Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skryt av deg selv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-21, 14:54   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Skryt av deg selv

Jeg vet ikke med dere, men jeg er veldig "flink" til å fokusere på alt som er negativt, og alt jeg ikke får til. Men innimellom går det opp for meg at ting går bedre, og at jeg får til ting.

Jeg er egentlig veldig glad i å gå i fjellet, i skogen, overalt hvor det er fin natur. Men har i over et år nå manglet motivasjon, og det er nok flere år siden jeg har gått tur alene.
Jeg har heldigvis en turkamerat som planlegger turer, drar meg med i all slags vær, og som tåler at jeg ikke alltid synes det er like gøy.
Jeg har jo godt av det, og det blir ofte kjekkere enn jeg ser for meg så jeg blir som regel med.
Men i løpet av siste tre turene vi har vært på har jeg merket at lysten til å gå tur har vendt tilbake, og på den siste turen bestemte jeg må for å gå tur så ofte jeg har mulighet til det. Og det er veldig ofte.
Så i går tok jeg min første tur alene, sent på kvelden, var ikke tilbake før like før midnatt. Men det er jo så lyst nå, og fantastisk fint å være ute sånn i kveldinga.
Det blir fort mye grubling når jeg er alene, men jeg graver meg ikke sånn ned når jeg er ute, og innimellom klarer jeg å bare være tilstede og ta inn alt rundt meg. Det er terapi, det.

Dette ble jo nesten en avhandling om turgåing, men det er stort for meg.

Andre rogalendinger gjetter kanskje hvor jeg var.

Har du noe du vil fortelle om, enten det nå er smått eller stort?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20210622_221825_compress30.jpg (286,4 KB, 71 visninger)
Filtype: jpg IMG_20210622_224643_compress4.jpg (246,7 KB, 41 visninger)
__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 16:49   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Så deilig med slike turer da!

Jeg skryter mye av meg selv for tiden. Mest for meg selv da. Formen min er ikke helt på topp for tiden, og jeg ble fryktelig fort sliten. I går feks, så hadde jeg godt med energi, så jeg fikk tatt unna endel rot hjemme, vasket klær, brettet en stor haug med klær,ryddet kjøkkenet. Små hverdagslige ting, men for meg mye strev. Så da skryter jeg an meg selv!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 17:05   #3
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Flotte bilder. I ferien ifjor oppdaget også jeg og mannen gleden med å gå tur i de lange lyse nettene.

Som mange andre er jeg altfor flink til å snakke meg selv ned, men etter at jeg begynte med koronaoversettelsene og har samarbeidet med nye folk, har jeg begynt å innse at jeg faktisk er veldig flink i jobben min.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 17:08   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Jeg slanker meg, og har greid å gå ned 12 kg siden slutten av april. :shallow:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 17:10   #5
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Jeg er ganske så god på systemer, som sjefen min sier: «Jeg elsker systemhodet ditt!»
Må ikke forstås som «har det alltid ryddig hjemme»

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 17:15   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Så fint at flere har noe å skryte av.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 17:20   #7
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Jeg er ganske stolt over at jeg har den ståpå-viljen som jeg har, og at jeg greier å holde meg rolig og saklig, når jeg møter idioti. Og at jeg greier å orientere meg i systemet, og vet hvordan jeg skal snakke med folk og være på møter, som gjør at jeg får ting til å skje.

Samtidig er den ståpå-viljen en forbandelse også noen ganger, men mesteparten av tiden er den kjekk og ha.

Også har jeg etterhvert innsett at jeg er "flink til å snakke for meg" og til å ordlegge meg skriftlig, etter ganske mange tilbakemeldinger om akkurat det.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 17:26   #8
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.720
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Elsker turer, så ble glad av å se bildene dine frukt.
Og det er også veldig fint å lese om det dere andre får til.


Er også i klubben «snakke seg selv ned», har imposteryndrom så det holder, men prøver å kvitte meg med den egenskapen.
Men, om jeg skal forsøke å si noe bra om meg selv, så er det evnen til å stå i dritten, har fått det mye bedre til enn jeg trodde.
Har også vært i aktivitet gjennom hele kreftbehandlingen og det er jeg ganske stolt av, har vært på flere fjellturer i det siste også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1EF1F00A-F9CF-49FE-94AB-B54C4BDE13A9.jpg (16,6 KB, 43 visninger)
Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 17:48   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Jeg er blitt ganske god på å gi jamt faen (om man kan si slikt) og bryr meg om det som er viktig for meg.
Være en "kork på livets elv" men med en liten styrepinne.
Blitt flinkere til å si nei når jeg blir spurt om å ta verv. Selv om jeg gikk på en smell i vår og ble kasserer i korpset.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 19:16   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Jeg er etterhvert blitt kjempeflink til å la være å korrigere i hytt og pine, særlig overfor Mutter'n, der har jeg heldigvis helt slutta. Siden jeg egentlig er veldig opptatt av at alt skal være korrekt, så har jeg jobbet mye med å la være den korrigeringen. Og jeg får det til.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 19:19   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av deg selv

For en herlig tråd.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 20:28   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Nydelig tråd! (må komme tilbake til den når jeg ikke sitter på mobil )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-21, 22:19   #13
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Jeg er så enkel om dagen at jeg er/blir happy for alt som er gjort av husarbeid, hagearbeid, trening, tur osv. Lang historie bak, orker ikke utdype.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 07:45   #14
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Fin tråd.

Jeg holdt tale på jobb. Hjertet banket, hendene ristet, magen var en eneste knute, pusten forsvant og knærne kjentes som de skulle svikte når som helst. Det gikk bra uansett. Folk var til og med fornøyde, og tilbakemeldingene var at jeg var tydelig og klar og passe morsom, og at jeg hadde vært roligheten selv. Inni var jeg fornøyd med at jeg ikke døde på stedet. Dette gir gullstjerne på «Tøffe-Kaijakortet»

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 19:35   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Eg skryt av alle ting eg får til, uansett kor lite det er. Viss eg ikkje får gjort noe, skryt eg av det og klapper meg sjølv på skuldra fordi eg tok hensyn til helsa den dagen. For berre på den måten kan formen bli bedre neste dag.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-21, 20:13   #16
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Turgåing var min antidepressiva gjennom en tung periode. Endorfiner hjelper mot depresjon, og jeg fikk tenkt gjennom og bearbeidet mye gammelt grums på turene. Merket det fort på humøret om det ble et par dager uten turgåing.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 09:01   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg slanker meg, og har greid å gå ned 12 kg siden slutten av april. :shallow:

Det er jo slett ikke shallow. Imponerende innsats.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 09:02   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Elsker turer, så ble glad av å se bildene dine frukt.
Og det er også veldig fint å lese om det dere andre får til.


Er også i klubben «snakke seg selv ned», har imposteryndrom så det holder, men prøver å kvitte meg med den egenskapen.
Men, om jeg skal forsøke å si noe bra om meg selv, så er det evnen til å stå i dritten, har fått det mye bedre til enn jeg trodde.
Har også vært i aktivitet gjennom hele kreftbehandlingen og det er jeg ganske stolt av, har vært på flere fjellturer i det siste også.

Fantasisk utsikt! Toppen jeg var på er hele 270 m eller noe sånt så ikke akkurat sammenlignbart. Det er ikke så mange høye fjell på Jæren.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 09:04   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg er så enkel om dagen at jeg er/blir happy for alt som er gjort av husarbeid, hagearbeid, trening, tur osv. Lang historie bak, orker ikke utdype.

Har fått meg litt av hva du har å stri med så det er forståelig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-21, 09:05   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av deg selv

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Eg skryt av alle ting eg får til, uansett kor lite det er. Viss eg ikkje får gjort noe, skryt eg av det og klapper meg sjølv på skuldra fordi eg tok hensyn til helsa den dagen. For berre på den måten kan formen bli bedre neste dag.

Noen dager må man bare være fornøyd med at man kom seg gjennom dagen. Det er ikke så ofte jeg er der lenger heldigvis.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no