Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal, skal ikke i begravelse...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-07, 13:26   #1
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Skal, skal ikke i begravelse...

Farmoren til mannen min sovnet inn sist søndag og tirsdag (29/1) er det begravelse. Vi vil selvsagt dra dit alle 4, men så har jeg kommet i et skikkelig økonomisk dilemma, for reisen tur-retur kommer på mellom 6000-7000 på billigste vis. Bruker ca 10 timer hver vei (Østlandet til øyriket i nord).
Jeg får permisjon i 3 dager fra jobb, så det er ok, og alle vil jo bli veldig glade for at vi kommer, men det er fryktelig mye penger på et allerede sprukket januar/februar budsjett...

Gode råd? Føler det er feil å ikke komme (mannen må dra uansett altså).
Vet at vi vil få full forståelse fra svigerfamilien om ikke hele gjengen kommer, men...

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 13:39   #2
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Er den prisen du nevnte for alle fire eller bare deg og mannen? hvor mye sparer dere isåfall på at bare mannen drar?
Jeg ville vel valgt å bli hjemme hvis det blir for dyrt ja. Du sier det selv også, at dere vil få forståelse hvis du ikke kommer.

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 14:26   #3
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Jeg ville ha reist, for å vise den siste respekt.

Hvertfall begge voksne, ikke nødvendigvis barna, hvis man har mulighet for barnepass, hvis ikke, så ville jeg reist alle sammen.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 14:46   #4
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Hvor viktig er det for deg personlig å være i begravelsen?

Jeg tenker at har man ikke råd, så har man ikke råd. De aller fleste vil forstå at det er dyrt og "upraktisk" å reise så langt med en hel familie. En begravelse er ikke SÅ viktig.

Kommer litt an på hva mannen mener, kanskje? Om han føler det er mest riktig å ta med hele familien sin.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 16:57   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Gode poenger fra alle. For meg er det en annen faktor. Når så dere henne sist? Var dere på besøk for ikke så lenge siden synes jeg det er mindre viktig at alle drar.

Jeg synes jo det er viktigere med besøk hos levende enn døde. Om det er lenge siden så er det litt et spørsmål om det er greit at noen synes dere burde ha kommet.

Jeg synes det er viktigst at mannen din er tilstede uansett.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 17:09   #6
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Ser ikke noe galt i om du og barna blir hjemme mens mannen din drar alene med tanke på avstand og pengene.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 18:34   #7
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Ser ikke noe galt i om du og barna blir hjemme mens mannen din drar alene med tanke på avstand og pengene.

Sier meg enig. Det er mye penger, og hadde det vært vår situasjon, så hadde vi ikke hatt de pengene, og jeg hadde ikke tatt opp lån for å dra i begravelse.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 18:37   #8
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Farmora til mannen min døde for eit par veker sidan. Han reiste i gravferd med vår eldste, medan eg og yngstemor vart heime. Grunn til dette var både økonomi, barnehagetilvenning, lang reiseveg, som vi hadde reist berre ei veke tidlegare osv. Synes det er aller viktigast at mannen reiste, sidan deter hans farmor, men hadde ting ligge meir til rette for det hadde vi reist alle saman.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 22:46   #9
Blush
Aktiv
 
Blush sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 144
Blush er litt kul
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Takk for mange gode svar (selv om det nok ikke er lett å gi råd som noen nevnte - det er jo klart).
Nå var vi heldige og fikk bonusbilletter til alle sammen, slik at det ikke blir en økonomisk problemstilling. Hadde vi ikke fått disse, ville mannen og eldstemann dratt oppover.
Det føles veldig riktig at vi drar alle sammen, selv om jeg og ungene ikke har hatt noe nært forhold til "oldemor". Men "oldefar" er i fortsatt der, og han vil sette umåtelig pris på både å få sett oss igen (det er lenge siden sist) og for at vi kommer i begravelsen. Pluss at vi får vært sammen med resten av familien nordpå.

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 22:51   #10
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Bra dere har funnet en løsning.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 23:06   #11
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Så flott at det ordnet seg. Det gjør så godt å være samlet i en slik situasjon.
Lykke til og god reise

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-07, 23:29   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Godt at dere fikk en løsning!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 12:13   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.635
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal, skal ikke i begravelse...

Godt at dere fant en løsning!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no