Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Aleneferie i "syden" med gutt på 10 år - tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-17, 21:40   #21
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Aleneferie i "syden" med gutt på 10 år - tips?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er enig med Timar. Hvis jeg skulle reise med 10-åring, så hadde jeg ikke valgt Sunwing.

Jeg likte Sunwing godt da ungene var 1-7 år, men etter det har jeg følt meg ferdig.

Jeg ville valgt en litt roligere gresk øy som dere når med direktefly fra der dere bor.

Vi ferierer mye på Kreta siden faren min har hus der. Jeg synes det er for ståkete i områdene rundt Platanias osv. Huset til faren min er midt i gamlebyen i Chania. Kort vei til strand, kort vei til skikkelige turistområder og kort vei til masse ålreite restauranter. Vi pleier også å ta en tur til en liten by på sørsiden av øya som heter Paleochora. Men jeg vet ikke om det finnes hoteller der med svømmebasseng. (Der bor vi i leiligheten til onkelen min, så ungene får klare seg med stranda ... og det går helt fint.)

Liker Kreta som øy. Men synes Platanias er lite spennende.
Vi var i paleochora i sommer på dagstur. Leide oss bil en dag og tok elafonissi og syd en tir. Koselig i paleochora. Men da må jeg nesten leie bil for å komme dit. Har tenkt på den der. Spiste middag nedi havn der ☺️
Kikker fortsatt litt på Kreta ☺️

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 21:42   #22
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Aleneferie i "syden" med gutt på 10 år - tips?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Mellom 32 og 40. Vi har rett og slett endt opp med Kypros flere ganger etter turer andre steder rundt Middelhavet hvor det ikke har vært varmt nok selv på sommeren.

Ser at flere charterselskaper har tatt inn Lesvos. Det er en nydelig øy og ikke minst stille og rolig.

Vi har to store barn som synes Sunwing fortsatt er artig, men de er sosiale vesner og liker at det er så lett å bli kjent med andre der.

Er forsåvidt sosial han min også. Men tenkte mer på om jeg orket alle disse 4-5 åringer rundt i bassenget. Bedre med mindre sjarmerende hotell.
Vanskelig å bestemme seg....
tenkte vi skulle prøve å komme litt billig ut av det siden vi skal to uker til Korea i påsken ☺️

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-17, 21:57   #23
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aleneferie i "syden" med gutt på 10 år - tips?

Jeg synes Mallorca har vært fint med litt eldre barn. Flotte strender, mye å finne på, og Palma by er super for både liten og stor. Vi har bl.a. bodd her:

Ta en kikk på Aparthotel Fontanellas Playa på Booking: http://www.booking.com/Share-VSo8ru

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 06:14   #24
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aleneferie i "syden" med gutt på 10 år - tips?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg og poden var i Parga, Hellas for noen år tilbake! Veldig fint!

Det er vel 20 år siden jeg var i Parga, men husker det som veldig fint!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 10:12   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aleneferie i "syden" med gutt på 10 år - tips?

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Liker Kreta som øy. Men synes Platanias er lite spennende.
Vi var i paleochora i sommer på dagstur. Leide oss bil en dag og tok elafonissi og syd en tir. Koselig i paleochora. Men da må jeg nesten leie bil for å komme dit. Har tenkt på den der. Spiste middag nedi havn der ☺️
Kikker fortsatt litt på Kreta ☺️

Det går busser fra Chania til Paleochora mange ganger om dagen. Bussene på Kreta er gode og svært pålitelige.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-17, 11:00   #26
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aleneferie i "syden" med gutt på 10 år - tips?

Vi har feriert i Paleochora to ganger og skal definitivt tilbake
Det fins forresten et par overnattingssteder med basseng også, vi bodde på et sted som her Villa Europa sist, veldig ok. Tror også Apollo tilbyr charter dit? Lilleput reiser har lagt ned etter mange år som Hellasspesialist, det var synd.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no