Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bunad på 17. mai i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-21, 18:13   #21
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Ja, i år blir det bunad. Minstemann og jeg skal på 17. maifrokost hos kompisen hans. Gleder meg!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 18:13   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Jeg tror det. Jeg hadde den i fjor, mest på trass. I år hadde jeg bestemt meg for å ikke å trasse, men så ble vi invitert på lunsj, pluss at poden, korpsmusikant, skal spille og vi skal se på sammen med en del andre. Det er i grunnen grunn nok til å finne den fram.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 18:19   #23
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Om det er OK vær, reiser vi til sentrum for å kjøpe is. Da ska jeg sprade i bunaden min. Mest fordi det er så deilig å ta den av etterpå.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 18:19   #24
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Ja, skal spille i år også, flaggseremoni som streames, og noe pop-up-spilling rundt i kommunen, samt med en liten gruppe fra et annet korps i nabokommunen. Bunaden må på!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 18:24   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Ja, hvis den passer. Var i tvil i fjor, men datteren overtalte meg, og det var jeg i grunnen glad for.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 19:13   #26
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Nei. Endelig får vi vært på hytta på 17.mai. Det er det mest positive hittil i koronatilværelsen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 19:19   #27
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Jeg skal såklart ha på bunad og pynte hjemme og alt sånt. Jeg benytter enhver anledning til å feire at det ikke er en vanlig, kjedelig dag. Jeg skal til og med ta den på tidlig om morgenen når jeg skal servere koronavennlig russefrokost. Det må kanskje legges til at dette bare er det 5. året jeg har bunad og at den kun har vært brukt på 17. mai pluss to konfirmasjoner, så jeg føler den er ny enda og elsker å bruke den. Den passer også.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 20:30   #28
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Den skal nok ikke på, for jeg tror ikke den passer helt lenger.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 21:05   #29
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg skal såklart ha på bunad og pynte hjemme og alt sånt. Jeg benytter enhver anledning til å feire at det ikke er en vanlig, kjedelig dag. Jeg skal til og med ta den på tidlig om morgenen når jeg skal servere koronavennlig russefrokost. Det må kanskje legges til at dette bare er det 5. året jeg har bunad og at den kun har vært brukt på 17. mai pluss to konfirmasjoner, så jeg føler den er ny enda og elsker å bruke den. Den passer også.


Skjønner godt at det er ekstra stas med nesten ny bunad ja! Her er det mannen som har ny bunad og som dermed er ivrigst på at bunaden skal brukes

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)

Sist redigert av Selma : 10-05-21 kl 22:36.
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 21:30   #30
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Nei, det tror jeg ikke jeg orker. Den er for trang til det. Jeg får den på med et nødskrik. Og poden skal kjøres rundt på diverse uanmeldte spillinger med korpset, så det blir en dag i bil. Så det blir nok noe enklere ja.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 21:36   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Skjønner godt at det er ekstra stas med nesten ny band ja! Her er det mannen som har ny bunad og som dermed er ivrigst på at bunaden skal brukes

Her er det fjorårskonfirmanten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 21:41   #32
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Nope. Den er for stor, og jeg rekker ikke sy den inn. Så i år blir det uniform.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:56   #33
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Nei, det blir bunad i to konfirmasjoner til høsten om ting normaliserer seg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 08:58   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Nei, det blir bunad i to konfirmasjoner til høsten om ting normaliserer seg.

Her blir det i en til høsten. Det holder. Den er sikkert enda trangere i år enn ifjor

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 09:02   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Mannen min var visst ikke enig med meg. Han mener at vi skal ta på bunad, kjøre til byen-ish og gå en tur. Kjøpe is og pølse skulle vi visst også.

Han har sikkert et poeng. Jeg synes jo at 17. mai skal få være en festdag.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 09:19   #36
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Nei, gikk av hælen på skoa da jeg var i konfirmasjon og har visst 'glemt' å kjøpe nye bunadssko. Planene er å kjøpe en ny kjole da, vi har invitert gjester, så vil pynte meg litt.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 10:01   #37
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Ja. Jeg vil feire og ha på bunad.

Jeg har invitert til en bitte liten frokost. Dersom anbefalingene i Bergen endrer seg så inviterer jeg noen til. Og da skal jeg ha pyntet stue og bunad og god mat.

Etterpå tar mannen og jeg oss en tur på fjellet. Uten bunad.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 12:28   #38
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Kanskje jeg tar på bunad 17.mai. Den har krympet i skapet så den er levert til Husfliden for litt retting av størrelse. Fikk beskjed i går at den er ferdig. Håper det blir tid til å hente den før helga.

Sambo har fått seg bunad i år som han gjerne vil vise frem så da får jeg vel også stille i bunad. Vi må tidlig opp for følge korpsbarnet på flaggheising også håper vi å se de spille litt senere på dagen.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 15:42   #39
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Hadde den passet hadde jeg brukt den.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 16:04   #40
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunad på 17. mai i år?

Det blir et nei. Orker ikke trange, varme plagg i år.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no