Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-17, 18:13   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Jeg har - på generelt grunnlag - godkjent at min datter på 14 (2002) skal kunne se filmer med 15-års grense på skolen.

Men i dag kom det mld om at elevene skal se Schindlers liste i skolens regi.
Jeg kjente at jeg ble kvalm. Filmen kom i 1993 og da var jeg selv 14 år. Vi så filmen på skolen, og det påvirket meg voldsomt. Jeg tror jeg kastet opp, og jeg var i alle fall merket for livet av inntrykkene.

Mulig dagens unge har sett "alt" før, og at det vil være et mindre sjokk for dem å se dette, men hva tenker dere?

Bør en klasse med 14-åringen (svært få som har rukket å bli 15) se Schindlers liste?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 18:16   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde seg Schindlers liste?

Ja, det synes jeg. Så framt fjortisen ikke er spesielt sensitiv eller sårbar da.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 18:19   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde seg Schindlers liste?

Vi så den også på ungdomsskolen og det var ingen sterke reaksjoner i klassen. Skal innrømme at jeg ikke har sett den siden. Blir litt sånn *Det gikk bra med meg* men jeg tenker at så lenge det blir snakket om før og etter så bør det gå fint.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 18:25   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde seg Schindlers liste?

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med at mine tenåringer så den filmen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 18:34   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.804
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Min tenåring hadde fått se den. Hun har vært i Auschwitz, og blir heller ikke voldsomt påvirket av å se sterke scener.

Om jeg trodde det kunne bli en veldig negativ og vond opplevelse å se filmen kunne jeg nok spurt om det gikk an å lese om emnet, eller gjøre noe annet mens klassen så filmen. (Det vil jeg tro de fleste voksne vil vise forståelse for? )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 18:35   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Tja. Ja. Generelt synes jeg det er Ok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 18:43   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Den er grei å vise til en 14 åring. Snakk om det på forhånd, jeg regner med ta de har snakket om dette på skolen og ikke ser den helt uten å være forberedte.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 18:46   #8
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Jeg hadde ikke hatt problemer med at min 14-åring så den på skolen, men har respekt for at den kan oppleves som for tøff for enkelte. Regner med at de ser den i en kontekst der de har lært om stoffet i forkant, og samtaler om inntrykkene i etterkant.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 19:04   #9
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Jeg så den også på ungdomsskolen i 93/94 og den gjorde meget sterkt inntrykk på meg. For meg var det for mye da. Men jeg klarer heller ikke å trykke videre hvis jeg kommer innom den på TV.
Mine er for små enda og har bare sett deler av den.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 19:07   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Generelt sett tenker jeg at det er greit.

Men det er ikke en film ALLE kan se uten å få vondt i lang tid etterpå. Jeg har ikke sett den og vet at jeg hadde slitt noe forferdelig i etterkant. Om det finnes ordninger for å la spesielt sensitive unger slippe vet jeg ikke. Snuppa er litt som meg, og vi har sagt at hun ikke uten videre kan se filmer hun strengt talt er gammel nok til å se.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 19:26   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Jeg synes litt av poenget med en slik film ( og bøker) er at det skal etterlate et sterkt inntrykk og tanker som dukker opp nå og da senere. Men selvfølgelig, man må kjenne sitt barn. Jeg blir mer bekymret/irritert når vår fjortis/snart 15 er ganske likegyldig som f.eks til klasseturen til Krakow til høsten der de skal besøke konsentrasjonsleir. Jeg håper at han etter besøket har mye tanker rundt dette.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 24-01-17 kl 19:37.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 19:36   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Jeg har også sett filmer og lest bøker som har gjort vondt (og ofte fortsatt gjør vondt) i lang tid etterpå, men det er ikke nødvendigvis bare galt, derimot er det med på å styrke ønsket mitt om å være tro mot egne prinsipper, for eksempel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 19:54   #13
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes litt av poenget med en slik film ( og bøker) er at det skal etterlate et sterkt inntrykk og tanker som dukker opp nå og da senere. Men selvfølgelig, man må kjenne sitt barn. Jeg blir mer bekymret/irritert når vår fjortis/snart 15 er ganske likegyldig som f.eks til klasseturen til Krakow til høsten der de skal besøke konsentrasjonsleir. Jeg håper at han etter besøket har mye tanker rundt dette.

Jeg tenker det samme som deg.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 20:06   #14
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes litt av poenget med en slik film ( og bøker) er at det skal etterlate et sterkt inntrykk og tanker som dukker opp nå og da senere. Men selvfølgelig, man må kjenne sitt barn. Jeg blir mer bekymret/irritert når vår fjortis/snart 15 er ganske likegyldig som f.eks til klasseturen til Krakow til høsten der de skal besøke konsentrasjonsleir. Jeg håper at han etter besøket har mye tanker rundt dette.

Jeg tenker det samme som deg.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 20:24   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Min 2002-modell så filmen da han var tolv eller tretten. Det gjorde sterkt inntrykk, men han ble ikke traumatisert. Jeg tror eldstemann var litt eldre da han så den, men ikke mye. Jeg mener at man skal ikke skjermes for alt, så med mindre man er overbevist om at barnet vil ta varig skade av å se filmen, så mener jeg at man bør ta sjansen.

Selv så jeg filmen på HELT feil tidspunkt. Det var første gang jeg var borte fra min nyfødte baby. Han var to uker, og jeg skulle på kino for å kose meg. DET var idioti, det.

Men nå har jeg sett filmen mange ganger og siden det initielle sjokket har gitt seg, så klarer jeg å se andre aspekter av filmen enn bare grusomhetene. Faktisk inneholder den en god del humor.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 20:35   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Takk for svar, alle sammen. Jeg skal snakke med henne i forkant.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-17, 01:00   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes litt av poenget med en slik film ( og bøker) er at det skal etterlate et sterkt inntrykk og tanker som dukker opp nå og da senere. Men selvfølgelig, man må kjenne sitt barn. Jeg blir mer bekymret/irritert når vår fjortis/snart 15 er ganske likegyldig som f.eks til klasseturen til Krakow til høsten der de skal besøke konsentrasjonsleir. Jeg håper at han etter besøket har mye tanker rundt dette.


Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har også sett filmer og lest bøker som har gjort vondt (og ofte fortsatt gjør vondt) i lang tid etterpå, men det er ikke nødvendigvis bare galt, derimot er det med på å styrke ønsket mitt om å være tro mot egne prinsipper, for eksempel.

Enig med de over her. Denne filmen, og mange flere som omhandler konsentrasjonsleire, krig og andre helt reelle grusomheter, skal gjøre vondt. Hvis ikke det er helt spesielle grunner, man kjenner jo sitt barn best, så er jeg av den oppfatning at det er viktig å se slike filmer, lese bøker om temaene, se dokumentarer. Et alternativ kan være at man sier til lærer at man ønsker å se filmen sammen med ungdommen selv, og gjør det i riktig tid slik at barnet kan være med i diskusjonene i etterkant på skolen.

Jeg startet selv tidlig å se filmer fra 2.verdenskrig og det satte dype og vonde spor, men på en god måte. Det har absolutt vært med på å forme meg som menneske og ført meg inn på mang enn filosofisk diskusjon - både med meg selv og andre. For slike grusomheter skjer, og det er viktig å bevisstgjøre hvor ille det faktisk er. Jeg forstår at ikke det helt er det du spør etter altså, Myrsnipa, men jeg tenker at ikke alle vonde opplevelser man får av å se slikt er av det negative. Samtale rundt temaet er uansett viktig - uansett hvordan man takler det. Tenker jeg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-17, 06:44   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Jeg synes det er viktig at de ser den ja, mine har vært rundt 13.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-17, 07:13   #19
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde seg Schindlers liste?

Ja, absolutt. Vi har tenkt å ta med barna våre til Auschwitz når de er 14 for øvrig.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-17, 08:12   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns du 14-åringen burde se Schindlers liste?

Jeg ser ikke noe galt i det generelt. Jeg så den som 19-åring med skolen, og den sitter i ennå. Jeg har bevisst unngått å se den siden. Men jeg syns det er en viktig film, og en god film.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no