Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor må jeg ha stikkontakter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-17, 15:34   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Hvor må jeg ha stikkontakter?

Jeg skal levere ønsker til elektrikker om hvor jeg skal ha strømuttak i den nye leiligheten..
Hva er det jeg har glemt?
Og hvor er det lurt?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 15:42   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Jeg ville hatt 12 stk ved tv, og så nok til å ha til lamper, støvsuger, ladekabler, pc, strykejern osv rundt i stue/kjøkken. Over kjøkkenbenk trenger du til kaffetrakter, brødrister, kjøkkenmaskin, toastjern, stavmikser, kanskje fordelt på 2 eller 3 steder. På hvert soverom ville jeg hatt iallfall 6 eller 8. Et par i gangen til støvsuger, skovarmer, lampe.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 15:53   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Med jevne mellomrom.

Jeg ville tatt over alt med sånn passe avstand.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 15:56   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

På soverommene bør du tenke over hvor sengene skal stå, og hvordan de kan plasseres i fremtiden. På et av rommene her hos oss er stikkene 80 cm ut fra hjørnet, og blir dekket av senga uansett, og kan derfor aldri brukes. Helt idiotisk.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 16:03   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Hvis ikke elektriker lager et tilbud som sier at stikkontakter leveres i hht NEK 400 (bransjenorm), så hadde jeg ikke brukt vedkommende i utgangspunktet. Dette finnes det standard for, og du skal ikke trenge å finne ut av dette selv. (Så kan det selvsagt hende at du vil ha tillegg eller endringer, men jeg hadde ikke giddet å finne opp det hjulet fra grunnen av.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 16:12   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Der vi bor nå har vi endel stikk i høyde med lysbryterne. Jeg liker dem godt. Passer til lamper også slipper man å bøye seg ned når man skal støvsuge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 16:47   #7
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Teofelia: regner med at alt er Ok. De bare lurte på om jeg ville ha de noe spesielt sted.
Er et ferdig prosjekt og bygg nr 10 så burde være Ok.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 18:15   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Eg ville i alle fall hatt fleire over kjøkenbenken enn det som kjem som standard. Kaffimaskin, stavmiksar, vatnkokar - det blir aldri nok.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 22-01-17 kl 12:43.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 18:35   #9
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Eg ville i alle fall hatt fleire over kjøkenbenken enn det som kjem som standard. Kaffemaskin, stavmiksar, vatnkokar - det blir aldri nok.

Samme her! Det som standard leveres i dag er ikke nok ifht hvor mye man bruker. På kjøkkenet har jeg nå 8 punkter over benken, i tillegg til de som går til hvitevarene. Alle ovnene er koblet direkte, dvs at jeg bruker ikke et punkt til disse. Fint å ha stikk høyt oppe på veggen ifht lys i vinduer.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 18:39   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Teofelia: regner med at alt er Ok. De bare lurte på om jeg ville ha de noe spesielt sted.
Er et ferdig prosjekt og bygg nr 10 så burde være Ok.

Aha. Jeg forsto deg dit at du måtte oppgi antall stikk og hvor de skulle plasseres, noe jeg syns ville vært lite tillitsvekkende.

I så fall sier jeg bare: pass på prisen. Jeg er midt i en ombyggingsprosess, og vår elektriker tar 850 kr + moms for hvert ekstra stikk som skal settes inn. (Jeg nevner det bare, siden folk driver og anbefaler å ha en masse ekstra stikk her og der.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 19:02   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Vi har en remse gjemt i kjøkkenbenken. Perfekt rekkevidde for stavmikserbruk i kjele. http://www.dinside.no/bolig/gjem-sti...enken/61290829
Har to uttak på hver side av komfyren og to uttak ved kaffetrakter.
Kanskje en skjult i skapet i yttergangen for skovarmer? Jeg synes det er praktisk å ha den gjemt inni der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 19:09   #12
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Aha. Jeg forsto deg dit at du måtte oppgi antall stikk og hvor de skulle plasseres, noe jeg syns ville vært lite tillitsvekkende.

I så fall sier jeg bare: pass på prisen. Jeg er midt i en ombyggingsprosess, og vår elektriker tar 850 kr + moms for hvert ekstra stikk som skal settes inn. (Jeg nevner det bare, siden folk driver og anbefaler å ha en masse ekstra stikk her og der.)

Takk. Jeg vet det er svindyrt så jeg må være litt forsiktig. Alt av tilvalg har allerede kostet meg alt for mye. Og til uka skal jeg se på kjøkken, men der er det ikke mye igjen å bruke så jeg håper det som er valgt inn er nogenlunde ok.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-17, 19:43   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

På kjøkkenet satt vi opp liste.over hva vi trenger stikk til. Jeg passet.også på å ha stikk så jeg rekker til grytene med stavmikser. Jeg steker også vafler under kjøkkenvifta så det stikker har flere funksjoner.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 09:49   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Altså, eg har sju stikk på kjøkkenet, og bruker aldri alle. Er det ikkje standard med to pr to meter da? Eg hadde heller valgt fleire der du skal ha evt kontorplass og PC, lys, skriver osv, viss det er aktuelt. Me flytta inn i nytt hus i mai, med dei siste standardane, og det er berre kontorplasser eg saknar eit stikk på.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 10:06   #15
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Vi har 2 stikk over kjøkkenbenken, i tillegg er det integrert 2 i lyset under kjøkkenbenken. Ellers har vi 2 stikk til, en som varmovnen er koblet til, og en som står under bordet(radio, brødrister osv). Dette holder for vårt bruk ihvertfall.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 18:12   #16
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Hvis du ser for deg adventsstjerne/annen julebelysning i et vindu, så kan det være kjekt med kontakt over vinduet

Ellers - nok kontakter der du har tenkt å ha tv

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 19:01   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Jeg pepret alle rommene med stikk, og er sjeleglad for det. De jeg er mest fornøyde med, som ikke er en del av standardpakken er de fire stikkene + to USB-uttak vi har ved kjøkkenøya. De er stort sett i konstant bruk. Stikk rett ved siden av komfyrtoppen (til stavmikser), de områdene det er mest praktisk å ha kjøkkenmaskin og kaffetrakter er også greit å ha stikk. I begge etasjene har jeg stikk omtrent midt i etasjen som brukes til støvsuger. Dessuten har jeg stikk rett ved inngangsdør i gangen til skotørker. På badene har jeg stikk på veggen til hørføner (siden jeg syns det er upraktisk å bruke stikkene inne i skapene). Og nok stikk på soverommene til barna til diverse dingser, lamper og ladekabler.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-17, 21:50   #18
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Flere steder og høyere antall enn du egentlig ser for deg at er noen vits i.
Det blir alltid for få stikkontakter.
I mitt tilfelle er det alltid for få der jeg har en skrivepult, datamaskinen skal ha et par, arbeidslampe må man jo ha, skriver, høyttalere til pc, scanner, nei skulle du sett det ble en tv her også osv osv osv
Og bak stereobenken, der kan det rett og slett ikke være nok, noe jeg har løst ved å legge opp strøm i selve stereobenken, men jeg innser at det monsteret av en stereobenk jeg har er for spesielt interesserte.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 09:41   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Eg har 6 m kjøkenbenk og har 6 doble stikk over benk. Kunne ikkje hatt mindre. Under/inni benken har eg stikk til oppvaskmaskin, komfyr, elektrisk skuffeopnar og kjøleskuff. Eg har og eit stikk til avtrekksvifta. Inni skapa har eg stikk til dei lysa eg har der.

Godt med stikk til ladarar ved langbordet og 6 doble stikk ved TV. Åtte stikk ved arbeidsbord, der vi har symaskin og PC.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 11:50   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor må jeg ha stikkontakter?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Jeg skal levere ønsker til elektrikker om hvor jeg skal ha strømuttak i den nye leiligheten..
Hva er det jeg har glemt?
Og hvor er det lurt?

Bare pass på at ikke alle uttakene havner under senger og sofaer. :btdt: Bestill i bøtter og spann bak TVen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no