Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vaskehjelp for første gang...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-07, 23:25   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Den perioden vi hadde vaskehjelp, gjorde vi en veldig grundig jobb med å rydde/tømme gulvene før vi gikk hjemmefra, slik at de kom til å for å vaske (lempet veldig mye som vanligvis stod på gulvet opp i sengen vår, og slikt). Dumt å ikke få full utnyttelse av vaskingen, liksom. Men det kunne ikke falt meg inn å vaske eller støvtørke før de kom, nei.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 23:05   #22
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Vi har vaskehjelp, og jeg er såå utroooolig takknemlig for det!
Ja, vi rydder og klargjør kvelden i forkant (onsdag), og noen ganger er jeg litt flau over tingenes tilstand, men det er fis i kosmos sammenlignet med behaget som følger når vi kommer hjem til rent hus.

Uten vaskehjelp hadde jeg en konstant svart sky over hodet mitt av tanker på alt jeg måtte rekke og ikke rakk, og småryddet og flekkvasket halvhjertet innimellom alt det andre. Nå har vi en disiplin og rutine på ryddingen, og helgen kan vi benytte til mer kos og samvær enn at jeg går og snapper på støvet som ingen gidder å fjerne...

Investering i samvær er veldig riktig beskrivelse. Og i en mer tilfreds meg-selv.

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 23:10   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Opprinnelig lagt inn av Blush, her.

Vi har vaskehjelp, og jeg er såå utroooolig takknemlig for det!
Ja, vi rydder og klargjør kvelden i forkant (onsdag), og noen ganger er jeg litt flau over tingenes tilstand, men det er fis i kosmos sammenlignet med behaget som følger når vi kommer hjem til rent hus.

Uten vaskehjelp hadde jeg en konstant svart sky over hodet mitt av tanker på alt jeg måtte rekke og ikke rakk, og småryddet og flekkvasket halvhjertet innimellom alt det andre. Nå har vi en disiplin og rutine på ryddingen, og helgen kan vi benytte til mer kos og samvær enn at jeg går og snapper på støvet som ingen gidder å fjerne...

Investering i samvær er veldig riktig beskrivelse. Og i en mer tilfreds meg-selv.

Kunne ikke sagt det bedre selv
Det er lettere sagt enn gjort å ignorere eller senke ambisjonene, samtidig som man bare ikke orker å gjøre alt...

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:16   #24
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Yuhuu, jeg har også fått vaskehjelp. De kommer til onsdag hos oss, da, virket som om tors og fredagene var fulle. Litt stress med å rydde i forkant, men jamen ble det så fint som det omtrent aldri har vært før.
Om det er jeg eller mannen som skal vaske blir det bare støvsugd - nå blir det først støvsugd og så vasket. Og barnestolen var også skinnende ren. Er kjempefornøyd!

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 06:16   #25
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Sist onsdag var andre gangen de kom. Denne gangen brukte de bare 1,5 t x 2, mot 3 t x 2 forrige gang...

Da gutta kom hjem fra barnehagen ropte begge - hva lukter det her? Det var virkelig en superdeilig følelse!

Fra nå av kommer de annenhver onsdag. Ser for meg at skifting av sengetøy kommer på lista med jevne mellomrom ja...

  Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 08:53   #26
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Er det lov å spørre hvor mye dere betaler?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 08:56   #27
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Er det lov å spørre hvor mye dere betaler?

100 kr timen svart. Hun bruker 2 timer på hele huset, og 2,5 timer når hun skifter på sengene.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 09:36   #28
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Jeg vurderer, selv uten barn i hus.
Er en svær hann av en Schäfer grunn god nok?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 09:38   #29
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Ha lyst til å få rent hus og ikke ha lyst til å vaske er grunn god nok, spør du meg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 09:39   #30
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Hvordan sier man det til mannen, da? Når man går hjemme langtidssykemeldt selv? *Host*

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 09:46   #31
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Vi har også fått hjelp i heimen, det er redningen! De kommer annenhver onsdag og bruker tilsammen tre arbeidstimer. Det vil si vi får tre timer ekstra å kose oss på i helgen! Det smarteste vi har gjort på lenge. Og det koster oss bare 120 kr/t.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 09:54   #32
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hvordan sier man det til mannen, da? Når man går hjemme langtidssykemeldt selv? *Host*

Enkelt penkelt, du er jo syk .

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:23   #33
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Jeg betaler 300 per gang, for bad, kjøkken og gulver og støv på 120 kvadratmeter. Angrer litt på at jeg ikke ba de skifte på sengene også... for jeg antar at det hadde gått med i den samme prisen.
De jobbert svart, og er fra polen. Kanskje de får etablert firma snart sier hun som tipset meg om dem. Kommer annenhver uke, og jeg synes det er greit.
Med bare et lite barn så blir det ikke så skittent på gulvene at de må vaskes hver uke.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:54   #34
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Enkelt penkelt, du er jo syk .

Selvølgelig!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 13:05   #35
Piil
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 2
Piil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Ååå!!! Eg har så lyst på vaskehjelp. Men her i Jantelova si hovudstad er det ikkje enkelt. "Tenk så lat ho er viss ho ikkje vasker hustet sjølv" Me hadde nesten søkt etter vaskehjelp ein gong, men så sette mannen seg på bakbeina (Og; nei, han er ikkje svæææært bra på husarbeid... )

Piil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 14:53   #36
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Jeg har akkurat sagt opp vaskedama mi. :bitch:
Hun skulle ha ca 500kr uken for å bruke 4h på å vaske leiligheten, evt stryke et par-3 skjorter. Og da tok hun ikke alle 3 soverom. Og ja, der er 2 bad, men vi bruker nesten ikke det ene. Og så kom hun sent og gikk tidlig, noe som funker dårlig når du har timebetalt.

Jeg likte heller ikke tanken på at en fremmed skulle feie over rotet vårt, men det er fordi jeg har en følelse av at vi er en god del over gjennomsnittet grisete. Jeg tenkte hele tiden at "det bordet kunne jeg saktens ha klart å tørke av, og oppvaskmaskinen kunne jeg da ha tømt selv, osv, osv. ) Samtidig var det liten vits å bruke for mye tid til å rydde i forkant, det ble ikke noe MER rent og pent, eller MER støkne skjorter dersom huset var ryddig når hun kom. Kort sagt: jeg følge at hun "got greedy". Nå skal jeg ha ungen i barnehage og vaske selv! (selvgjort=velgjort?) Man kan konvertere vasking til trimpoeng, sant?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:31   #37
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Vaskehjelp for første gang...

Vi betaler 400 kr for jobben. Hvor lang tid hun bruker er meg klinkende likegyldig - det er resultatet som teller. (Hun vi har nå bruker ca 3 timer, hun forrige ca 1,5 t - var godt erfaren og effektiv).
Her er det ansett som billig det vi betaler, varierer kanskje litt fra hvor man bor i det langstrakte land .
Totalareal som rengjøres er på ca 100 kvadrat.

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no