en vennefamilie, eller med min familie som bor i nærheten.

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 11:48   #55
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Etter en uheldig episode med besvimt korpsbarn (ikke mitt) for et par år siden, vil jeg anbefale litt mat og drikke før flaggheis, særlig hvis det er fint vær.

Vi hadde aldri noen fast frokost-tradisjon da jeg var barn, det varierte jo en del hvor mye tid vi hadde mellom korsang til flaggheis og oppmøte i sentrum for å gå tog. I fjor var første året vi ikke hadde flaggheis og frokost med korpset på lenge, så vi har ikke helt egne tradisjoner på plass ennå.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 11:55   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Det blir nok god frokost; rundstykker, røkelaks, reker etc. Får se an korpsopplegget når det skjer, det blir noe lokalt, usikker på oppmøte.
Ellers kommer kanskje foreldrene mine en tur. Håper vi kan sitte på verandaen og ha noen leker i hagen med dem og de to yngste. Jeg tror kanskje vi går for pølser og is. Så må vi selvsagt se korpset marsjere rundt her, hvor det nå blir.
Storebror har nok egne planer.

Om kvelden blir det nok grandiosa tradisjonen tro.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 05-05-21 kl 18:11.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 12:11   #57
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Menyen har jeg vel skrevet i en annen tråd. Planer bortsett fra å spise finnes ikke. Vi skal trolig ikke ha gjester og vi skal ikke på besøk heller såvidt jeg vet.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 12:40   #58
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Vi har bestilt bord på Olivia i Stavanger. Før det blir det god frokost hjemme, og så lager jeg nok en kake til ettermiddagen. Første 17. mai uten studentdattera hjemme, så det blir litt rart.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 13:00   #59
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

I fjorten år har vi startet kl 08 i bunad, med bobler, nasjonalsang og flaggheising i hagen til naboen. I år blir det alternativt fordi vi bli langt mer enn ti.

Så skal barna på vennetreff, yngste er syvendeklassing og veldig lei seg for at det ikke blir flaggborg og fest. Men kohort treff blir det. Og feiring på skolen fredag 14. Mai.

Så skal vi i hagen til venner for grilling, pavlova og sitronterte er bestilt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 13:12   #60
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Åtteåringen skal gå i lokalt tog med hemmelig rute. Så blir å møte opp ved start og slutt.
Ellers spise kake. Uvisst hvor og med hvem

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no